مجله تاپ‌ناز‌

درمان گیاهی آرتروز با معجون های خاص و روش تهیه آنها

آرتروز یکی از مشکلات شایع و رایج در میان مردم است که با استفاده از روش های مختلف می توان این مشکل را حل کردن و درمان نمود. در ادامه در مورد روش های گیاهی درمان آرتروز توضیحاتی داده ایم. برای تسکین دردهای آرتروزی داروهای مسکن شیمایی وجود دارد که ممکن است بعضی از افراد مایل به استفاده از این داروها نباشند. می توانید به جای استفاده از داروهای شیمایی از درمان های گیاهی آرتروز بهره ببرید که هم بدون خطر هستند و هم بسیار موثر می باشند.

 

درمان گیاهی آرتروز

چنانچه دردهای آرتروزی شما را کلافه کرده اند و علائم آرتروزی در شما وجود دارد و زندگی شما را مختل کرده است از روش های گیاهی برای بهبود آرتروز طبق روش های ذیل که برای شما شرح داده ایم استفاده کنید:

معجون 1:

در این معجون به یک قاشق سوپ خوری پودر دارچین، دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون بو دار، یک قاشق عسل و یک قاشق سوپ خوری پودر زردچوبه نیازمندیم. تمام مواد اولیه را با هم ترکیب کنید تا به حالت خمیر شکل رقیق در بیاید و بعد بر روی ناحیه ای که در می کند بمالید و رویش را با یک باند ببندید. خواهید دید که بعد از سپری شدن نیم ساعت درد کاملا از بین می رود. از این ضماد دو بار در هفته به مدت کلا شش ساعت روی موضع درد خود بمالید تا اثرات مثبت آن را بر روی دردهای تازه و کهنه ببینید.

معجون 2:

یک قاشق مرباخوری پودر زنجبیل، یک قاشق مربا خوری پودر زرد چوبه و یک قاشق مرباخوری عسل در این معجون لازم است. برای تهیه آن زنجبیل و زردچوبه را در آب جوش بریزید و به مدت پنج دقیقه دم کنید و بعد از اینکه کمی خنک شد در آن عسل بریزید و روزی یک بار یک روز در میان از این دمنوش گیاهی برای درمان آرتروز خود استفاده کنید.

معجون 3:

دو قاشق سوپ خوری روغن خردل و پنج حبه سیر را برای درست کردن این معجون لازم داریم. پنج حبه سیر را له کنید و با دو خردل مخلوط کنید کمی تا حدودی آن را گرم نمایید و سپس به همان نقطه هایی که درد دارد بمالید تا باعث تسکین درد شما بشوند.

در نظر داشته باشید که ماساژ منطقه دردناک بدن با روغن زیتون، روغن بادام تلخ و روغن ولرم نارگیل نیز در تسکین درد آرتروز و مفاصل بسیار تاثیر گذار است. حتی می توانید برای درمان آرتروز زانو خود مقداری تخم شنبلیله را از شب خیس کنید و صبح ناشتا آن را میل بفرمایید. در طب چینی از ترکیب هویج رنده شده و آبلیموی تازه هم به عنوان یک معجون مسکن برای درمان آرتروز گردن و دیگر دردهای مفصلی و آرتروزی مصرف می کردند.

معجون 4:

برای ساخت این معجون به یک قاشق مرباخوری دارچین، یک قاشق مربا خوری زنجبیل، یک قاشق سوپ خوری عسل و یک لیوان شیر کم چرب نیاز دارید. شیر و زنجبیل و دارچین را با هم بجوشانید و دو دقیقه به آن زمان دهید تا سرد شود و بعد با عسل مخلوط کنید و روزانه تا یک ماه، نیم ساعت قبل از صرف صبحانه از آن بنوشید و در ماه دوم هفته ای سه بار این کار را انجام دهید و اگر نمی توانید شیر بخورید از آب جوش یا چای سبز استفاده کنید.

معجون 5:

برای تهیه این معجون گیاهی به یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه، دو قاشق چای خوری گیاه گزنه، یک قاشق چای خوری رازیانه، یک قاشق چای خوری پوست تخم مرغ، سه فنجان آب جوش، یک قاشق سوپ خوری عسل نیاز است. پودر زردچوبه را به همراه گزنه و رازیانه و پوست تخم مرغ در آب جوش بریزید و به مدت ده دقیقه بگذارید دم بکشد و هنگامی که می خواهید میل کنید عسل را به آن بیفزایید. توجه داشته باشید که این مقدار معجون برای مصرف سه بار در روز یعنی صبح و ظهر و عصر می باشد و به مدت یک هفته از آن بخورید تا معجزه اش را ببینید.

معجون 6:

در درست کردن این معجون برای درمان گیاهی آرتروز به دو قاشق چای خوری پودر سنجد که شامل گوشته، پوسته و هسته آن می باشد، یک قاشق چای خوری پودر سویای بو داده، یک قاشق چای خوری عسل و یک لیوان شیر کم چرب نیاز دارید. تمام مواد را با هم ترکیب کنید و در شیر بریزید و هر روز صبح نیم ساعت قبل از اینکه صبحانه بخورید، از این معجون بنوشید.

معجون 7:

برای درست کردن این معجون، به ۵۰ گرم سنجد کامل آسیاب شده، ۵۰ گرم هسته تمر هندی آسیاب شده و ۱۰۰ گرم عسل نیاز داریم. برای تهیه این روش گیاهی ذکر شده است که تمام مواد لازم را با هم به خوبی مخلوط کنید و هر روز دو قاشق چای خوری تا دو هفته از آن بخورید و نتیجه اش را ببینید.

 

نکته :  تمام معجون هایی که در بالا معرفی کردیم گیاهی هستند و عارضه ای از آنها گزارش نشده است ولی اگر بیماری خاص دارید و یا در حال مصرف داروی خاصی می باشید برای استفاده از این معجون ها با پزشک خود مشورت کنید.

درمان گیاهی آرتروز با معجون های خاص و روش تهیه آنها

درمان خانگی آرتروز زانو

آرتروز زانو را می توانید با روش های خانگی و طبیعی درمان کنید که در ادامه چند راهکار گیاهی ساده و مفید برای درمان آرتروز زانو را در اختیار شما قرار داده ایم.

نمک اپسوم :

نمک اپسوم مقدار زیادی منیزیوم دارد و کمک زیادی به کاهش تورم، درد و التهاب زانو می کند. می توانید برای رفع آرتروز زانو از این نمک استفاده کنید. فقط نیاز است که 2 فنجان از این نمک را با آب وان گرم مخلوط کنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه پاها را در آن قرار دهید و ماساژ دهید. برای این کار می توانید از روغن های گیاهی کافور و خردل هم استفاده کنید.

 

ادویه های گیاهی :

از دیگر روش های درمان آرتروز زانو استفاده از ادویه های خانگی مانند دارچین، زردچوبه و زنجبیل است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند و باعث رفع درد ناشی از اختلال مفاصل می شوند. در تهیه انواع غذا و دمنوش می توانید از این ادویه ها استفاده کنید.

 

چای سبز :

استفاده کردن از این نوشیدنی خوشمزه و پرطرفدار کمک زیادی به استحکام استخوان ها می کند پس چای سبز و عسل را با هم ترکیب کنید تا درد و تورم ناشی از التهاب مفاصل زانو کاهش و کاملا بهبود پیدا کند.

 

سرکه سیب :

استفاده کردن از سرکه سیب راهکاری خوب و گیاهی برای درمان آرتروز زانو است. زیرا دارای خواص ضد التهابی است و کمک زیادی به کاهش درد و سفتی مفاصل زانو می کند. باعث از بین رفتن سموم ذخیره شده در مفاصل زانو می شود. بعد از هر وعده غذایی یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با عسل میل کنید.

 

شنبلیله :

برای درمان آرتروز به خصوص التهاب مفاصل زانو استفاده کردن از دانه های شنبلیله گزینه خوبی است زیرا خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد که باعث کاهش درد و تورم ناشی از التهاب مفاصل می شود. این دانه ها دارای انواع مواد معدنی و ویتامین هستند و باعث سلامت استخوان ها می شوند.

مطالب مشابه را ببینید!