مجله تاپ‌ناز‌

در سفرهای هوایی از نشستن بر روی راحت ترین صندلی های هواپیما دریغ نکنید!

هر کسی که به دنبال راحتی در سفر است، خودش را به خرید یک بلیط هواپیما از طریق یکی از شرکت های خوب و معتبر مسافرتی و گردشگری مجاب می کند و الباقی ماجرا را به دست برنامه ریزی های جایی که قرار است با آن ها به سفر برود، می سپارد. البته که این درست ترین کار ممکن برای سفرهای تفریحی محسوب می شود. اما تا به حال به این فکر کردید که وقتی سوار هواپیما شدید، کدام قسمت از هواپیما را برای نشستن انتخاب کنید که راحت ترین جایگاه را داشته باشد؟

ما امروز در این مقاله قرار است تا راحت ترین صندلی های هواپیما را برای شما شناسایی کرده و برایتان بررسی کنیم و همچنین به شما بگوییم که این صندلی ها در کجای هواپیما قرار گرفته اند. با ما همراه باشید.

در سفرهای هوایی از نشستن بر روی راحت ترین صندلی های هواپیما دریغ نکنید!

همه چیز درباره صندلی های هواپیماهای مختلف

جواب این سوال سخت است چون در دنیا انواع مختلفی از هواپیماهای مختلف وجود دارند که هر کدام نسبت به دیگری متفاوت هستند، چه از لحاظ بدنه و یا امکانات داخلی و چه از لحاظ فنی. با این وجود به هر حال، هواپیماهای مختلفی در دنیا وجود دارند که از همه پر استفاده تر هستند.

این که کجا را برای نشستن انتخاب کنید، امری کاملا سلیقه ای است. بعضی ها دوست دارند تا در کنار پنجره بنشینند و برخی هم علاقه مندند که بر روی صندلی به اصطلاح سر بنشینند. در هواپیما هر صندلی برای خودش، یک حسن دارد و یک عیب. مثلا، برخی صندلی ها به خروجی نزدیک ترند ولی کسی که نشستن بر روی آن را انتخاب می کند باید مثلا سر و صدای بیشتری را تحمل کند. محل قرارگیری صندلی در هر کجایی کاملا سلیقه ای است اما این قاعده در هواپیما مقداری متفاوت است! با این که با زیاد شدن طرفداران بلیط هواپیما اکونومی، فضای شخصی مسافران کمتر و کمتر می شود با این حال، هنوز هم می توان انتخابی خاص و هوشمندانه داشت. در کل یک مسافر حرفه ای هواپیما، جایی را برای نشستن انتخاب می کند که نزدیک به موتور هواپیما نباشد، رفت و آمد کمتر باشد، جای پا زیاد داشته باشد و دسترسیش به نقاط مهم هواپیما خوب باشد.

اگر بلیط هواپیمایی که خریداری کرده اید، پرواز شما با هواپیماهایی همچون A380، A350 و یا هواپیماهای ساخت شرکت هواپیما سازی بوئینگ همچون دریم لاینر و یا بوئینگ 777 نشان می دهد باید به شما بگوییم که در این هواپیماها کاملا حق انتخاب زیادی برای انتخاب صندلی های مختلف دارید.

فضای داخلی این هواپیماها بزرگ تر است و به همین خاطر مسافر می تواند جای خوبی را برای نشستن انتخاب کند. هر جایی که بشینید، صندلی راحتی را انتخاب کرده اید. همچنین از آن جایی که این هواپیماها بزرگ هستند، جای پای بیشتری برای مسافران وجود دارد. بهترین قسمت برای نشستن در این هواپیماها، در قسمت وسطی است. در این قسمت زمان پرواز برای مسافران در سکوت بیشتری سپری خواهد شد. در کل می توان گفت که هر جایی که بشینید، صندلی راحتی را انتخاب کرده اید.

در هواپیماهای A320، A319، A321 و بوئینگ 737 صندلی های هواپیما به صورتی چیده می شوند که 3 صندلی در یک ردیف هواپیما جای می گیرند و در انتها 1 صندلی تک در همین ردیف قرار گرفته است.

اگر سفرتان را با خرید بلیط این هواپیماها انجام می دهید، باید به سراغ ردیف صندلی ‌های کنار در ورودی هواپیما، دیوار میانی و یا امتداد بال هواپیما بروید و بر روی آن ها بنشینید.

یکی از دیگر فواید نوشتن در امتداد بال هواپیما این است که می توانید تا در صورت بروز اتفاق، سریع تر و راحت تر از دیگران از هواپیما خارج شوید. البته مشکل نشستن در این قسمت از هواپیما این است که بیشترین تصویری که در گستره دیدتان است، بال هواپیماست و کمتر می توانید  چشم انداز زیبای بیرون را ببینید. البته ردیف جلویی این صندلی به عقب خم نخواهد شد. در هواپیمای A321 دو ردیف اول و سوم، راحت ترین صندلی های این هواپیماها را دارند و به همین علت، خیلی از مسافران علاقه مندند که بر روی این صندلی بنشینند.

یادتان باشد که در هواپیماهای بزرگ تر جای بیشتری برای نشستن وجود دارد و بر عکس هواپیماهای کوچک، جای پای بیشتری هم خواهید داشت.

در سفرهای هوایی از نشستن بر روی راحت ترین صندلی های هواپیما دریغ نکنید!

می خواهیم یک رازی را با شما درباره بهترین جای هواپیما برای نشستن در میان بگذاریم! دیواری که در پروازهای بیزینس کلاس باعث تفکیک پروازها از یکدیگر می شود را پیدا کنید و بر روی اولین صندلی روبروی آن بنشینید. این صندلی ها در مقابل الباقی جایگاه ها، جای پای بیشتری برای مسافران دارند.

البته نشستن بر روی این صندلی مشکلات مخصوص به خودش را هم دارد. اگر می خواهید بر روی این صندلی بنشینید به یاد داشته باشید که امکان دراز کردن پا آن هم زیاد در این صندلی های هواپیما اصلا وجود ندارد. همچنین این صندلی ها، به نسبت دیگر صندلی ها دارای بازویی کوتاه تر است.

در این مطلب خصوصیات صندلی های هواپیما چه از نظر جایگاه قرارگیری و چه از لحاظ خصوصیات اندازه جای پا و یا نزدیکی به جایگاه های خاص را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. این نکته را یادتان نرود که اگر بلیط هواپیما خریدید و یا حتی با تور مسافرتی سفر کردید، بهترین راه برای انتخاب صندلی در هواپیما این است که از راهنمایی های خدمه پرواز و همچنین توجه به نوع هواپیمایتان انتخاب نمایید. سفر خوبی را برای شما در انتها آرزومندیم.

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!