مجله تاپ‌ناز‌

در مورد بالم لب فانتزی و کاربرد آن بیشتر بدانید

در مورد بالم لب فانتزی و کاربرد آن بیشتر بدانید

این روزها داشتن روتین پوستی به یکی از کارهای روزمره بیشتر ما تبدیل شده است. اما چند درصد از ما محافظت از پوست لب را در روتین اختصاصی خود جا داده‌ایم؟ این در حالی است که لب‌ها، بیش از دیگر نواحی پوست صورت تحت تاثیر آسیب‌های محیطی قرار می‌گیرند و نیازمند توجه و مراقبت بیشتری هستند. محافظت از لب‌ها و کمک به ترمیم و تقویت پوست این ناحیه، نقش بسیار موثری در کنترل ظهور علائم پیری دارد.به علاوه داشتن لب‌های شاداب، سالم و پرطراوت می‌تواند زیبایی چهره شما را افزایش دهند.

برای شروع روتین مراقبت از لب، بالم لب‌ها نیاز اساسی و غیر قابل انکار شما هستند.این محصولات با قدمتی طولانی در تاریخ صنعت زیبایی، اکنون عضو جدایی ناپذیر کیف آرایش بسیاری از خانم‌ها محسوب می‌شوند.اگر هنوز استفاده از بالم لب را در برنامه روزانه خود قرار نداده‌اید، بهتر است همین الان شروع کنید.

بالم لب چیست

بالم لب، ماده‌ای موم مانند است که برای مرطوب کردن و تسکین درد ناشی از ترک خوردگی لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.لب‌ها به دلیل پوست نازک و ظریفی که دارند آسیب پذیر هستند و معمولا علائم دهیدراتاسیون بدن را زودتر از سایر نواحی پوست نشان می‌دهند.بالم لب به محافظت از لب‌ها در برابر آب و هوای خشک، گرما، سرما و باد کمک می‌کند.

بالم لب‌ها امروزه تنوع و گستردگی بسیار بالایی دارند.این محصول در انواع درمانی، رنگی، براق، اکلیلی و شاین تولید و عرضه می‌شوند.اما یکی از پرطرفدارترین انواع این محصول، بالم لب فانتزی است که در ادامه بیشتر درباره کاربرد آن صحبت می‌کنیم.

تاریخچه تولید و استفاده از بالم لب

برای آشنایی با قدمت استفاده از بالم لب، باید به قرن‌ها پیش سفر کنیم.به گفته مورخان، مصریان اولین کسانی بودند که نخستین بار از مواد طبیعی مانند موم عسل به عنوان مرهم لب استفاده می‌کردند.کلئوپاترا، شاید شناخته شده‌ترین زنی باشد که برای نخستین بار در تاریخ تمدن بشری از ترکیب موم زنبور عسل، روغن بادام و عصاره گل رز برای ترمیم و تقویت پوست لب خود استفاده کرده است.

اما بالم لب‌های امروزی از چه زمانی به طور جدی وارد صنعت زیبایی شدند؟ جالب است بدانید که از دهه 1800، بالم لب‌ها یکی از پرفروش‌ترین محصولات زیبایی در سراسر جهان بوده‌اند.در سال 1865 رابرت چزبرو، فرمولاسیون جدیدی از ژله نفتی را اختراع، ثبت و توزیع کرد.

بعد از مدت زمان کوتاهی دقیقا در سال 1880، چارلز براون فلیت توانست اولین فرمولاسیون مومی را برای مراقبت از لب اختراع و ثبت نماید.این محصول، ظاهری شبیه شمع داشت و چپستیک نامیده می‌شد.در اوایل دهه 1900، کشورهایی مانند سوئد و ژاپن شروع به توسعه محصولات مراقبت از لب کردند.در سال 1912، فردی به نام جان مورتون امتیاز و فرمولاسیون چاپستیک را با مبلغ 5 دلار خرید و با همکاری همسرش، محصول را ارتقا داد و سود هنگفتی از فروش آن به دست آورد.این اقدام مورتون، نخستین قدم برای جهانی شدن تولید و فروش بالم لب بود.

با فرمولاسیون و عملکرد بالم لب آشنا شوید

هدف اصلی همه بالم لب‌ها، حتی آنها که کره لب یا مرهم لب نامیده می‌شوند، محافظت از لب‌ها است.این محصول، معمولا با ظاهری شبیه به رژ لب عرضه می‌شود.اما فرمولاسیون آن، به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر محافظت از پوست لب، مشکلات پوستی این ناحیه را نیز درمان کند.

  • موم‌ها، ساختار اصلی فرمولاسیون بالم لب‌ را تشکیل می‌دهند.رایج‌ترین ماده مورد استفاده در تولید بالم لب، موم زنبور عسل است.این ماده خاصیت ضد التهاب، آنتی باکتریال و ضد پیری به بالم لب می‌دهد.
  • بالم لب حاوی یک یا چند ماده مرطوب کننده مانند: ژل نفتی، کره شی باتر و لانولین است.این مواد، رطوبت مورد نیاز سلول‌ها پوستی لب را تامین می‌کنند و سد لیپیدی این ناحیه را تقویت می‌نمایند.مرطوب کننده به کار رفته در بالم لب، مانع تبخیر آب از سطح پوست لب می‌شود و از خشکی و دهیدراتاسیون لب جلوگیری می‌کند.
  • بالم لب‌های دارویی، در فرمولاسیون خود حاوی کافور و منتول هستند.این دو ماده، به عنوان بی‌حس کننده خفیف پوست عمل می‌کنند و سوزش و درد ناشی از تحریک لب‌ها را تسکین می‌دهند.
  • لب‌های شما، مانند دیگر نقاط پوستتان به محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش آفتاب نیاز دارند و برخی از بالم لب‌ها، دقیقا برای همین کار طراحی شده‌اند.این بالم لب‌ها معمولا خاصیت ضد آفتاب با SPF 30 دارند.
  • بالم لب‌ها، فرمولاسیون قدرتمندی برای خنثی کردن واکنش‌های اکسیدانت دارند.این محصولات به طور معمول حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند: کیوتن، ویتامین‌های A, C, E هستند.
  • وجود موادی مانند هیالورونیک اسید، آتل کلاژن، دی پالمیتوئیل و هیدروکسی پرولین در فرمولاسیون بالم لب، خاصیت ضد پیری به این محصول می‌دهند.این مواد خطوط لب‌ها را پر می‌کنند و باعث افزایش حجم و کاهش شیارهای اطراف لب می‌شوند.

چه مواقعی باید از بالم لب استفاده کنید

به طور کلی، استفاده از بالم لب در هر زمان که احساس نیاز می‌کنید ایده خوبی است.اما در برخی از موقعیت‌ها، پوست لب شما بیش از همیشه مستعد آسیب است و استفاده از بالم لب نوعی ضرورت مراقبتی به حساب می‌آید:

  • اولین موقعیتی که استفاده از بالم لب حیاتی به حساب می‌آید، پس از بیدار شدن از خواب است.در این شرایط، شما به طور میانگین 5 تا 8 ساعت آب ننوشیدید و بدن دهیدراته‌ای دارید.به همین خاطر است که پوست لب بعد از بیدار شدن دچار خشکی و ترک خوردگی می‌شود.
  • بعد از هر وعده غذایی، استفاده از بالم لب را از یاد نبرید.لب‌های شما در تماس مستقیم با انواع مواد غذایی تند، شور و تحریک کننده هستند و به راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرند.به علاوه، بیشتر ما هنگام غذا خوردن به صورت ناخودآگاه لب‌های خود را لیس میزنیم.این عمل، امکان ترک خوردگی و پوسته ریزی لب‌ها را افزایش می‌دهد.توصیه می‌شود بلافاصله بعد از هر وعده غذایی در طول روز، از بالم لب استفاده نمایید.
  • قبل از خواب، استفاده از کمی بالم لب به هیدراته ماندن لب‌ها کمک می‌کند. برخی از افراد در هنگام خواب با دهان نفس می‌کشند، یا صورت خود را در بالش قرار می‌دهند.همه این عادات، می‌توانند خشکی و پوسته ریزی لب را تحریک کنند. استفاده از بالم لب، می‌تواند تا حد زیادی در کنترل این عارضه کمک کننده باشد.

روتین مراقبت از لب

پوست لب، حساس‌ترین قسمت پوست صورت شما است.به همین خاطر است که به راحتی دچار خشکی و پوسته پوسته شدن می‌شود.آسیب محیطی، آب و هوا، باد، آلودگی و … همگی عواملی هستند که در طول روز سلامت لب‌های ما را تهدید می‌کنند.برای محافظت از لب‌ها، توصیه می‌شود روتین مراقبتی مناسبی را انتخاب کنید.استفاده از محصول مراقبتی مناسب و رعایت  چند نکته ساده در قالب روتین، می‌تواند لب‌هایی شاداب و پرطراوت به شما هدیه دهد.

از بالم لب استفاده کنید

بالم لب‌ها با هدف تقویت پوست لب و محافظت از آن طراحی شده‌اند.ماهیت اصلی این محصول، مراقبت و حفظ سلامت پوست لب‌های شما است.همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، بالم لب ساختار بسیار غنی دارد و به راحتی تمام نیازهای تغذیه‌ای پوست لب را برطرف می‌کند.

در مورد بالم لب فانتزی و کاربرد آن بیشتر بدانید

توجه به فرمولاسیون محصولات

بیشتر ما در طول روز، چندبار از رژ لب، برق لب، حجم دهنده و … استفاده می‌کنیم.فارغ از اینکه فرمولاسیون غیر استاندارد یا تحریک کننده این دست از لوازم آرایشی، ممکن است سلامت پوست لب را تهدید کنند.توصیه می‌شود پیش از انتخاب و خرید هریک از وسایل آرایشی مربوط به لب، فرمولاسیون آنها را چک کنید و از عدم وجود مواد تحریک کننده در ساختار آنها اطمینان حاصل نمایید.اکتینوکسات، اکسی بنزن، فنول و پروپیل گالات از جمله موادی هستند که می‌توانند باعث تحریک لب شما شوند.

رعایت نکات مراقبتی

رعایت چند نکته مراقبتی ساده در طول روز، به راحتی شما را از شر ترک‌ خوردگی لب و سوزش آزار دهنده آن نجات می‌دهد:

  • پیش از استفاده از محصولات آرایشی، از بالم لب استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار آن را تمدید نمایید.
  • بزاق دهان، می‌تواند پوست لب را تحریک کند و باعث افزایش پوسته ریزی و سوزش لب شود. به همین دلیل مراقب باشید که
  • برای حفاظت همه جانبه از پوست لب، از بالم لب ضد آفتاب با SPF30 استفاده نمایید.
  • بدن خود را هیدراته نگه دارید و در طول روز به قدر کافی آب بنوشید.

موارد استفاده از بالم لب

حالا همه ما به خوبی می‌دانیم که بالم لب‌ها با هدف محافظت از پوست لب تولید و عرضه می‌شوند. اما مزایای این محصول شگفت انگیز به همینجا ختم نمی‌شود. بالم لب فرمولاسیون بسیار مغذی دارد و می‌تواند کاربردهای بسیاری داشته باشد.

در مورد بالم لب فانتزی و کاربرد آن بیشتر بدانید

بالم لب فانتزی و آرایش لب

مهم‌ترین و اساسی‌ترین کاربرد متفرقه بالم لب، نقش آن به عنوان زیرساز آرایش لب است. بالم لب می‌تواند بستری مناسب و یکدست برای مراحل بعدی آرایش لب به وجود بیاورد. همچنین، با جلوگیری از خشکی و دهیدراتاسیون لب، ماندگاری آرایشتان را افزایش می‌دهد و طراوت و شادابی لب‌ها را حفظ می‌کند.

بالم لب فانتزی دقیقا به همین منظور تولید شده است. این بالم لب، در انواع رنگی، شاین و اکلیلی تولید و عرضه می‌شود و می‌تواند به عنوان زیرساز و برق لب نهایی در آرایش لب مورد استفاده قرار بگیرد.

بالم لب برای کنترل خشکی پوست

بسیاری از کارشناسان حوزه زیبایی معتقدند که قدرت مرطوب کنندگی و آبرسانی بالای بالم لب‌ها، با لوسیون‌های معمولی بدن قابل مقایسه نیستند. به همین خاطر است که در برخی موارد، بالم لب برای از بین بردن خشکی زانو، آرنج و کف پا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاهش خطوط ریز دور چشم با استفاده از بالم لب

اگر پوست دور چشم خشک و حساسی دارید، بالم لب‌ها می‌توانند به شما کمک کنند. کافی است مقداری از بالم لب ساده و بدون عطر را روی انگشت حلقه بمالید و آن را دور چشم خود بزنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از بالم لب معمولی خود برای این کار استفاده نکنید. پوست دور چشم بسیار حساس و مستعد انتقال میکروارگانیسم‌ها است. در نتیجه برای اجتناب از هرگونه عفونت، بهتر است بالم لب جداگانه‌ای تهیه نمایید.

خلاص شدن از شر خشکی نوک انگشت

با فرا رسیدن روزهای سرد فصل زمستان، بسیاری از افراد دچار خشکی و پوسته پوسته شدن نوک انگشت می‌شوند. ساختار مومی و مغذی بالم لب می‌تواند در رفع این مشکل به شما کمک کند. می‌توانید هربار پیش از بیرون رفتن از خانه، نوک انگشتان خود را با لایه ضخیمی از بالم لب بپوشانید.

بالم لب‌ها به لیفت ابرو کمک می‌کنند

بالم لب‌ها را می‌توانید به عنوان حالت دهنده و لیفت کننده فوری ابرو استفاده کنید. ساختار مومی و چسبناک این محصول، می‌تواند در لیفت موقت ابروها موثر باشد.

بالم لب و تجربه آرایش چشم متفاوت

اگر می‌خواهید پوشش شاین و یکدستی برای سایه چشم خود داشته باشید، از بالم لب‌ها استفاده کنید. به این منظور، بعد از زیرسازی آرایش و پیش از اجرای سایه چشم، مقداری بالم لب را با کمک نوک انگشت خود روی سطح پلکتان بزنید.

مطالب مشابه را ببینید!