مجله تاپ‌ناز‌

چگونه بهترین و مناسب‌ترین دستبند مردانه طلا را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین و مناسب‌ترین دستبند مردانه طلا را انتخاب کنیم؟

اگر قصد خرید دستبند مردانه برای خودتان را دارید، یا می‌خواهید به عنوان هدیه برای یک آقا دستبند طلا بخرید باید معیارهای مختلفی را مدنظر داشته باشید. از رنگ پوست و قد گرفته تا تیپ و استایل، علاقه‌مندی‌ها، کارهای روزانه و حتی شغل و سبک زندگی فرد در انتخاب اکسسوری مناسب مؤثر است. به طور مثال، آقایانی که رنگ پوست سبزه یا برنزه دارند، بهتر است از طلاهای زرد رنگ یا رزگلد استفاده کنند. درست برعکس، اگر رنگ پوست شخصی سفید و رنگ‌پریده است بهتر است دستبند طلایی که انتخاب می‌کند نیز سفید باشد.

حالا برای اینکه بدانید چگونه می‌توان بهترین و مناسب‌ترین دستبند طلای مردانه را انتخاب و خریداری کرد از شما می‌خواهیم تا انتها با ما همراه باشید.

 

انتخاب دستبند مردانه بر اساس جنس آن

دستبند طلای مردانه در انواع مختلفی عرضه می‌شود از جمله می‌توان به دستبند طلای زنجیری، دستبند سنگی، مهره‌ای، بافت و چرمی اشاره کرد. هر کدام از این مدل‌ها برای موقعیت‌ها و استایل‌های متفاوتی مناسب هستند. به طور مثال، با کت و شلوار رسمی در یک جلسه کاری چندان مناسب نیست که دستبند بافت رنگی بپوشید. اما همین دستبند را می‌توانید با لباس‌های غیررسمی و در فضاهای دوستانه استفاده کنید.

 

دستبند کارتیه مردانه

دستبندهای کارتیه جزو طرح‌هایی هستند که زنانه و مردانه ندارند و تمامی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. اصولاً مدل‌های دستبند کارتیه‌ی مردانه پهنای بیشتری نسبت به مدل‌های زنانه دارند. این نوع دستبند را می‌توان در هر دو موقعیت رسمی و غیررسمی استفاده کرد. یعنی هم با کت‌وشلوار مردانه ست می‌شود هم با شلوار جین و تی‌شرت.

 

دستبند زنجیری طلا

دستبند زنجیری در طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند از مدل‌های رولو و طنابی گرفته تا لنگری و پاپ‌کورن. مزیت این مدل دستبند مردانه طلا در این است که هیچ‌وقت کهنه و قدیمی نمی‌شود و می‌توان با هر نوع استایلی آن را ست کرد. تقریباً همیشه در لیست جدیدترین مدل های طلا می‌توانید طرح‌های مختلف زنجیر را ببینید. این مسأله نشان می‌دهد که دستبندهای زنجیری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تمام آقایان است. چون با انواع تیپ‌ها و برای تمامی مناسب‌ها قابل استفاده و مناسب است.

 

دستبند مردانه بافت

دستبندهای بافت عموماً از جنس مکرمه ساخته می‌شوند و برای موقعیت‌های غیررسمی و فضاهای دوستانه مناسب هستند. در مدل‌هایی که با طلا ترکیب شده‌اند در بسیاری از مواقع لبه‌های دستبند بافت را با یک لایه زنجیر طلا تزئین می‌کنند، یا گوی‌های طلایی را از میان نخ‌های مکرمه عبور می‌دهند و در جای خود ثابت می‌کنند. این مدل دستبند برای مردهایی که تیپ هنری، بوهمی، اسپرت، غیررسمی و کژوال دارند مناسب است.

 

دستبند مهره‌ای مردانه

دستبندهای مهره‌ای مردانه از نامشان مشخص است که از اتصال مهره‌ها به هم درست می‌شوند. این مهره‌ها در جنس‌های مختلفی موجود هستند اما اغلب از مهره‌های فلزی در ساخت آنها استفاده می‌شود. این دستبند را نیز همانند دستبند طلای کارتیه می‌توان در مراسم رسمی و غیررسمی استفاده کرد.

چگونه بهترین و مناسب‌ترین دستبند مردانه طلا را انتخاب کنیم؟

دستبند سنگی مردانه

دستبند سنگی مردانه بسیار محبوب است. چون سنگ‌های مختلف خواص گوناگونی دارند و اغلب آقایان دوست دارند در کنار زیبایی این دستبندها از خواص سنگ‌ها هم بهره‌مند شوند. مخصوصاً اگر در ساخت دستبند سنگی از سنگ ماه تولد شخص هم استفاده شده باشد که اثرات درمانی و انرژی‌بخشی آن بیشتر هم می‌شود. این دستبندها را با لباس‌ها و در مناسب‌های رسمی می‌توان استفاده کرد.

 

دستبند مردانه چرم و طلا

دستبند مردانه از جنس چرم و طلا نیز یکی دیگر از مدل‌های محبوب و رایج دستبند است. دستبندهای چرمی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. به طور مثال ممکن است یک پلاک طلا روی بند چرمی کار شده باشد، یا در کنار بند چرمی، یک زنجیر طلای نازک قرار داشته باشد.

 

انتخاب دستبند مردانه بر اساس رنگ پوست

انتخاب هر نوع طلا و جواهر بر اساس رنگ پوست اهمیت زیادی دارد. چون هارمونی میان رنگ پوست ما و انتخاب پوشش و لوازم زینتی که استفاده می‌کنیم در جذابیت و شیک بودن ما تاثیر به‌سزایی دارد.

  • طلای مناسب برای پوست با تناژ سرد: طلای سفید، پلاتین و نقره انتخاب خوبی برای افرادی است که تن پوست سرد دارند.
  • طلای مناسب برای پوست با تناژ گرم: دستبند ساخته شده از طلای زرد، رزگلد، مس و برنج برای تن پوست گرم مناسب‌تر است.
  • طلای مناسب برای پوست با تناژ خنثی: این افراد محدودیتی در انتخاب رنگ طلا ندارند و هر رنگ طلایی می‌توانند استفاده کنند.

برای تشخیص رنگ پوست خود بهتر است در فضای باز و زیر نور خورشید بایستید. جاهایی از پوست که رگ‌ها بیرون زده را انتخاب کنید. در بخش داخلی مچ دست‌های اغلب آدم‌ها رگ‌های خونی به خوبی دیده می‌شوند. پس دستتان را زیر نور خورشید برگردانید و ببینید رگ‌ها چه سایه‌ای دارند.

  • اگر رگ‌های دست شما آبی و بنفش است، یعنی تن رنگ پوست سرد دارید.
  • اگر رگ‌های دست شما سبز است، یعنی تن رنگ پوست گرم دارید.
  • اگر رگ‌های دست شما آبی و در بخش‌هایی سبز دیده می‌شوند، یعنی پوست با تناژ خنثی دارید.

چگونه بهترین و مناسب‌ترین دستبند مردانه طلا را انتخاب کنیم؟

خرید دستبند مردانه بر اساس سایز

یکی از اولین قدم‌ها برای خرید دستبند طلا مردانه تعیین سایز مچ دست است. برای اندازه‌گیری مچ می‌توانید از متر پارچه‌ای یا روبان استفاده کنید. اصولاً پهن‌ترین قسمت مچ دست یا قسمت پایین استخوان مچ که در کنار کف دست قرار دارد را برای سایز دستبند اندازه‌گیری می‌کنند. این قسمت را با نخ یا متر اندازه بگیرید و عدد دقیق آن را یادداشت کنید. سپس 1.5 تا 2.5 سانتی‌متر به عدد به دست آمده اضافه کنید تا دستبند طلا خیلی تنگ نباشد.

 

انتخاب دستبند طلای مردانه بر اساس موقعیت

حتماً در زمان انتخاب دستبند به موقعیتی که قرار است در آن حاضر شوید فکر کنید. به طور مثال، وقتی می‌خواهید در یک قرار کاری  حاضر شوید حتماً به ساده اما شیک بودن دستبندی که به دست می‌کنید توجه ویژه داشته باشید.

اگر اغلب مواقع تیپ غیررسمی، اسپرت و لباس‌های هنری دارید بهتر است سراغ دستبند طلا و بافت بروید. بهترین گزینه برای تیپ‌های روزمره دستبندهای بافت هستند. اما اگر تیپ کلاسیک و کاملاً مردانه دارید، دستبندهای بافت برای شما مناسب نیست.

طلاهای درشت و بزرگ و زیورآلاتی که جلب توجه می‌کنند برای افراد جسور مناسب است. مدل‌های ساده دستبند هم برای آقایانی مناسب است که شخصیت آرام و محافظه‌کار دارند. اگر درونگرا هستید یا اگر خیلی اهل معاشرت نیستند سراغ طرح‌ها و رنگ‌های عجیب و غریب نروید.

 

کلام آخر

برای خرید دستبند طلای مردانه باید علاوه بر سایز و رنگ طلا، به سبک زندگی، رنگ پوست و روحیه خود هم توجه داشته باشید. به طور کلی، بهتر است دستبند یا اکسسوری‌هایی که انتخاب می‌کنید متناسب با شخصیت و استایل همیشگی شما باشد. جنس دستبند را هم بر اساس موقعیت و مراسمی که قرار است در آن حاضر شوید انتخاب کنید.

در مورد استفاده از دستبند هم پیشنهاد می‌کنیم اگر ساعت مچی به دست دارید و نمی‌خواهید با دستبند، نمای آن را شلوغ کنید، عاقلانه‌ترین کار این است که دستبند را به دست دیگر خود ببندید. یا مثلاً توجه داشته باشید که هنگام استفاده از دستبندهای سنگی و مهره‌ای در کنار ساعت، حتماً مهره‌های آنها گرد و بدون زاویه باشد تا تیزی نداشته باشد و به سطح ساعت آسیبی نرسانند. برای خوش تیپ‌تر دیده شدن هم بهتر است دستبند و ساعت خود را از زیر آستین بیرون بیاورید تا دیده شود. و در نهایت سعی کنید از فروشگاه ها و وب سایت های معتبری مثل گالری طلای پرسته خرید کنید تا از کیفیت خرید کنید اطمینان داشته باشید.

 

مطالب مشابه را ببینید!