مجله تاپ‌ناز‌

دستگیره کارتی هتلی چیست؟‌ + مزایا و نحوه کار آن

دستگیره کارتی هتلی

شاید یکی از بهترین تجربیات هر فرد در زندگی، رفتن به سفر و تجربه حضور در مکان‌های مختلف باشد. اما بسیاری از افراد به دلایلی از جمله عدم امنیت، ترجیح می‌دهند در طول سفر تنها در هتل اقامت داشته باشند. اما چه چیزی باعث می‌شود اتاق‌های هتل همیشه به عنوان یک مکان ایمن شناخته شوند؟

علاوه بر حضور نگهبان و دوربین‌های مدار بسته، مسئله دیگری که باعث افزایش امنیت اتاق‌های هتل می‌شود؛ استفاده از انواع دستگیره کارتی هتلی است. این دستگیره‌ها علاوه بر ظاهر شیک و زیبایی که دارند؛ باعث می‌شوند تنها کسی که کارت اتاق را در اختیار دارد بتواند در را باز کند. قفل کارتی هتلی از ورود افراد غریبه به داخل اتاق جلوگیری می‌کند؛ احتمال دزدی از اتاق را کاهش می‌دهد و باعث آرامش و آسایش روانی شما خواهد شد. در ادامه بیشتر با انواع دستگیره کارتی هتلی و نحوه کارکرد آنها آشنا خواهید شد.

دستگیره کارتی هتلی

انواع دستگیره کارتی هتلی برای حفظ امنیت هتل‌ها

دستگیره کارتی هتلی، شامل یک قفل مکانیکی و اسکنر کارت‌خوان است. هنگامی که درب اتاق بسته می‌شود؛ دستگیره قفل شده و تنها با کارت مخصوص اتاق باز خواهد شد. مزیت اصلی استفاده از قفل کارتی هتلی، این است که اگر فردی کارت در اختیار نداشته باشد؛ نمی‌تواند وارد اتاق شود. همچنین قیمت این کارت‌ها پایین است و در صورت خراب یا گم شدن، به راحتی می‌توان کارت جدیدی جایگزین آنها کرد. این کارت‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  1. کارت مگنتیک
  2. کارت rfid

ظاهر این کارت‌ها یکسان است، اما نحوه کارکرد و روش استفاده از آنها با یکدیگر متفاوت است و همین تفاوت موجب محبوبیت بیشتر کارت‌های rfid شده است.

دستگیره کارتی هتلی

نحوه کارکرد دستگیره کارتی هتلی چگونه است؟

همه کارت‌های مربوط به قفل کارتی هتلی، دارای تراشه‌ها یا بردهای الکترونیکی هستند که باعث شناخته شدن آنها توسط دستگیره در خواهد شد. هنگامی که اسکنر قفل، تراشه کارت را می‌خواند؛ قفل در باز شده و می‌توانید وارد اتاق شوید.

کارت مگنتیک که سال‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نحوه کارکردی مشابه با کارت‌های بانکی دارد. به این صورت که قسمت تراشه دار کارت باید توسط اسکنر کارت روی دستگیره درب اتاق لمس شود تا قفل، آن را تشخیص دهد. این کارت‌های مگنتیک موارد استفاده بسیار زیادی دارند و در بسیاری از واحدهای اداری و تجاری هم از آنها استفاده می‌شود. مزیت این نوع کارت، ارزانی و قابلیت جایگزین کردن آن است. اما باید در نظر داشت که احتمال خراب شدن این کارت‌ها هم بیشتر است و در صورتی که فردی بتواند کارت را از شما برباید؛ ممکن است امنیت اتاقتان به خطر بیفتد.

دستگیره کارتی هتلی

نحوه کارکرد و مزایای استفاده از دستگیره کارتی  rfid

دستگیره کارتی rfid از جدیدترین مدل‌های دستگیره است که بسیاری از مشکلات کارت‌های مگنتیک در آن‌ها برطرف شده است. تفاوت اصلی این کارت‌ها با مدل قبلی، در این است که این قفل‌ها نیازی به لمس کارت برای تشخیص آن ندارند. کارت rfid دارای یک تراشه مغناطیسی است که وقتی جلوی قفل درب قرار می‌گیرد؛ اسکنر کارت می‌تواند اطلاعاتی از جمله شماره سریال تراشه را از ان دریافت کند. بعد از دریافت این اطلاعات، دیتاها پردازش شده و در صورت تطابق، در باز می‌شود.

قفل کارتی با تکنولوژی rfid به شما اجازه می‌دهد که از پشت کیف پول هم بتوانید از کارتتان استفاده کرده و درب اتاق را باز کنید. خود این مسئله باعث خواهد شد که احتمال گم و خراب شدن کارت کاهش پیدا کرده و در نتیجه امنیت بیشتر شود. همچنین انتقال بیماری و آلودگی‌ها هم با استفاده از این کارت‌ها کمتر خواهد شد.

دستگیره کارتی هتلی

مزیت دیگر استفاده از قفل کارتی rfid، امکان کنترل ان از راه دور است. معمولا در سفر، شما بیشتر زمان خود را در شهر و مکان‌های تاریخی می‌گذرانید و بنابراین احتمال اینکه کارت را جا بگذارید کم نیست. این اتفاق ممکن است منجر به سواستفاده افراد غیر موجه از کارت شما شود و امنیت وسایل و اموالتان به خطر بیفتد. اما اگر از این کارت‌ها استفاده کنید؛ مسئول هتل می‌تواند از راه دور هم آنها را غیرفعال کند. این قابلیت در کنار این موضوع که هر دستگیره کارتی rfid دارای یک تراشه منحصر بفرد است، باعث شده که امنیت این دستگیره‌ها، بیشتر از دستگیره‌های معمولی باشد.

مزایای استفاده از قفل کارتی هتلی چیست؟

آنچه در نگاه اول توجه شما را به خود جلب خواهد کرد؛ زیبایی و ظاهر جذاب این دستگیره‌هاست. علاوه بر این مورد، کارت‌های rfid قابلیت خواندن و نوشتن دارند که باعث افزودن قابلیت‌های بیشتری به آنها می‌شود. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگیره کارتی هتلی نه تنها باعث افزایش امنیت هتل می‌شود بلکه ظاهری زیبا و مدرن را نیز برای هتل به همراه خواهند داشت.
  • اکثر قفل‌های کارتی هتلی دارای سیستم ضد سرقت می‌باشند که از ورود سارقان به داخل اتاق مسافران جلوگیری خواهند نمود.
  • این دستگیره‌ها نیازمند سیم کشی نمی‌باشند و بدلیل مصرف انرژی کم تنها با چند باطی کار می‌کنند.
  • با استفاده از این قفل کارتی هتلی می‌توانید گزارش ورود و خروج‌ها را دریافت کنید. همچنین امکان مشخص کردن ساعت ورود و خروج هم برای این دستگیره‌ها فراهم شده است.

دستگیره کارتی هتلی

چطور باید دستگیره کارتی هتلی را انتخاب کرد؟

با توجه به مزایای زیاد و محبوبیت فراوانی که دستگیره کارتی هتلی دارد؛ بسیاری از برندها اقدام به تولید این محصولات کرده‌اند و همین مسئله، انتخاب محصول مناسب را سخت کرده است. اما توجه به چند نکته ساده، در این مسیر به شما کمک خواهد کرد:

  • هنگام انتخاب قفل کارتی هتلی، به منطقه جغرافیایی و آب و هوای آن دقت کنید. بعضی از مدل‌ها و برندها، در شرایط شرجی دچار مشکل می‌شوند.
  • حتما نکات و موارد مربوط به نگهداری از قفل و دستگیره دیجیتال را بررسی و رعایت کنید تا طول عمر آنها بیشتر شود.
  • نصب و تعمیر قفل و دستگیره را به افراد متخصص بسپارید.
  • دستگیره کارتی هتلی، تضمین کننده امنیت هتل و یا محل زندگی شماست. بنابراین برای انتخاب برند مناسب و محصول باکیفیت، دقت کافی داشته باشید. هزینه‌ای که برای خرید و نصب این محصول می‌پردازید؛ در زمان بسیار کوتاهی جبران خواهد شد.

سخن پایانی

بدون شک یکی از مهم‌ترین خواسته‌های هر مسافر، داشتن امنیت و آسایش در هتل است. استفاده از قفل کارتی هتلی یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های تامین امنیت است که از ورود افراد متفرقه به داخل اتاق جلوگیری می‌کند. این دستگیره‌ها علاوه بر تامین امنیت، مزایای دیگری از جمله امکان کنترل از راه دور، گزارش گیری از ورود و خروج و قابلیت دسترسی به نقاط دیگر هتل از جمله آسانسور و… را هم فراهم می‌کنند. برند هوک یکی از نام‌های آشنا در زمینه عرضه انواع قفل دیجیتال و دستگیره دیجیتال است که بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات از جمله انواع دستگیره کارتی هتلی را با بهترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. چنان‌چه علاقمند به تماشای انواع دستگیره دیجیتال و قفل دیجیتال درب ورودی می‌باشید به سایت هوک به نشانی اینترنتی www.lock.ir مراجعه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!