مجله تاپ‌ناز‌

دلایل کم حرفی در دوران نامزدی و روش های حل آن

کم حرف بودن در دوران نامزدی می تواند نقش مهمی در روابط شما داشته باشد و همان گونه که می دانید این دوره برای دست پیدا کردن به شناخت و درک کافی می باشد و وقتی که ارتباط درستی ایجاد نشود شما به نتیجه گیری درست نمی رسید و به همین دلیل باید روش های مختلف برای هم صحبتی را پیدا کنید که در ادامه بررسی می کنیم.

دوران نامزدی نقش مهمی در شکل پیدا کردن یک رابطه دارد و زوجین باید به این موضوع توجه کنند. در این دوره عوامل متعدد می تواند روی رابطه نقش داشته باشد به ویژه نحوه برقراری این رابطه ها بسیار مهم است. تجربیات در این مورد نشان می دهد که افراد از طریق حرف زدن با هم ارتباط برقرار می کنند و نحوه صحبت کردن است که نشان دهنده شخصیت فرد مقابل است. نامزدها هم در این زمینه تجربیات متفاوت دارند بعضی از آنها می گویند که که حرف بودن در دوره نامزدی آزار دهنده می باشد از سویی بعضی می گویند که نامزدشان خیلی حرف می زند و حرف نسنجیده می زند که هر دوی این ها می توانید روی نحوه برقراری ارتباط شما نقش داشته باشند. اما دلیل چست و چطور می توانیم با این سکوت برخورد کنیم که هم ارتباط خود را حفظ کنیم و هم بتوانید فرد مقابل را به برقراری رابطه بکشانیم؟ در این مورد باید بدانید که این نوعی ویژگی شخصیتی است و از سویی می تواند نشان دهنده عدم نقطه مشترک برای هم صبحتی باشد پس باید به آن توجه کنید.

دلیل کم حرفی در دوران نامزدی

این موضوع نشات گرفته از دلیل و عوامل مختلف است بعضی از روانشناسان بر این باور هستند که این رفتارها نشان دهنده انتخاب اشتباه است در واقع هیچ نقطه مشترکی بین این زوج ها وجود ندارد و می تواند یکی از دلایل بروز چنین رفتارهایی است. ممکن است بررسی های نادرست به این اتفاق ختم شود و دیگر زوج ها در دوره نامزدی هیچ نوع هم صحبتی با هم نداشته باشند زیرا بعضی اشاره کرده اند به محض هم صحبت شده باز دعوا و بحث بالا می گیرد و برای دوری از این تنش سعی می کنند که کمتر صحبت کنند.

  • تفاوت های جنسیتی زنان پر حرف و مردان کم حرف
  • به لحاظ فرهنگی و خانوادگی کم حرف بودن
  • تفاوت شخصیت ها
  • وجود اختلاف های پنهانی و ناخودآگاه، سرکوب کردن دلخوری ها
  • درماندگی آموخته شده، متقاعد کردن خود
  • نداشتن نقطه اشتراک و یا گزینش نادرست
  • افسردگی و مشکلات روحی – مشکلات جسمی همچون خستگی
  • مشکل در زمینه شغلی و بی حوصلگی و بدخلقی
  • نداشتن مهارت در برقراری ارتباط درست، عدم درک درست از احساسات یکدیگر

دلایل کم حرفی در دوران نامزدی و روش های حل آن

چطور با نامزد کم حرف ارتباط برقرار کنیم؟

کم حرف بودن در دوره نامزدی وقتی که کنترل نشود به مرور زمان روی احساس و عواطف شما تاثیر می گذارد و می تواند نگران کننده باشد. توصیه این است که از خودتان شروع کنید و سعی کنید نقاط مشترک برای هم صحبت شدن با همسر را پیدا کنید و طوری صحبت را باز کنید و بهتر است از بحث هایی شروع کنید که به آنها علاقه دارید و به نوعی نشان دهنده توجه شما به خواسته ها و نیازهای همسر است.

حل کردن اختلافات:

دلخوری ها و کینه ها در دوران نامزدی ممکن است وجود داشته باشند و وقتی که نادیده گرفته شوند و فرد مقابل به آنها پی نبرد، به آرامی به اختلاف تبدیل می شوند که می تواند بین شما فاصله ایجاد کند. زوج های موفق و باهوش همیشه به نقطه صعف های خود آگاهی دارند و سعی می کنند این نقاط ضعف را کمتر کنند. اگر شما فکر می کنید موضوعی وجود دارد که بین شما و همسرتان حل نشده باقی مانده است باید سعی کنید آن را حل کنید. در این زمینه تکنیک های مشاوره می تواند تاثیر داشته باشد و بهتر است به مشاوره مراجعه کنید. باید مفهوم احترام و ارزش قائل شدن برای همسر خود بدانید در واقع خیلی از این اختلافات به دلیل نداشتن این چارچوب می باشد شما باید قبول کنید هر فردی دارای ارزش های متفاوت است و باید به آن احترام گذاشت.

به او گوش دهید:

یکی از دلایل کم حرفی در دوره نامزدی توجه نکردن از سمت شما است شاید همسرتان روش های زیادی برای شنیده شدن انتخاب کرده و از سمت شما با بی توجهی مواجه شده است. پس بهتر است مقداری به او وقت بدهید تا حرف هایش را بزند و به این نتیجه برسد که برای شما مهم و ارزشمند می باشد. سعی کنید در زمینه هایی که با هم تفاهم ندارید هم شنونده خوبی باشید و این کار از مخالفت های شما کم می کند.

افراطی عمل نکنید:

گاهی افراطی گری های زیاد باعث می شود که روابط شما تحت تاثیر قرار بگیرد مثلا ممکن است همسر شما سعی در برقراری ارتباط داشته باشد ولی با مخلفت های شدید از سمت شما مواجه می شود و یا ممکن است بحث های شما به دلیل افراطی بودن در نهایت منجر به دعوا گردد. باید روی این نوع از واکنش های خود تمرکز کنید و آنها را به روش های بهتری مدیریت کنید.

زمان مناسب:

زمان خوب برای برقراری ارتباط بسیار با اهمیت است. وقتی که همسر شما نگران است و یا فرصت کافی ندارد وقت خوبی برای حرف زدن نیست. اگر تصور می کنید هیچ گاه این فرصت ایجاد نمی شود به همسر خود بگویید که حرف های مهمی با او دارید و هر چه سریع تر برای صحبت کردن وقت بگذارد. خیلی از مردان وقتی که نگران هستند دوست ندارند تا با بیان آنها آرامش را از اعضای خانواده بگیرند و به همین دلیل به تنهایی خود پناه می برند. برای پی بردن به این نگرانی و کمک کردن به همسر وقت مناسبی را تعیین کنید و به حرف هی او گوش کنید و او را راهنمایی کنید. دلیلی نگرانی و استرس دوران نامزدی هم می تواند متفاوت باشد مثلا درگیری های شغلی، تحصیلی و خانوادگی در این مورد تاثیر دارند.

جذاب صحبت کنید:

گاهی غر زدن در مورد رفتارها، مشکلات و موضوعات اجتماعی می تواند حرف های شما را کسل کننده کند پس باید سعی کنید تا حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشید و بهتر است این کار را به یک پروژه سرگرمی تبدیل کنید و برای شروع با یک حرف خنده دار فرد مقابل را به خودتان جذب کنید.

درمان کم حرفی با استفاده از این روش ها می تواند روابط شما را بهبود بخشد و به سوی بهتری بکشاند. شما برای این منظور می توانید با خودتان تمرین کنید و یا بیشتر به بررسی علایق همسر خود بپردازید تا از این طریق با او ارتباط برقرار کنید.

 

مطالب مشابه را ببینید!