مجله تاپ‌ناز‌

دلیل بزرگ شدن شکم با بالا رفتن سن چیست؟

در این مطلب با دلایل بزرگ شدن شکم بیشتر آشنا می شوید و البته این موضوع برای افرادی که پا به سن می گذراند و افراد میانسال بیشتر رخ می دهد. تغییرات هورمونی اصلی ترین دلیل این مشکل است که می توانید با مراجعه کردن به پزشک و کنترل کردن هورمون های بدن آن را از از بین ببرید.

بزرگ شدن شکم با بالا رفتن سن به دلیل کاهش توانایی بدن در سوزاندن چربی ها است و افراد برای جلوگیری از این مشکل باید تحرکات خود را بالا ببرند. بیشتر چاقی ها با افزایش سن در ناحیه شکم است زیرا بعضی از چربی ها مانع از سوزاندن آنها می شوند. رهایی از این چربی ها به طور کل، کاری سخت است.

دلایل بزرگ شدن شکم با بالا رفتن سن

بالا رفتن سن و رسیدن به میانسالی و پیری مشکلاتی برای افراد ایجاد می کند و با توجه به تحقیقاتی که انجام شده بیشتر بیماری ها با افزایش سن به سراغ افراد می آیند. در ادامه دلایل اصلی بزرگ شدن شکم با بالا رفتن سن را برای شما بیان می کنیم.

تغییرات هورمونی

از اصلی ترین دلایلی که باعث بزرگ شدن شکم می شود تغییرات هورمون است. جالب است بدانید که این تغییرات با تغییر سن و ورود به سن خاصی ایجاد می شود. مصلا برای خانم ها در دوران یائسگی و خصوصا در یائسگی زودرس به دلیل کاهش شدید استروژن در بدن چاقی در ناحیه شکم رخ می دهد و در آقایان هم در سن 40 سالگی به بعد به دلیل کاهش شدید تستوسترون در خون کالری سوزی هم کم می شود. یادتان نرود که چاقی می تواند باعث ایجاد بیماری های قلبی، فشار خون بالا و افزایش چربی خون شود.

استرس

خیلی از تحقیقات نشان می دهند که استرس برای بدن ضروری است ولی اگر این استرس ها مداوم باشند و زندگی فرد را دچار اختلال کنند باعث ایجاد چاقی می شوند. بهتر است بدانید که افرادی که از ناحیه شکم چاق می شوند استرس زیادی را تحمل کرده اند و بدن هورمون کورتیزول زیادی را ترشح کرده است.

وقتی که این هورمون ها زیاد ترشح می شود باعث پرخوری عصبی می شود که افراد را تحریک می کند تا غذاهای چرب و شیرین بخورند و یا بدن را وادار می کند تا کمتر از روزهای بدن استرس کالری بسوزاند و انرژی را ذخیره کند.

 

 

دلیل بزرگ شدن شکم با بالا رفتن سن چیست؟

کم شدن تحرک

با افزایش سن افراد از تحرک هایی که دارند کم می کنند و بیشتر به دیگران می گویند تا کارهایشان را انجام دهند پس کالری هایی که استفاده می شوند بیشتر در ناحیه شکم جمع می شوند و این بخش از بدن چاق تر می شود.

استفاده از کالری بسیار زیاد

باید یادتان باشد که هیچ موقع بیشتر از چیزی که بدن نیاز دارد کالری استفاده نکنید. کالری زیاد باعث کاهش متابولیسم بدن می شود و می تواند باعث چاق شدن شود.

افسردگی

علائم افسردگی گریبان افراد زیادی را می گیرد و زندگی را برای آنها تلخ می کند. این مشکل به تنهایی رخ نمی دهد و در امتداد آن شاهد بی خوابی، کاهش فعالیت و مشکلات گوارشی هستند. طبق تحقیقات افرادی که افسردگی دارند در سنین بالا دچار چاقی در نواحی مختلف بدن به خصوص در ناحیه شکم می شوند.

برای از بین بردن شکم در سنین بالا می توانید از دوچرخه سواری استفاده کنید و از خودروی شخصی کمتر استفاده کنید. این روش به تنهایی برای کاهش چربی شکم شما کافی نیست و باید برای تعادل رسیدن ترشح هورمون ها در بدن خواب شبانه داشته باشید و 7 الی 9 ساعت در شبانه روز بخوابید.

 

مطالب مشابه را ببینید!