مجله تاپ‌ناز‌

دلیل بهانه گیری مردان و نحوه برخورد با مردی که مدام بهانه می گیرد

دلیل بهانه گیری مردان

بهانه گیری مردان و یا زنان می تاوند باعث مشکلات عمیق در زندگی شود که البته این بهانه جویی ها چه از سوی زن و چه از سوی مرد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و در ادامه این مطلب به شما می گوییم که با یک مرد بهانه گیر چطور باید برخورد کنید و در مورد رفع بهانه گیری های مردان هم اطلاعاتی را می خوانید.

بعضی از همسران ایرادگیر و سرزنشگر هستند و در مقابل کوچک ترین چیزی خیلی سریع شروع به انتقاد می کنند. این افراد نه فقط باعث کاهش اعتماد به نفس در طرف مقابل خود می شوند بلکه از دستیابی به موفقیت در طرف مقابل خود هم پیشگیری می کنند و داشتن حس خوشبختی را از خود و دیگری سلب می کنند.

دلایل بهانه گیری مردان

خوشبختی در زندگی زناشویی یک امر دو طرفه به حساب می آید یعنی اگر یکی از طرفین چه زن و یا چه مرد در این میان احساس خوشبختی نکند دیگری نمی تواند خوشبخت باشد. باید توجه داشته باشید که نیمی از خوشبختی دادن این حس به طرف مقابل می باشد. اگر یک فرد به صورت مرتب در حال شمردن نقاط ضعف شما باشد و از تمام کارهای شما ایراد بگیرد و با وجود تمام تلاش شما برای درست شدن مسائل باز هم به دنبال گرفتن ایراد است بدیهی است که شما انگیزه خود را برای ادامه زندگی از دست می دهید. باید توجه داشته باشید که ایرادگیری مرد در طول زندگی مشترک دارای دلیل است و باید ریشه یابی شود زیرا استمرار بر بهانه گیری به تدریج باعث ایجاد مشکلات و چالش های عمیق تر می شود. بعضی از افراد گمان می کنند که بهانه گیری های روزمره موضوعی غیر مهم و گذرا است و به آن اصلا اهمیت نمی دهد ولی باید بدانید که همین موضوعات غیر مهم و گذرا در طول دراز مدت باعث ایجاد مشکلات و آسیب های زیادی می شود. به همین دلیل همیشه توصیه می شود که برای پیشگیری از آن باید هر چه سریع تر دلیل را پیدا کنید و سپس آن را مهار، کنترل و در آخر رفع کنید.

روش های اساسی برای مقابله با بهانه گیری مردان

باید بدانید که این معضل در مردان قابل حل است و فقط نیاز به مقداری اراده و کمک شما دارد و به همین دلیل در ادامه چند روش برای مقابله با بهانه گیری مردان را می خوانید:

 

از مشاوره کمک بگیرید

در شرایط سخت می توانید از حمایت یک مشاور بهره مند شوید و با مشاوره های او سعی کنید که نگاه تازه ای به زندگی پیدا کنید. اگر همسر شما حاضر نیست به روانپزشک مراجعه کند شما می توانید با مشورت و صحبت با فردی که ازدواج و مسائل مربوط به آن را درک می کند از راهکارهایش استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که اگر بدانید یک فرد دیگر هم وجود دارد که چالش ها و مشکلات شما را درک می کند شهامت و دلگرمی شما چند برابر می شود.

بخوانید: آقایان این شوخی ها را هرگز با همسرتان نکنید!

با همسرتان گفتگو کنید

باید بدانید که آرامش پس از طوفان در واقع بهترین زمان است که با همسر خود در مورد بهانه های حل نشده حرف بزنید زیرا گاهی اوقات این بهانه های حل نشده تبدیل به یک عادت رایج می شوند و به آرامی باعث بروز اختلافات می شوند. وقتی که همسرتان از زشتی رفتار خود اطلاع نداشته باشد هرگز در مسیر یا اصلاح آن تلاش نمی کند و به همین دلیل به رفتارهای بدش ادامه می دهد. پس بهتر است که به همسرتان بگویید که از کدام رفتارش خوشتان می آید و دوست ندارید آن را ادامه دهد. برای مثال اگر فردی به بهداشت فردی خود هیچ اهمیتی ندهد به صورت حتم در زمینه روابط اجتماعی با همسر خود با مشکل مواجه می شود و در این شرایط ممکن است فرد برای دوری از آن دست به بهانه جویی های مکرر بزند و یا رفتارهای نادرست از خود بروز دهد. باید توجه داشته باشید که شما می توانید از این طریق با بیان خواسته ها و انتقادهای خود براحتی در برابر بسیاری از بهانه جویی های همسر خود بایستید و این گونه باعث رفع بهانه جویی مردان شوید.

 

در مورد انتقاد های همسرتان فکر کنید

به شما توصیه می کنیم که در مورد دفاع کردن و شروع مبارزه کلامی با همسر خود فکر کنید با چالش های جدیدی مواجه خواهید شد. در ابتدا باید ببینید که نقدی که بر شما وارد شده اصلا درست است یا خیر. توصیه می شود که با خود رو راست باشید و از خود بپرسید که آیا ممکن است که از عمد کاری کرده باشید که همسرتان آزرده شده باشد و یا کاری انجام داده اید که مورد بی احترامی شما قرار گرفته است.

 

همیشه سکوت کنید

باید توجه کنید که بهترین کار موقع بهانه گیری همسرتان این می باشد که او را به حال خودش رها کنید. باید به یاد داشته باشید که مقابله به مثل کردن می تواند وضعیت را بسیار وخیم تر کند و نتیجه چیزی جز جنگ و دعوا نخواهد بود. این را باید بپذیرید که به هر دلیلی همسرتان آشفته و عصبانی است و بهانه جویی در محیط خانه را به عنوان راهی برای تخلیه خود انتخاب کرده است. باید توجه داشته باشید که همسرتان قصد دارد با بهانه گیری کردن استرس و اضطراب درونی خود را بکاهد. به همین دلیل شما هم باید هوشیارانه عمل کنید و با سکوت کردن ماجرا را خاتمه دهید. باید مطمئن باشید که همسرتان پس از اینکه به آرامش رسید به سراغ شما می آید و سر صحبت را باز می کند و حتی شاید نظر شما را راجع به مشکلش جویا شود و در خواست راه حلی برای آن داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: دلیل خیانت کردن مرد با وجود داشتن همسر زیبا و متعهد چیست؟

همچون مسکن آرام بخش باشید

باید بدانید که بهانه جویی های همسرتان دلیل دارد و بدون تردید او دچار مشکلی شده است مشکلی که شاید به دلایلی مانند خجالت کشیدن، صلاح ندانستن و سرزنش حاضر نیست شما از آن مطلع شوید. توصیه می کنیم که در این شرایط باید سعی کنید پایگاه امنیت همسر خود باشید و او را به سوی آرامش دعوت نمایید. از آنجایی که همسر شما در این شرایط نیاز به نیروبخشی و انرژی مصبت دارد باید سعی کنید تا نقش آرام بخش بودن خود را نشان دهید و محیطی آرام ایجاد کنید و همسر خود را وادار به تفکر کنید و به او فرصت بدهید. لازم است که نیازها و خواسته های خود را توجه کنید و تا جایی که به شما آسیبی نرسد برای جلب توجه و محبت همسر خود تلاش نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!