مجله تاپ‌ناز‌

دلیل کشیدگی پوست بدن و روش درمان آن

در این مطلب با دلایل ایجاد کننده ترک ها و پوسیدگی پوست بدن آشنا می شوید و در آخر برای درمان این مشکل هم توضیحاتی را ارائه کرده ایم. اگر از این مشکل ناراضی می باشید برای یافتن اطلاعات درمانی بیشتر تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

چنانچه شما هم دچار کاهش وزن شدید شده اید ممکن است دچار ترک های پوستی و یا کشیدگی پوست بدن شوید. این کشیدگی ها ممکن است ظاهر شما را بد جلوه دهند ولی خیلی از افراد با آنها هیچ مشکلی ندارد و زندگی خود را بدون هیچ دغدغه ای در مورد پوست ادامه می دهند. در ادامه دلایل ایجاد شدن این مشکل و روش های درمان آن را برای شما توضیح داده ایم.

مشکل کشیدگی پوست بدن

خیلی از خانم ها پس از زایمان دچار کشیدگی شدید در ناحیه شکم و پهلو می شوند و این مشکل ممکن است زمانی که هر فردی وزن زیادی را از دست می دهد برایش ایجاد شود. در ادامه اطلاعات بسیار زیادی در مورد این ترک های پوستی و روش های درمانی آن را برای شما بیان می کنیم.

افراد مستعد

بعضی از افراد بیش از بقیه دچار کشیدگی پوست می شوند و ممکن است که پس از مدتی روی پوست آنها کشیدگی زیادی مشاهده شود. این کشیدگی ها در افرادی که باردار می باشند، افرادی که کاهش و افزایش وزن زیادی را تجربه می کنند و کودکان و نوجوانان که رشد سریع دارند، بیش از باقی افراد می باشد زیرا پوست توانایی کشش بیش از حد در زمان کم را ندارد و در نتیجه این کشیدگی مانند ترک های پوستی نمایان می شوند.

دلیل کشیدگی پوست بدن و روش درمان آن

توجیه کشش پوستی

طبق تحقیقات مشخص شده که تفاوت زیادی در بین پوست افراد مختلف وجود دارد پس می توان گفت یکی سری از افراد اصلا کشیدگی های پوستی را تجربه نمی کنند. در نظر داشته باشید افرادی که دارای پوست های سفت هستند ممکن است بر اثر چاق شدن و یا لاغر شدن و همچنین بارداری اصلا دچار کشیدگی پوستی نشوند. تفاوت های اصلی که بین پوست های طبیعی و پوست هایی که دارای کشیدگی می شوند در شیوه تنظیم فیبرهای الاستیک است. در پوست هایی که کشیدگی وجود دارد فیبرها نازک تر و در هم ریخته تر می شوند در صورتی که در پوست های طبیعی چنین چیزی وحود ندارد و فیبرها به صورت منظم می باشند.

 

ژنتیک و کشیدگی پوست بدن

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است افراد تنها به یک مورد از ژن هایی که بر روی این کشیدگی ها تاثیر می گذارد دست یافته اند. زمانی که تغییرات ژنتیکی روی می دهد میزان بهم خوردن نظم فیبرهای الاستین بیش از قبل می شود و همین امر ساده می تواند دلیلی بر ایجاد کشیدگی زیادی پوست باشد.

 

درمان

در صورتی که بتوانید ترک های پوستی و کشیدگی های پوست بدن را در مراحل ابتدایی درمان کنید می توانید تا حد زیادی آنها را از بین ببرید. اگر این اتفاق روی ندهد ممکن است که این کشیدگی های پوستی تغییر رنگ بدهند و سفید شوند. زمانی که رنگ این ترک های پوستی و کشیدگی های قرمز و بنفشمی باشد درمان سریع تر هستند و  همچنین به میزان بیشتری پاسه می دهند. در ادامه روش هایی که می توانید برای از بین بردن این کشیدگی ها استفاده کنید را توضیح داده ایم ولی بهتر است قبل از انجام هر کاری با متخصص مشورت کنید و از تجربه های او در این مورد کمک بگیرید.

 

استفاده از لیزر های مختلف

  • یادتان باشد که درمان این ترک های پوستی به ندرت رخ می دهد و نمی توان برای درمان شدن آن ها امیدواری بسیار زیادی به خرج داد با این حال می توانید از انواع لیزر های مختلف مانند IPL و PDL استفاده کنید. البته استفاده از هر کدام از این لیزر ها می تواند نتایج بسیار مختلفی را با خود به همراه داشته باشد.
  • یکی دیگر از لیزر هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید نتایج خوبی بگیرید لیزر فراکسل می باشد. این نوع لیزر بین ۳ الی ۶ جلسه انجام می شود و دارو های مورد نیاز برایتان تجویز خواهد شد و اثر همزمانی دارو و لیزر بسیار بیشتر از سایر روش ها می باشد. اولین پاسخ درمانی حدودا یک ماه بعد از اولین زمان مراجعه رخ می دهد ولی برای کامل شدن نتیجه و پاک شدن پوست خود باید جلسات درمانی متعددی را به کار بگیرید.
  • روش جدیدی که برای این کار رواج پیدا کرده است استفاده از آر اف فرکشنال است. این درمان مکی تواند کشیدگی های پوستی را تا حدودی از بین برده و برای تمامی ترک هایی که از قدیم به جا مانده نیز عملکرد خوبی دارد و می تواند آن ها را نیز کاهش داده و حتی از بین ببرد.

نکته : روش های درمانی گفته شده علاوه بر درمان ترک ها می تواند سفت شدن پوست را به دنبال داشته باشد و این اثر در بخش های مختلف بدن فرق می کند و هر پوستی نیز می تواند بازخورد های مختلفی به همراه داشته باشد.

 

مطالب مشابه را ببینید!