مجله تاپ‌ناز‌

بهترین مدل موی چتری دخترانه کدام است؟ (انواع مدل مو چتری)

مدل موی چتری از آن دسته مدل موهایی است که از قدیم تا الان همیشه مد بوده و هیچ وقت از رونق نیفتاده است. تنها اتفاقی که با گذر زمان رخ داده، این بوده است که مدل های چتری جدیدتری ابداع شده و خانم ها بیشتر به سمت استفاده از این مدل ها متمایل شده اند. در عین حال فرقی هم ندارد که چه سنی داشته باشید، زیرا مدل موی چتری برای هر سنی می تواند زیبا باشد.

مخصوصا حالا که تنوع مدل های چتری بسیار زیاد است، خیلی راحت تر می توان برای خانم های مسن یا دختران نوجوان یک مدل چتری زیبا و مناسب را انتخاب کرد. اما اینکه این انتخاب بر چه اساسی صورت بگیرد، اهمیت زیادی دارد. این مسئله به این خاطر است که هم تنوع مدل ها بالا است، و هم اینکه هر مدل چتری ای به هر صورتی نمی نشیند.

یعنی مثلا برخی مدل ها برای صورت های کشیده مناسب ترند، و برخی مدل ها به صورت های گردتر بیشتر می نشینند. برای اینکه این موارد را به طور دقیق بررسی کنیم و شما را با بهترین مدل ها موی چتری دختری آشنا کنیم، مطلب جامعی را تهیه کرده ایم که پیشنهاد می کنیم تا انتهای آن همراهمان باشید.

 بهترین مدل موی چتری دخترانه کدام است؟ (انواع مدل مو چتری)

برای هر شکل صورت چه مدل موی چتری مناسب است؟

مدل موی چتری تنوع زیادی دارد و هر یک از آنها به یک فرم صورت می آیند. در ادامه اصول انتخاب مدل چتری برای انواع حالت های صورت را توضیح داده ایم:

مدل چتری برای صورت های مربعی

افرادی که صورت های تقریبا مربعی شکل دارند، بهتر است از مدل های چتری صاف و پرپشت استفاده نکنند، زیرا مربعی بودن صورتشان بیشتر هم می شود. موهای چتری کم پشت تا پایین ابروها و یا چتری یکطرفه برای این افراد مناسب تر است.

مدل چتری برای  صورت های گرد

کسانی صورت هایشان گرد است، معمولا بیشترین علاقه را به مدل چتری دارند، زیرا این مدل به این صورت ها بیشتر هم می آید. مخصوصا مدل چتری یک طرف صورت را باریک تر و خوش فرم تر نشان می دهد.

مدل چتری برای صورت های بیضی

انواع مدل های چتری خیلی خوب به صورت های بیضی می نشینند. مخصوصا اگر پیشانی کشیده و بلندی دارید، نتیجه کار خیلی بهتر هم از آب در می آید. به طور مثال مدل مو چتری صاف برای کسانی که صورت هایی بیضی و موهایی لخت دارند یک انتخاب عالی است.

برای هر شکل صورت چه مدل موی چتری مناسب است؟

مدل چتری برای صورت های مستطیلی

برای صورت هایی که حالت مستطیلی شکل دارند، موهای چتری کم پشت و یا مدل چتری کج مناسب است. در عین حال به هیچ وجه نباید از مدل چتری پرپشت و صاف برا این حالت صورت ها استفاده کرد.

مدل چتری برای صورت های قلبی

افرادی با صورت های قلبی معمولا پیشانی های پهن و عریض و چانه باریک و کوچک دارند. در نتیجه موهای چتری پرپشت باعث می شود صورتشان نامتعادل و عجیب به نظر برسد، اما مدل موی چتری کج منجر می شود که همه چیز زیبا و متناسب باشد.

مدل چتری برای صورت های مثلثی

برای صورت هایی که حالت مثلثی دارند، هم موهای چتری صاف پرپشت و هم موهای چتری صاف کم پشت ایده آل است. این مدل موها باعث می شوند صورت های مثلثی خیلی متعادل تر به نظر برسند.

آشنایی با انواع مدل موی چتری دخترانه

حالا که انواع حالات صورت را بررسی کردیم، نوبت به معرفی انواع مدل مو زنانه و دخترانه چتری رسیده است. مدل هایی که در ادامه به آنها پرداخته ایم همه از جمله مشهورترین چتری های دخترانه و زنانه هستند و سال ها است که خانم های بسیاری از آنها استقبال چشمگیری داشته اند:

مدل موی چتری کلاسیک

مدل کلاسیک از ساده ترین انواع چتری های دخترانه است که اتفاقا به دلیل همین سادگی هیچ گاه از رونق نمی افتد! در این مدل، موها تا زیر پیشانی کوتاه می شوند و در نتیجه کل پیشانی را در بر می گیرند. این مدل مو به صورت دخترها جذابیت و معصومیت خاصی می بخشد و از این نظر بسیار زیبا است. شستشو و مراقبت از مدل کلاسیک نیز نسبتا ساده است. مدل کلاسیک مخصوصا برای کسانی که موهایی لخت دارند بسیار مناسب است.

مدل مو چتری جدا شده

این مدل نیز از رایج ترین مدل های چتری دخترانه مخصوصا در کشورها اروپایی است. اگر شما چتری هایی بلندی دارید و می خواهید به آنها کمی حالت دهید، این مدل یک انتخاب مناسب بسیار عالی است. در مدل موی چتری جدا شده موها با یک فرق وسط از هم جدا می شوند. چتری جدا شده برای سنین نوجوانی، جوانی و حتی بزرگسالی کاملا مناسب است.

مدل موی چتری آناناسی

این مدل نسبتا مدرن است و از ترکیب چندین مدل موی مختلف به وجود آمده است. به همین جهت برای موهایی که مدل دار هستند، مدل مو چتری آناناسی بسیار کاربرد دارد. در مدل آناناسی، موهای بلند جلوی سر به سه قسمت تقسیم شده و سپس به شکل چتری آناناسی کوتاه می شوند.

مدل چتری برای صورت های مربعی

مدل موی چتری یک طرفه

این مدل نیز در بین دختران جوان بسیار رایج است و مخصوصا برای صورت هایی که حالت بیضی و کشیده دارند کاملا مناسب است. اگر مدل موی کلاسیک را کمی کج کوتاه کنید (به صورت اوریب) و بخشی از آن را روی صورت بیاندازید، نتیجه همین مدل موی چتری است. این مدل کمی از کشیدگی صورت کم می کند و به همین جهت برای افرادی با صورت های گرد اصلا جالب از کار در نمی آید.

مدل موی چتری خرد شده

این مدل مو نیز بسیار جدید است و در بین دختران کم سن و سال تر خیلی محبوب است. بهم ریختگی موها در این مدل مو کاملا با برنامه است و معمولا باید ساعات زیادی را صرف حالت دار کردن آنها کرد.

مدل موی چتری پیکسی

موی موی پیکسی که به آن مدل موی چتری کوتاه هم می گویند از دیگر مدل هایی است که هیچ وقت از مد نمی رود. در این مدل مو چتری های روی پیشانی تنها کمی کوتاه می شوند و از این لحاظ برای خانم هایی با صورت های گرد و بیضی بسیار مناسب است، زیرا پیشانی کوتاه نمی شود.

مدل موی چتری بافته شده

بافتن مو خود یک فرایند جداگانه برای حالت دادن به موها است. حالا اگر همین موهای بافته شده را با چتری های جلوی صورت ترکیب کنید، نتیجه بسیار جذاب و شیک خواهد بود. مثلا می توانید مو را دم اسبی ببافید و آن را با چتری هایتان ترکیب کنید.

در این حالت، جلوی موها که به صورت چتری است و بقیه قسمت ها را با کش در بالای سر ببینید و دنباله دم اسبی را بافت کلاسیک بزنید. حتی می توانید سایر روش های بافت مو، مثل بافت هلندی و بافت فرانسوی را چتری موی خود ترکیب کنید تا ظاهر صورتتان زیبایی بیشتری پیدا کند.

 آشنایی با انواع مدل موی چتری دخترانه

مدل مو چتری نامرتب

مدل موی چتری نامرتب شباهت زیادی به چتری خرد شده دارد و از نظر ظاهری با مدل موی چتری صاف تفاوت های زیادی دارد. این مدل از جمله جدیدترین مدل های موی زنانه است و به خصوص برای خانم های خاص پسند بسیار مناسب است. در چتری نامرتب موها به صورت بلند و کوتاه و تا حدودی ژولیده روی سر قرار می گیرند.

آموزش اجرای انواع مدل های چتری روی سر

پیاده کردن مدل چتری روی سر نیاز به آموزش دارد و با خواندن صرف یکی دو متن عملی نمی شود. در غیر این صورت نتیجه چندان دلخواهتان نخواهد بود. با این حال اما در ادامه خیلی مختصر نحوه اجرای برخی از مدل ها چتری را آموزش داده ایم تا اگر به آرایشگرتان دسترسی نداشتید، خودتان هم بتوانید کارتان را راه بیاندازید:

1-  آموزش کوتاهی مو مدل چتری فشن

برای آنکه موهایتان را به مدل چتری فشن کوتاه کنید، در ابتدا موها را به سمت جلوی صورت خوب شانه بزنید (همچنین بهتر است موها کاملا تمیز و خشک باشد تا نتیجه کار بهتر از آب در بیاید). سپس با استفاده از یک شانه دم باریک، یک مثلث روی سر ایجاد کنید. اندازه این مثلث باید در درست اندازه چتری هایی باشد که می خواهید داشته باشید. سپس بقیه قسمت های مو را با کلیپس ببنیدید تا با این مثلث قاطی نشوند.

در مرحله بعد دنباله مثلثی مو را در مقابل چشم ها بگیرید و یک بار آن را بپیچید. با انجام این کار قسمت مرکز چتری کوتاه تر از اطراف آن شود و کاملا یک حالت فشن به خود بگیرد. در آخر هم موها را بین دو انگشت خود نگه دارید و سپس آن را با قیچی کوتاه کنید. البته باز هم توصیه می کنیم که برای آنکه نتیجه بهتری به دست بیاورید، حتما کار را به یک آرایشگر ماهر بسپارید.

 مدل موی چتری کلاسیک

2-  آموزش کوتاهی مو مدل چتری بلند

برای کوتاه کردن چتری های بلند، قسمت جلوی موها به صورت چتری کوتاه شده و اطراف آن یک لایه باریک از موها را انتخاب کرده و اجازه بدهید که قد آن کمی بلندتر باشد. در نتیجه پس از این که بخشی از چتری مو را کوتاه کردید، دو تکه مو به طور موازی از اطراف آن جدا کرده و کمی بلندتر از قد چتری کوتاه کنید تا نتیجه دلخواهتان به دست بیاید.

3-  آموزش حالت دادن چتری مو

چتری حالت دار می تواند ظاهر شما را خاص تر از همیشه کند. به خصوص اگر بدانید خدمات براشینگ مو چیست بهتر متوجه می شوید که چطور چتری حالت دار ظاهر شما را دگرگون می کند. این مدل بسیار محبوب است و روز به روز نیز با استقبال بیشتری هم مواجه می شود.

برای حالت دار کردن چتری هایتان (فرقی ندارد بلند باشد یا کوتاه) باید چتری های کاملا صاف داشته باشد. سپس موهای اطراف و پشت سر را با استفاده از اتو مو یا بابلیس به راحتی حالت دهید. انجام این کار مخصوصا برای چتری های بلند باعث می شود که مو ظاهر بسیار شیک و جذابی پیدا کند.

چند نکته در رابطه با انواع مدل موی چتری دخترانه و زنانه

  • مدل موی چتری برای انواع حالت های صورت از جمله گرد، بیضی، مربعی و مستطیلی مناسب است، اما استفاده از این مدل برای صورت های کشیده و بلند زیبایی خاص دیگری دارد.
  • بهترین بازه زمانی برای کوتاه کردن چتری ها هر ۴ تا ۶ هفته یک بار است.
  • حالت دار کردن چتری ها در زمانی که خیس هستند مناسب تر است. زیرا اگر چتری ها خشک شوند حالت دادن به آنها دشوار می شود.
  • برای کوتاه کردن چتری، حتما قیچی را به صورت عمودی نگه دارید و به هیچ وجه موهایتان را افقی کوتاه نکنید که بعدا پشیمان می شوید!
  • اگر می خواهید جلوی موی خود را تا زیر چشمتان کوتاه کنید، حتما باید آن به صورت فرق وسط یا فرق کج به اطراف ببرید تا جلوی دید شما را نگیزند و مدام روی صورتتان پخش نشوند.
  • بهترین مدل موی چتری برای زیر روسری و مقنعه، مدل کلاسیک و مدل یک طرفه است.
  • برای فرم صورت گرد و تپل می توانید از مدل مو چتری فشن استفاده کنید. اگر موهای اطراف چتری کمی بلندتر از موهای مرکزی آن باشند، به این مدل می رسید.
  • ترجیحا قبل از حالت دادن به موها، از کمی کرم مو استفاده کنید تا موها راحت تر و سریع تر حالت بگیرند و بتوانید کار را بهتر انجام دهید.
  • می توانید برای افزایش ماندگاری حالت موها، از اسپری تافت کمک بگیرید.
  • مدل موی چتری برای مدرسه، دانشگاه، محل کار و انجام سایر کارهای روزمره بسیار پرکاربرد و در عین حال زیبا و جذاب است. علاوه بر آن می توانید انواع خاصی از این مدل مو را برای مهمانی ها و مراسم های خاص نیز استفاده کنید.
  • قیمت چتری کردن مو مانند بقیه خدمات زیبایی (مثل قیمت هایلایت مو و قیمت براشینگ مو) تا حد زیادی به میزان دستمزد آرایشگر دارد. در واقع این آرایشگر است که قیمت این گونه خدمات را مشخص می کند و نمی توان از قبل تعرفه دقیقی را برای آن تعیین کرد. با این حال اما خدمات چتری کردن مو از جمله کارهای نسبتا خوش قیمت در بحث زیبایی مو به شمار می روند.

مدل چتری برای صورت های بیضی

سخن پایانی

اگر می خواهید به مدل موهایتان یک تنوع اساسی دهید که تا مدت ها هم از آن لذت ببرید، انتخاب مدل موی چتری یک کار بسیار عاقلانه است. زیرا همانطور که گفتیم به اکثر صورت ها می آید، تنوع زیادی دارد و در نتیجه با جنس های مختلفی از مو سازگار است.

شاید از همه مهمتر اینکه رسیدگی به آن نسبت به خیلی مدل موهای دخترانه دیگر ساده تر است. در واقع مزایای بهترین مدل های چتری تنها در زیبایی خلاصه نمی شود و انواع این مدل موها زیبایی را در کنار کاربردی بودن دارند. البته برای اینکه چتری موهایتان خوب به صورتتان بنشیند، توصیه می کنیم که حتما از مهارت آرایشگران با تجربه کمک بگیرید.

زیرا درست پیاده کردن این مدل مو ظرافت های خاص خودش را دارد که تنها آرایشگران ماهر از عهده اجرا کردن آنها بر می آیند. به همین منظور حتما می توانید روی خدمات متخصصین آرایشگری اسپارد حساب باز کنید.

مطالب مشابه را ببینید!