مجله تاپ‌ناز‌

آموزش دوخت دامن شلواری ساده و زیبا در منزل

در این مطلب روش دوخت دامن شلواری با روش ساده را به شما آموزش می دهیم و امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد و بتوانید یک دامن شلواری زیبا بدوزید.

دامن شلواری جزو لباس های محبوب میان خانم ها است و اگر شما در خیاطی مهارت دارید می توانید در منزل اقدام به دوخت دامن شلواری کنید. می توانید برای دوختن این لباس از الگو استفاده کنید و یا آن را بدون استفاده از الگو بدوزید.

آموزش دوخت دامن شلواری در خانه

اگر مایل هستید که در منزل لباس بدوزید بهتر است که بسیار دقت کنید تا پس از اتمام دوخت لباس مورد نظر به نتیجه رضایت بخش برسید.

آموزش دوخت دامن شلواری ساده و زیبا در منزل

مراحل دوخت دامن شلواری

این مدل دامن شلواری در حالت ایستاده شبیه به دامن فون است پس مقدار پارچه باید دو برابر قد دامن باشد.

۱. در ابتدا دو لا باز پارچه را به میزان 15 سانتی متر به قسمت داخل ببرید و فضای آن را آزاد نگه دارید سپس خطی به طول قد دامن و به انداز پنج سانتی متر را برای دوختن کش با صابون رسم کنید.

۲. به اندازه 1/4 دور باسن بیرون بروید. قسمت کمر باید کش دوزی گردد و دور کمر هم باید گشادتر باشد. باید توجه داشته باشید که اگر مایل هستید برای دامن کمری بدوزید باید به جای 1/4 دور باسن، 14/4 دور کمر را در نظر بگیرید.

۳. از قسمت پایین یا قد دامن به اندازه 1/4 دور بازن + 6 سانتی متر بیرون بروید. باید توجه داشته باشید که این دامن شلواری حالت فون در قسمت پایین دارد.

آموزش دوخت دامن شلواری ساده و زیبا در منزل

۴. دو خط ذکر شده در بالا را به هم متصل کنید.

۵. از قسمت خط کمر 14/4 باسن بزرگ را روی قد مشخص کنید و به اندازه 1/8 دور باسن برای فاق بیرون بیایید و همین مقدار را بالا بروید و فاق را وصل کنید.

۶. برای قسمت پایین دامن شلواری باید 1/8 دور باسن + 2 سانتی متر را بیرون بروید سپس خطوط را به هم وصل کنید.

۷. برای قسمت برش، مقدار اضافه کش دوزی را به سوی داخل تا بزنید سپس آن را قیچی کنید به کمک این تکنیک دیگر دوخت حالت کشیدگی ندارد.

آموزش دوخت دامن شلواری ساده و زیبا در منزل

نکات طلایی برای دوخت دامن شلواری

  • در ابتدا باید فاق را جلو بدوزید.
  • بعد از دوختن قسمت فاق جلو به سراغ فاق پشت بروید و آن را بدوزید.
  • خط پهلو و جلو را به یکدیگر وصل نمایید سپس قسمت داخل پا را بدوزید.
  • برای دوختن کش اندازه آن باید دور کمر و ۱۰ تا ۱۵ سانت در نظر گرفته شود.

آموزش دوخت دامن شلواری ساده و زیبا در منزل

  • توجه داشته باشید که در انتخاب پارچه باید دقت لازم را به خرج بدهید و اگر دامن شلواری را قصد دارید برای روزهای گرم سال بدوزید بهتر است از پارچه خنک برای دوختن آن استفاده نمایید.
  • اندازه ها را در زمان دوخت به دقت رعایت کنید.
  • همانطور که ذکر شد این دامن شلواری شبیه به دامن فون می باشد از این رو دارای طرحی جذاب و ایده آل است و برای خانم هایی که تمایل دارند استایلی متفاوت داشته باشند انتخابی مناسب است.

آموزش دوخت دامن شلواری ساده و زیبا در منزل

مطالب مشابه را ببینید!