مجله تاپ‌ناز‌

دلیل گرایش به دوستی با جنس مخالف در دختران و پسران

در این مطلب دلیل گرایش جوانان به دوست شدن با جنس مخالف را بررسی می کنیم و نقش پدر و مادر را در این مورد توضیح می دهیم.

خیلی از افراد جامعه به خصوص دختران و پسران نوجوان و جوان مایل هستند با جنس مخالف دوست شوند و با او هم صحبت شوند. باید بدانید که این نوع دوستی در اغلب موارد خاطره خوبی در ذهن جوانان به جا نمی گذارد و تعداد انگشت شمار آنها به ازدواج ختم خواهد شد.

دوستی با جنس مخالف و دلیل گرایش به آن

خیلی از جوانان این کار را به دلیل شناخت بیشتر و ایجاد تفاهم برای ازدواج ضروری می دانند ولی این روابط به ظاهر ساده می تواند ایجاد وابستگی کند و پایان دیگری را برای آنها رقم بزند. گاهی اگر از این جوانان پرسش شود که رابطه شما سالم است یا خیر پاسخی جز این که رابطه آنها فرق دارد دریافت نمی کنید ولی پس از مدتی می بینید که رابطه آنها به سرانجام نرسیده است و آسیب های زیادی به آنها وارد شده است که بیشتر این آسیب ها، اسیب های روحی و روانی است. امروزه در میان جامعه ما دوستی و معاشرت قبل از ازدواج رواج پیدا کرده است و تقریبا اکثر جامعه جوانان این کار را انجام می دهند که بیشتر این معاشرت ها پنهانی و به دور از دید خانواده ها است. در این روابط افراد سعی دارند افکار و احساسات خود را با فرد دیگر در میان بگذارند و در بعضی موارد سطح این روابط ناهنجار می شود و مشکلات و آسیب های زیادی به فرد و جامعه وارد می کنید. در ادامه دلیل روابط و گرایش ها را برای شما بررسی می کنیم.

رسیدن به سن بلوغ

وقتی که کودک به سن بلوغ می رسد تمایلات خفته او بیدار می شود و ممکن است با یک نگاه عاشق و دلبخاته جنس مخالف شود. این افراد هر حسی که در آنها ایجاد می شود را عشق می نامند و فکر می کنند که اگر با او وارد رابطه شوند این رابطه پایدار خواهد ماند و خوشبخت می شوند. اگر چه این احساسات در نوجوانان عادی و طبیعی است.

دوستی با جنس مخالف

تمایلات جنسی

سن ازدواج افزایش پیدا کرده است و یکی از دلایل دوستی با جنسی مخالف در بین جوانان تمایلات جنسی آنها است. بالا رفتن سن ازدواج جوانان را بی تمایل می کند و دختران و پسران سعی می کنند با هم ارتباط پنهانی داشته باشند و نیاز خود را رفع کنند.

رهایی از هیجانات منفی

دیگر دلیل که افراد را وادار به دوست شدن با جنس مخالف می کند رفع هیجانات منفی دوره جوانی است. این هیجانات شمال افسردگی است که در صورت عدم درمان فرد را از زندگی نا امید می کند و مشکلاتی برای او ایجاد می کند. خیلی از جوانان برای رفع این مشکل به دوستی با جنس مخالف تمایل پیدا می کنند.

تغییر نقش والدین

پدر و مادر در دوران کودکی نقش متفاوتی دارند و با افزایش سن بچه ها نقش آنها هم تغییر می کند. کمرنگ شدن نقش پدر و مادر به بچه ها القاء می کند که آنها نیازی نیست برای هر چیزی از پدر و مادر اجازه بگیرند و یا حتی با آنها مشورت کنند برای همین سعی می کنند برای خودشان تصمیم بگیرند و وارد روابط مختلف شوند.

عدم تامین نیاز های عاطفی

گاهی ممکن است یک مشکل در خانواده وجود داشته باشد و فرد را وادار کند برای تامین نیازهای عاطفی خود به دوستی با جنس مخالف گرایش داشته باشد. توصیه ما به پدر و مادر این است که سعی کنند همیشه نیازهای عاطفی کودک و نوجوان خود را در نظر داشته باشند زیرا این روابط پایان خوشی برای آنها رقم نمی زند.

عادی شدن

دیگر دلیلی که نوجوان و جوانان را وادار می کند تا با جنسی مخالف دوست شوند عادی شدن این روابط در بین جامعه است. اگر به گذشته نگاه کنیم این روابط خیلی مرسوم نبوده است و حد و مرزی بین افراد وجود داشته است ولی با پیشرفت علم و تکنولوژی و رسانه های جمعی این روابط بین دختر و پسر عادی شده است و کمتر کسی وجود دارد که این روابط برای او تازگی داشته باشد.

شناخت بیش تر برای ازدواج

قبل از ازدواج کردن باید معیارهای انتخاب همسر را مشخص کنید. خیلی از افراد با این هدف با جنس مخالف دوست می شوند که ببینند آیا فرد مقابل همان معیارها را دارد یا خیر. بیشتر این دوستی ها پنهان می ماند زیرا ممکن است دو نفر به توافق نرسند و از هم جدا شوند که این جدایی آسیب های جبران ناپذیری روی روان افراد وارد می کند.

فشار دوستان و اطرافیان

شاید فردی اصلا مایل به این نوع دوستی نباشد ولی در شرایطی قرار بگیرد که به این کار تمایل پیدا کند. یکی از دلایل ایجاد این گرایش ها فشار دوستان و اطرافیان است. خیلی از جوانان برای این که رابطه خود را با اطرافیان خراب نکنند وارد این نوع روابط می شوند زیرا دوستان و اطرافیان وی وجود این روابط را در زندگی نشانه امروزی بودن می دانند. در واقع دوست دختر داشتن برای پسرها نشانه ای از حس قدرت مردانگی و داشتن دوست پسر برای دختران نشانه جذاب بودن و امروزی بودن است.

باور های غلط

خیلی از افراد فکر می کنند که اگر با فردی از جنس مخالف دوست شوند و ازدواج کنند می توانند طرف خود را تغییر دهند. باید بدانید که این تفکر اشتباه است زیرا هیچ فردی نمی تواند نفر دیگر را تغییر دهد و او را کاملا ایده آل خود کند.

ازدواج متفاوت

افرادی که گرایش به دوستی با جنس مخالف دارند فکر می کنند ازدواجی متفاوت خواهند داشت. باید بدانید که بیشتر این نوع ازدواج ها ممکن است به جدایی ختم شود زیرا افراد آن چیزی که در دوران دوستی نشان می دهند نیستند و پس از ازدواج رفتارشان به طور کامل تغییر می کند و رفتارها بد از خود بروز می دهند. این نوع ازدواج ها به ازدواج کور کورانه مشهور هستند.

اهمیت نداشتن گذشته

خیلی از افراد سعی می کنند وارد این روابط شوند می دانند که طرف مقابل در گذشته این تجربه را داشته است و برای آنها گذشته اهمیتی ندارد بلکه رفتار حال و آینده او را ملاک و مبنای خود قرار می دهند. اگر این رابطه به ازدواج ختم شود گذشته فرد برای هر دو طرف مهم یم شود و ممکن است دعواهایی کنند و این گذشته تاثیرات زیادی داشته باشد و حتی ممکن است رابطه را تا طلاق پیش ببرد.

مطالب مشابه را ببینید!