مجله تاپ‌ناز‌

دو دل بودن در امر ازدواج و چیزهایی که باید بدانید

ازدواج یک تصمیم بزرگ است که در آن تردید و دو دلی زیاد دیه می شود و این دو دل بودن می تواند سازنده هم باشد و باعث تصمیمی گیری درست شود و در موارد می تواند دید افراد را به ازدواج تغییر دهد و دیدی منفی در وجود او ایجاد کند. در ادامه اطلاعاتی بیشتر در مورد دو دلی و تردید در ازدواج را مطالعه کنید.

چنانچه در ازدواج شک و تردید شدید نباید این نوع تردیدها را نادیده بگیرید و نسبت به آنها بی اعتنا باشید گاهی موافع این تردید ها به منزله عدم شناخت درست از سوی مقابل می باشد که می تواند در زندگی مشترک برای شما مسئله ساز شود. ر اینجا در مورد افرادی که دچار تردید و دو دلی در ازدواج می باشند و به دلایلی خاص این تردید را از خود دور میک نند صحبت می کنیم و در رابطه با افرادی که بیش از حد معقول در ازدواج تردید دارند باید راهکارهای دیگری را اتخاذ کرد.

اطلاعاتی در مورد دو دلی در ازدواج

وقتی که در ازدواج دچار تردید هستید به خود زمان بیشتری برای تفکر در مورد این موضوع بدهید و به دنبال ریشه این تردید در خود و طرف مقابل باشید. مقوله ازدواج پیچیده و دشوار است و وجود شک و تردید در این میان امری طبیعی می باشد که می تواند به شما کمک کند تا انتخابی عاقلانه تر داشته باشید. با به دست آوردن شناخت کافی این تردید در شما کمرنگ تر می شود و قاطعیت در تصمیم گرفتن خواهید داشت.

تردیدهایی که در مورد ازدواج در دختران و پسران ایجاد می شود، تردیدهای مختلفی است که عوامل تعیین کننده ای در ازدواج موفق می باشند مثلا: شایع ترین تردید بین دختران و پسران مسئله دوست داشتن است که به درستی نمی دانند به طرف مقابل علاقه دارند یا نه و این موضوع باعث دو دلی در ازدواج آنان می شود که این امر یکی از دلایل بروز افسردگی پس از ازدواج است. در ادامه با روش های خوب رویارویی با آن آشنا می شوید.

تردید در دوست داشتن

وقتی که شما نمی دانید که به طرف مقابل خود علاقه دارید یا نه، دچار تردید در ازدواج با او می شوید، این تردید درست است و شما باید بیشتر به آن دقت کنید. شاید زمانی که این موضوع را برای اطرافیان مطرح می کنید با این جمله مواجه شوید که علاقه پس از ازدواج به وجود می آید ولی واقعیت این است که علاقه قبل از ازدواج باید به میزانی باشد که شما را برای رسیدن به هم سوق دهد و هیجان در کنار هم بودن را در شما ایجاد کند اگر شما این هیجانات را ندارید باید بیشتر در انتخاب و شناخت طرف مقابل خود دقت کنید زیرا این موضوع دارای اهمیت است و می تواند زندگی شما را در آینده دچار مشکلات کند.

دو دل بودن در امر ازدواج

تردید داشتن در ویژگی های شخصیتی و ظاهری طرف مقابل

بعضی از دختران و پسرانی که دوره آشنایی قبل از ازدواج را سپری می کنند ممکن است در این دوران با تفاوت های شخصیتی و ظاهری طرف مقابل روبرو شوند که باعث تردید در ازدواج با آن فرد می شود و در این گونه مواقع ممکن است طرف مقابل را زن یا مرد ایده آل خود ندانند. مثلا ممکن است از یک ویژگی شخصیتی یا ظاهری طرف مقابل خوششان نیاید و یا با خود بگویند که پس از ازدواج این موضوع را بیان خواهم کرد و یا او را تغییر خواهم داد، این تفکر اشتباه است و هیچکس نمی تواند فردی را که سال ها با این ویژگی های ظارهی وشخصیتی رشد کرده است تغییر دهد.

کمرنگ شدن اختلاف ها بعد از ازدواج

بعضی از زوج هایی که با وجود داشتن دوره آشنایی ازدواجی ناموفق داشته اند دلیل این امر را این موضوع می دانند که در دوران آشنایی اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها را نادیده می گرفتند و تصور می کردند که پس از ازدواج این اختلاف ها کمتر می شود در صورتی که در بعضی از موارد این اختلاف ها بیشتر هم می شوند. پس در دوران آشنایی اگر دچار تردید و شک در ازدواج و شناخت کافی شدید بیشتر درباره این تفاوت ها و تردیدها با طرف مقابل صحبت کنید تا به شناخت و در نهایت تصمیم درست برسید.

تفاوت های خانوادگی

تفاوت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خانواده ها هم یکی دیگر از عوامل مهم و اساسی در ایجاد شدن دو دلی در ازدواج جوانان است که به نوبه خود اهمیت دارد و نقش تعیین کننده ای درا زدواج موفق ایفا می کند. این تفاوت ها را نباید نادیده گرفت و از کنار آنها نباید به سادگی رد شد. تجربه نشان داده است زوج هایی که تفاوت های خانوادگی را با دیدی باز می پذیرند نسبت به زوج هایی که این تفاوت ها را توجیه می کنند تصمیمی درست تری در این مورد می گیرند و مطمئنا ازدواج موفق تری خواهند داشت.

ترس از مسائل مالی

از جمله مشکلاتی که بسیاری از جوانان را از ازدواج منصرف می کند و یا دو دل می شوند، تامین مخارج و هزینه های ازدواج و زندگی مشترک است، حال از آنحا که اغلب برخورداری از شرایط مالی قابل قبول و پایدار برای داشتن زندگی مشترک، راحت نیست پس خیلی از جوانان حتی با وجود انتخاب مورد مناسب خود برای ازدواج از پیش قدم شدن برای این کار دچار تردید می شوند.

ترس از خیانت و طلاق

خیلی از افراد که تجربه های ناموفق طلاق و خیانت را در زندگی نزدیکان دیده اند، دچار شک و دو دلی می شوند و چون همیشه می ترسند که به این عاقبت دچار شوند، به همین دلیل نخواسته و ناخودآگاه در تصمیم گیری برای ازدواج دچار تردید می شوند و به بهانه های مختلف این امر را به تاخیر می اندازند.

مواردی که شک در ازدواج بی مورد می باشد

  • دارای رابطه عاطفی عمیقی هستید.
  • ازدواج شما صرفا به خاطر داشتن رابطه جنسی، اجبار های فرهنگی و یا مسائلی از این قبیل نمی باشد.
  • در صورتی که اعتماد کامل به همسر آینده خود دارید و به دنبال تغییر در وی نمی باشید.
  • در صورت داشتن اختلافاتی عادی اگر قادر به حل مسئله و رفع اختلافات از طریق گفتگو و ارتباط موثر باشید، جای تردید در این زمینه وجود ندارد.
  • راضی بودن خانواده طرفین
  • داشتن اهداف و برنامه های مشترک برای آینده
  • چنانچه شناخت کافی از طرف مقابل و گذراندن دوران مناسب آشنایی و نامزدی، همچنین سنجیدن تمام جوانب از طریق تحقیقات و رسیبدن به نتایج مثبت را دارید.
  • اگر دلایل شما برای ازدواج قطعی بوده و به خاطر مسائل مالی، روحی، خلا های عاطفی و غیره نمی باشد.
  • صرفا به دلیل علاقمند بودن به لباس عروس و داماد و یا رقص و آواز در مراسم عروسی مایل به این کار نیستید.
  • عروس و داماد هر دو به بلوغ ازدواج رسیده باشند و از نظر عقلی و سنی نیز شرایط مناسبی دارند.
  • ازدواج شما شامل موارد ازدواج اجباری، کودک همسری و یا ازدواج دوم نمی باشد.
  • بسیاری از اهداف شخصی شما پیش از ازدواج محقق شده و ازدواج تان مانعی برای این کار نمی باشد.

مطالب مشابه را ببینید!