مجله تاپ‌ناز‌

دکتر رامین بقایی بهترین جراح قلب شناخته شد!

قلب انسان بی شک یکی از مهمترین و حیاتی ترین اعضا تلقی میشود. از همین رو هنگامی که به بیماری قلبی دچار میشویم، حساسیت درمان بیماری بیشتر میشود و قطعاً یکی از عوامل کلیدی در درمان بیماری، پزشک معالج است. برای درمان بیماری های قلبی پزشکان و جراحان قلب متعددی فعالیت دارند اما یافتن بهترین پزشک قلب یکی از چالش های اساسی است که در این مقاله به آن پرداخته میشود.

در ادامه قرار است تا کمی با جراحان قلب، وظایف آن ها و ویژگی های برجسته ای که دارند آشنا شویم و شما را در انتخاب بهترین دکتر و جراح قلب راهنمایی کنیم.

جراح قلب کیست؟

جراح قلب(Cardiac Surgeon)به دانشجویان پزشکی گفته می‌شود که دوره پزشکی عمومی خود را به پایان رسانده‌اند و علاوه بر آن تحصیلات خود را تا فوق تخصص جراحی قلب ادامه داده‌اند. جراحان قلب در حدود 5 تا 7 سال از عمر خود را صرف یادگیری تمام جزئیات و آن چه که نیاز است از جراحی قلب بدانند می‌کنند.

دکتر رامین بقایی بهترین جراح قلب شناخته شد!

پایان دوره فلوشیپ جراحی قلب به معنای رسیدن به درجه‌ای است که لقب جراح قلب به دانشجویان داده خواهد شد و اجازه جراحی و درمان بیماران قلبی را به دست می‌آورند. در کنار جراحان قلب، متخصصان قلب هم حضور موثری در روند درمان بیماران دارند. حال ممکن است هب این سوال بزرگ رسیده باشید که تفاوت متخصص قلب و جراح قلب چیست؟

متخصص قلب کیست و با جراح قلب چه تفاوت هایی دارد؟

دو رشته متفاوت هستند. جراح قلب در مقطع فوق تخصص فارغ التحصیل شده و عمدتا به روشهای درمانی از طریق جراحی می پردازد. در حالیکه متخصص قلب فارغ التحصیل مقطع تخصصی است و به شناخت- تشخیص و درمان بیماریهای قلبی با استفاده از داروها و روشهای غیرجراحی آگاهی دارد.

وظیفه ای که متخصصان قلب بر عهده دارند شامل بررسی وضعیت سلامت قلب و عروق بیماران و تشخیص بیماری های مربوط به آن است. در صورتیکه بیمار وضعیت جسمانی نامناسبی مانند گرفتگی شدید عروق قلبی داشته باشد، به بهترین جراح قلب در تهران، مشهد و یا هر شهر دیگری که در آن اقامت دارد ارجاع داده می‌شود تا جراحی های مربوطه انجام شود.

پس می‌توان گفت که وظیفه تشخیص و شناسایی بیماری های بر عهده متخصص قلب بوده و وظیفه درمان و جراحی های پیشرفته بر عهده جراح قلب است.

ویژگی هایی که یک جراح قلب ماهر باید داشته باشد

مهارت و تخصص تنها ویژگی های و نیازمندی های بهترین جراحان قلب جهان نیست! جراحان قلبی در کنار زبردستی و توانایی بالا در درمان ناهنجاری های قلبی، نیاز است مجموعه ای از سایر ویژگی های اخلاقی و فنی در درمان را دارا باشند.

برخی از ویژگی های مهم و حائز اهمیت در بهترین جراحان قلب موارد زیر را شامل می‌شود:

  • تجربه و مهارت
  • با دقت و متمرکز
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • توانمند در کار تیمی و گروهی
  • قدرتمند درقضاوت و تشخیص صحیح
  • دلسوزی و در نظری گرفتن عواطف و روحیه بیماران
  • داشتن اطلاعات و دانش جامع از فیزیولوژی سیستم قلب و تنفس انسان

با اعتباری که از داشتن این خصوصیات به دست می‌آورید شما را به جراح قلب معتمد بیماران تبدیل خواهد کرد. اغلب بیماران دکتر رامین بقایی از مهارت و جنبه اخلاقی و انسانی که ایشان در درمان بیماران خود به خرج می‌دهند نهایت رضایت را دارند.

در آدرس زیر درباره جراح قلب ماهر بیشتر بخوانید:

https://dr-baghaei.com/بهترین-جراح-قلب/

وظایف یک جراح قلب مجرب

اولین و مهم ترین وظیفه ای که یک جراح قلب به عهده دارد، انجام آزمایشات لازم پیش از جراحی قلب است. آزمایش خون، عکس برداری از قفسه سینه، تست تنفس فتست ورزش، اکوکاردیوگرافی و بررسی نوار قلب جز اقدامات پیش از جراحی قلب است که بررسی و انجام دادن آن بر عهده جراح قلب است.

از دیگر وظایف حیاتی که یک جراح در حوزه جراحی قلب بر عهده دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جراحی قلب باز:

به جراحی دریچه ها، عضلات و شریان های آسیب دیده قلبی به صورتی که در آن قفسه سینه به طور کامل باز شود گفته می‎‌شود.در طی این جراحی دکتر جراحی قلب به پیوند رگ های سالم دیگر بخش های بدن با رگ های مسدود و آسیب دیده قلبی می‌پردازد. جراحی قلب باز نیاز به دقت بالا و تجربه ای‌ دارد و تنها بهترین جراحان قلب در ایران از پس آن بر می‌آیند.

جراحی آریتمی:

زمانی که ریتم تپش قلب از حالت طبیعی و نرمال خود خارج شده و به طرزی غیر طبیعی بتپد، بیمار آریتمی قلبی را تجربه خواهد کرد. در مراحل اولیه این عارضه پزشکان با تجویز داروهای کنترل کننده تپش قلب به درمان آن می‌پردازند. اما اگر آریتمی شدت بگیرد در برخی موارد نیاز است که با روشهای جراحی معالجه شود.

ترمیم و جایگزینی دریچه های آسیب دیده:

یکی از زمینه های فعالیت جراحان قلب تعویض یا ترمیم دریچه های آسیب دیده است. این نوع اعمال جراحی نیاز به تجربه و مهارت بسیار بالایی دارد.

پیوند قلبی:

حساس ترین و حیاتی ترین عمل در حوزه جراحی قلب، پیوند قلب است. این عمل زمانی اتفاق می‌افتد که متخصص قلب تشخیص دهد عضله ها و بافت های قلبی به شدت آسیب دیده و برای بقای بیمار نیاز است تا پیوند قلبی صورت گیرد.

جراحی بیماریهای مادرزادی قلبی:

به علت ناهنجاریهای ساختمانی که بطور مادرزادی در قلب واقع میشود طیف گسترده ای از بیماریهای سرشتی و مادرزادی قلبی داریم. درمان این نوع بیماریها عمدتا با جراحی است و جراحان معدودی در کشور می توانند این گونه اختلالات مادرزادی که نوعا بسیار پیچیده هستند را معالجه کنند.

معرفی بهترین جراح قلب در تهران

لیست بلند بالایی از جراحان قلب در تهران و ایران وجود دارد اما انتخاب بهترین جراح قلب از میان آن ها کمی دشوار است.پس این انتخاب را به ما بسپارید!

دکتر رامین بقایی یکی از بهترین جراحان قلب حال حاضر در تهران هستند که با سابقه درخشان خود در عرصه درمان و جراحی، خود را به گزینه مناسب برای انتخاب تبدیل می‌کنند. دکتر رامین بقایی ارائه دهنده خدماتی همچون پیوند قلب، جراحی آئورت، جراحی دریچه های قلبی، جراحی کم تهاجمی و جراحی تخصصی قلب در کودکان هستند.

دکتر رامین بقایی بهترین جراح قلب شناخته شد!

تحصیلات دکتر رامین بقایی فقط به پزشکی عمومی محدود نشده و ایشان پس از پایان این دوره در دانشگاه تهران در رشته جراحی عمومی ( فارغ التحصیل 1375 دانشگاه علوم پزشکی تهران) و جراحی قلب (فارغ التحصیل 1380 دانشگاه علوم پزشکی ایران ) نیز به ادامه تحصیل پرداختند. ضمنا به جهت تکمیل تحصیلات به مدت یک سال (2003 میلادی) در بیمارستان Pitie پاریس به کار و تحقیق مشغول بودند. وی همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی است. به علاوه از سال 1393 عضو هیئت بورد جراحی قلب کشور در ایران می باشد.

منبع : وبسایت دکتر رامین بقایی

مطالب مشابه را ببینید!