مجله تاپ‌ناز‌

دکوراسیون به سبک چینی؛ اصول این چیدمان و تصاویر این سبک

یکی از بهترین طراحی دکوراسیون ها در آسیای شرقی را می توان به سبک چینی اختصاص داد. در دکوراسیون چینی طراوت، شادابی، سرزندگی و شیک بدون به خوبی بیان شده و به کمک این دکوراسیون انرژی زیادی به فضا خواهید داد. در این سبک به سادگی و خلوت بودن فضا تاکید بسیار است، تا جایی که حتی همانطور که در سریال های شرقی هم مشاهده می کنید؛ خبری از تخت خواب و اتاق خواب نیست و اکثرا روی زمین خوابیدن را ترجیح می دهند. در این سبک تقسیم بندی به صورت اتاق و نشیمن وجود نداشته و سعی میکنند وسیله های کمتری را در این دکوراسیون استفاده کنند.

دکوراسیون به سبک چینی

عناصر اصلی سبک چینی در دکوراسیون

دکوراسیون چینی بیشتر به دنبال سادگی و زیبایی بوده؛ اگر به دقت این سبک را نگاه کنید، متوجه خواهید شد که همه چیز طبیعی و در واقع بیانگر معنی حقیقی هر اکسسوری یا وسیله بکار رفته در این دکوراسیون است. اکسسوری ها و وسایل تزئینی مورد استفاده در دکوراسیون چینی با همه دکوراسیون ها متفاوت بوده و همین متفاوت بودن این سبک از دکوراسیون را متمایز میکند. از جمله اکسسوری هایی که در دکوراسیون چینی کاربرد دارند میتوان به شمع ها، چوب سیگار، درخت های کوتوله، نقاشی های سبک چینی، فانوس، ارکیده، پونه ها، چوب و بامبو اشاره کرد. کوسن های مورد استفاده در این دکوراسیون را اصلا نباید از دست بدهید، کوسن هایی با گلدوزی اصیل و سنتی که چشم را به خود خیره میکنند.

روش طراحی دیوار ها به سبک دکوراسیون چینی

دیوار ها در دکوراسیون به سبک چینی این پیام را به مخاطب می دهند که طبیعت را نباید فراموش کرد. در طراحی این سبک از دکوراسیون دیوار ها اغلب نقاشی شده یا گچکاری شده اند که با کنده کاری های ظریف مناظر زیبایی را به نمایش گذاشته اند. گاها امکان دارد که در این سبک از دکوراسیون برای طراحی داخلی دیوار ها از چوب استفاده میکنند. این سبک از دکوراسیون بر این باور است که بکار گیری چوب های تیره تر در طراحی داخلی، حس کنتراست بهتری را نسبت به چوب های روشن به بیننده منتقل میکند؛ به این صورت که تیره بودن دیوار ها به زیبایی با سقف که سفید یا رنگ روشن است، هماهنگ می شود.

طراحی سقف به سبک دکوراسیون چینی

رنگ سقف در هر فضایی تاثیر زیادی بر فضا می‌دهد. در سبک دکوراسیون چینی همیشه یا اغلب رنگ روشن یا سفید را برای سقف انتخاب می کنند. با بکار بردن این رنگ در سقف محیط به خوبی با دیگر رنگ ها هارمونی و تناسب پیدا میکند دقیقا خلاف کف پوش ها که ترجیحا از رنگ تیره بهره می گیرند.

مطلب مشابه: سبک دکوراسیون آرت دکو؛ نکات طراحی و تصاویری از این چیدمان

دکوراسیون به سبک چینی

طراحی کفپوش به سبک دکوراسیون چینی

کفپوش ها در طراحی دکوراسیون چینی بسیار چشم گیر و متفاوت هستند. دکوراسیون چینی در رابطه با کفپوش فضا از سرامیک و سنگ های با ابعاد بزرگ در کنار نورپردازی تیره به همراه رنگ سفید استفاده میکنند. طراحی کفپوش به سبک چینی بر پارکت لمینت تیره و چوب بامبو توجه زیادی دارد. گاها در این سبک از سنگ های گرانیتی و سرامیکی نزدیک به رنگ چوب در بخش کفپوش استفاده میکنند تا بتوانند بر اساس این طراحی، مبلمان را در دکوراسیون به بهترین شکل جا دهند.

مبلمان در طراحی دکوراسیون به سبک چینی

مبلمان در سبک چینی اهمیت بالایی دارند. این مبلمان علاوه‌ بر حکاکی های زیبایی که دارند، راحت، ساده و شیک هستند. برای بکار بردن مبلمان در این سبک از مبلمان هایی با جنس چوب استفاده می شود. انتخاب مبلمان در دکوراسیون چینی بر قواعدی تاکید دارد؛ مثلا مبل هایی با گوشه های تیز اصلا در این سبک دکوراسیون کاربردی نبوده و بیشتر از صندلی و مبل های گرد و ساده برای صرف چای و نوشیدنی استفاده می کنند.

مطلب مشابه: دکوراسیون تابستانی و ایده هایی برای چیدمان منزل در فصل تابستان

دکوراسیون به سبک چینی

استفاده رنگ ها در دکوراسیون به سبک چینی

رنگ ها دارای قدرت و انرژی هستند و در سبک های مختلف از طراحی دکوراسیون اغلب رنگ هایی متناسب با آن طراحی را  استفاده می کنند. رنگ ها در این سبک، هر کدام معنی منحصر به فرد خودش را به همراه دارد. در طراحی دکوراسیون به سبک چینی از رنگ های طبیعت بهره می‌گیرند و به همین دلیل است که اغلب رنگ زمینه را خنثی انتخاب میکنند. سفید، خاکستری شیک، کرم ملایم و آبی روشن کم رنگ از بهترین رنگ های خنثی برای استفاده در این سبک از دکوراسیون هستند. این رنگ ها آرامش و سادگی را به همراه خود داشته و به طور کلی اصل مهم طراحی دکوراسیون به سبک چینی را رعایت کرده آید.

دکوراسیون مدرن یا سنتی به سبک چینی

اگر به دنبال طراحی داخلی متفاوتی هستید پیشنهاد می کنیم که سبک چینی را انتخاب کنید. این سبک طراحی از ترکیب رنگ ها به خوبی بهره می برد. تضاد را در رنگ ها به خوبی بیان میکند؛ مثلا رنگ لاک مشکی و براق را به زیبایی با رنگ طلایی و قرمز هماهنگ میکند. همانطور که قبلا گفتیم، رنگ ها در این سبک از معنی های زیادی برخوردار هستند؛ مثلا رنگ قرمز معنی خوشبختی، رنگ زرد یا طلایی را رنگ امپراتوری، رنگ سبز بیانگر آرامش و رنگ آبی را به نجابت اطلاق می کنند. از رنگ های مطرح در سبک دکوراسیون چینی می توان به بنفشه های خوش رنگ و شکوفه های گیلاس اشاره کرد.

سبک دکوراسیون مدرن چینی

تصور کنید دیواری به رنگ آبی در خانه دارید؛ با اضافه کردن اکسسوری هایی به سبک چینی مثل بشقاب های چینی، یک رو تختی راه راه آبی و سفید و میزی با طرح ساده و مدرن در کنار این دیوار، به آسانی دکوراسیون سبک چینی مدرن را در اتاق خود ایجاد کنید. تلفیق سبک چینی با دیگر دکوراسیون ها طراحی های جالب، زیبا و شگفت انگیزی را نمایان می کند. مینیمال گرایی امروزه بیشتر در سبک چینی دیده می شود. خیلی از آلمان های مورد استفاده در گذشته همچنان در دکوراسیون های مدرن چینی باقی مانده است. دکوراسیون چینی به سبک مدرن در واقع با حفظ ویژگی های اصیل خود در کنار چاشنی های کوچک از دنیای مدرن، دکوراسیون جدیدی را به شما هدیه می کند.

مطلب مشابه: راهنمای خرید مبل با توجه به فضای خانه و سبک دکوراسیون (موارد مهم برای تهیه مبلمان)

دکوراسیون به سبک چینی

دکوراسیون سبک سنتی چینی

با وجود اینکه در دنیای مدرن و پیشرفته هستیم، اما هنوز افرادی هستند که به سبک سنتی به زندگی خود ادامه می دهند. در کشور چین برخی افراد برای دکوراسیون خانه های خود از فضای سنتی استقبال زیادی میکنند. این افراد سعی میکنند با کمترین تغییر در دکوراسیون خانه های خود، راحتی و سادگی این سبک سنتی را حفظ کرده و از وسایل و لوازم مدرن در طراحی دکوراسیون کمتر استفاده ببرند.

فنگ شویی و دکوراسیون به سبک چینی

از مطرح ترین سبک های زیبا شناسی چین، می توان به فنگ شویی اشاره کرد. فنگ شویی در واقع بر اعتدال بین انرژی ها تاکید داشته و دائم به ما یادآور می شود که از بی نظمی و شلوغی در این سبک دوری کنیم. سبک فنگ شویی بر منتشر کردن انرژی از طریق چیدمان دکوراسیون تاکید دارد. سبک فنگ شویی تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی، شرایط جسمی و روحی شما با توجه به نحوه قرار گرفتن وسایل و رنگ ها دارد.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون به سبک چینی

کاغذ دیواری های با طرح های شکوفه دار یکی از ساده ترین راه ها برای داشتن دکوراسیونی به سبک چینی است. باید دقت داشته باشید کاغذ دیواری هایی که در سبک چینی به کار می‌برید ساده و به رنگ خنثی باشند تا با دیگر اکسسوری های مورد استفاده به سادگی تناسب برقرار کنند. این کاغذ دیواری ها با ظرافت و زیبایی که دارند مناسب برای فضای اتاق خواب بوده و آرامش را در فضا به ارمغان می آورند.

مطلب مشابه: سبک دکوراسیون پست مدرن و تصاویری از این چیدمان خاص

دکوراسیون به سبک چینی

لوازم لاکی در دکوراسیون به سبک چینی

استفاده از وسایلی با جنس لاک چینی یکی از روش های اضافه کردن دکوراسیون چینی به طراحی دکوراسیون است؛ مثلا دستگیره هایی با رنگ طلایی و رنگ های مشکی براق که برای کابینت ها استفاده می شود را به عنوان جزئی از دکوراسیون چینی به حساب می آورند. کمد چینی را می توانید به جای کنسول در نشیمن یا سالن غذاخوری جا دهید.

سبک دکوراسیون چینی مدرن

تصور کنید دیواری به رنگ آبی در خانه دارید؛ با اضافه کردن اکسسوری هایی به سبک چینی مثل بشقاب های چینی، یک رو تختی راه راه آبی و سفید و میزی با طرح ساده و مدرن در کنار این دیوار، به آسانی دکوراسیون سبک چینی مدرن را در اتاق خود ایجاد کنید. تلفیق سبک چینی با دیگر دکوراسیون ها طراحی های جالب، زیبا و شگفت انگیزی را نمایان می کند.

ویژگی های منحصر به فرد در دکوراسیون به سبک چینی

دکوراسیون خانه های چینی با سایر دکوراسیون کشور های دیگر متفاوت است. کشور چین دارای قدمت بالا، فرهنگ و تنوع بسیار است، اما اگر توجه کنید، چند ویژگی منحصر به فرد در دکوراسیون های سبک چینی قابل مشاهده است.

استفاده نکردن فرش در خانه

مردم کشور چین طبق عادتی کن دارند هر روز صبح کف خانه های خود را می شویند. با این وجود کمتر خانه ای را در کشور چین خواهید دید که از فرش های متنوع در خانه استفاده کند.

مطلب مشابه: دکوراسیون پارامتریک با طراحی مدرن + تصاویری از این نوع سبک

دستگاه ضد عفونی به جای ماشین ظرفشویی

چین با وجود اینکه کشوری پیشرفته است، ولی مردم آن هنوز هم عادات قدیمی خود را دارند و همین تمایز است که مردم چین را با دیگر مردمان کشور ها متفاوت می کند. یکی از این تفاوت ها شستن ظروف با دست است و سپس ظروف شسته شده را درون دستگاهی که دارای پرتو فرا بنفش است گذاشته و ضد عفونی می کنند.

استفاده از اجاق گاز دو شعله ای

عادات غذایی چین و حتی ذائقه غذایی چین با سایر کشور ها متفاوت است. خانه های این کشور دارای آشپزخانه های با فضای کم بوده و تقریبا هیچ خانه ای گاز های چند شعله ای ندارد، چون مردم کشور چین چند غذا را همزمان با هم طبخ نمی‌کنند، بنابراین گاز های دو شعله ای برای آشپزخانه آنها کافی است. نکته ای که در طراحی دکوراسیون آشپز خانه چینی ها توجه شما را جلب خواهد کرد نبودن ماکروویو یا فر در دکوراسیون چینی آشپزخانه ها است.

قفسه های چند طبقه در آشپزخانه

فضای کوچک آشپزخانه های چینی در دنیا مشهور است. اگر یک آشپز خانه چینی را دیده باشید متوجه خواهید شد که همه چیز از وسایل متوسط و کوچک تشکیل شده است؛ به عنوان مثال مردم کشور چین طرفدار غذا های پر ادویه هستند، اما از آنجا که فضای زیادی در آشپزخانه ندارند ادویه ها را در چند قفسه به اندازه یک بطری آب جای می دهند.

دکوراسیون سبک چینی دارای سادگی و راحتی

سبک دکوراسیون چینی نگاهی فیلسوفانه و عرفانی نسبت به همه اجزا و عناصر به کار رفته در این طراحی دارد. در واقع سبک چینی ارتباط سالم و ساده با طبیعت را به ما می آموزد. جزییات در این سبک مورد توجه است، به عنوان مثال از به کار گیری لوازمی با گوشه های تیز اجتناب کرده و استفاده از مبلمان های چند لایه با طرح و رنگ مشکی را بیشتر استقبال می‌ کند.

مشخصه های دکوراسیون سبک چینی

یکی از رنگ های پر کاربرد سبک چینی، استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون می باشد. مبلمان های مورد استفاده در دکوراسیون چینی از هندسه هایی با خط مستقیم بدون از هیچ پیچیدگی، طراحی می شوند. دیوار ها در این طراحی کار تقسیم بندی فضا را بر عهده داشته و از جنس چوب و مشبک کاری شده هستند.

سخن آخر

با وجود پهناور و پیشرفته بودن کشور چین، اما دکوراسیون خانه های این کشور همچنان از پایه و اصولی پیروی میکنند و همین موضوع باعث شده است که این دکوراسیون جذاب به دیگر کشور ها هم راه پیدا کند. دکوراسیون سبک چینی به دلیل راحتی و سادگی که دارد، مورد علاقه خیلی از طراحان و معماران قرار گرفته است. این سبک از طراحی را می توان به صورت بخش های در دیگر دکوراسیون ها هم استفاده کنید. این سبک از دکوراسیون به دلیل عناصری که درون خود دارد؛ حس راحتی، آسایش و انرژی را با خود به فضا و محیط هدیه می دهد.

مطلب مشابه: سبک دکوراسیون منزل بر اساس ماه تولد و چیدمان شیک طبق تاریخ تولد

مطالب مشابه را ببینید!