مجله تاپ‌ناز‌

ایده های خلاقانه تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

ایده های خلاقانه تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

ایده های خلاقانه تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

دکوراسیون سنتی از جمله هنرهای با اصالتی است که یک نوع نوستالژی زنده به شمار می آید. این نوع دکوراسیون علاوه بر زیبایی فضا، باعث احیا شدن حال و هوای گذشته در فضای منزل می شود.

در ادامه خانه معمار تاثیر تلفیق دکوراسیون داخلی سنتی و مدرن در زیبایی فضا و همچنین ایده های جذاب جهت تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن را ارائه می دهد.

تاثیر تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن در زیبایی فضا

ترکیب دکوراسیون سنتی منزل با دکوراسیون مدرن به راحتی می تواند سبک و سنت های از یاد رفته ایرانی را برای ساکنان منزل زنده کند. بهتر است بدانید سبک تلفیقی یکی از بهترین سبک ها در دکوراسیون خانه های ایرانی به شمار می آید. در واقع سبک تلفیقی بهترین گزینه انتخابی برای کسانی است که دوست دارند نقش و نگار ایرانی را با ظاهری مدرن در کنار یکدیگر داشته باشند. با انتخاب این نوع سبک می توانید المان های دکوراسیون مدرن را در کنار بهره‌ گیری از نقش و نگار ایرانی داشته باشید.

البته توجه داشته باشید تلفیق سبک دکوراسیون سنتی و مدرن پیشنهاد خوبی برای افرادی است که خانه های سبک کلاسیک و پر زرق و برق را نمی پسندد و در عین حال موافق استفاده از دکوراسیون کاملا مدرن هم نیستند.

ایده های خلاقانه تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

آشنایی با ایده های جذاب جهت تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

بهتر است بدانید تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن شاید خیلی از یکدیگر دور بنظر برسند، اما این کار غیر ممکن نیست. اگر دوست دارید دکوراسیون داخلی منزل ایرانی را با سبک مدرن تلفیق کنید کافی است ابتدا المان های دو سبک را مشخص و آن ها را به صورت کامل بررسی کنید. برای یک طراحی زیبا و خلاقانه برای تلفیق این دو نوع سبک بهتر است پیشنهادهای مختلفی همچون رنگ مناسب، استفاده از کاشی های سنتی، مبلمان و لوازم دکوری مناسب، اختصاص دادن بخش های جداگانه جهت تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن و استفاده از نور پردازی مناسب را شناخت و آن ها را در طراحی به خوبی رعایت کرد.

انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون تلفیقی

اولین ایده ای که در سبک تلفیقی باید مورد توجه طراحان قرار گیرد، انتخاب رنگ مناسب جهت این نوع سبک است. برای تلفیق این دو نوع سبک می توان از رنگ هایی هماهنگ و یا متضاد استفاده کرد. در صورتی که به ایجاد هارمونی در دکوراسیون تمایل دارید، بهتر است رنگ هایی همچون قهوه ای سوخته، نارنجی و دارچینی را انتخاب کنید.

همچنین برای طرفداران تضاد در دکوراسیون تلفیقی خانه، استفاده از سه رنگ مشکی، بنفش و قرمز بهترین گزینه انتخابی است. لازم است در طراحی این نوع دکوراسیون از این رنگ های ذکر شده جهت هر کدام از قطعات و عناصر دکوراسیون استفاده کرد. برای این نوع سبک باید قطعات فرعی در سبک مغلوب و قطعات اصلی دکوراسیون نیز در سبک غالب انتخاب شوند. لازم به ذکر است که مهم‌ ترین نکته در تلفیق کردن دکوراسیون سنتی و مدرن، تعیین سبک غالب است.

ایده های خلاقانه تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

استفاده از کاشی های سنتی

از دیگر ایده های جذاب برای ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن استفاده از کاشی های سنتی در طراحی داخلی است. در واقع با استفاده از این نوع کاشی ها به راحتی می توان انواع نقش های اصیل ایرانی را در فضای خود ایجاد کرد. برای این نوع دکوراسیون می توان از کاشی های سنتی جهت دیوار پشتی کابینت ها و سینک ظرفشویی استفاده کرد.

انتخاب این نوع کاشی ها با کابینت های چوبی فضایی بی نظیر را در آشپزخانه شما خلق می کند. همچنین برای یک طراحی زیبا می توانید از این نوع کاشی ها جهت دکوراسیون اتاق نشیمن‌ استفاده کنید. این نوع کاشی ها بهتر است بر روی دیوارهایی استفاده شوند که از نظر بافت، رنگ و اندازه با دیگر دیوارهای اتاق متفاوت هستند. از این نوع کاشی ها می توان در کنار انواع کاغذ دیواری، گچ بری، آجر، سنگ و چوب استفاده کرد. از دیگر ایده های خلاقانه، استفاده از کاشی های سنتی در فضای بین راه پله ها است. برای طراحی این قسمت می توانید از طرح های مشابه یا متفاوت برای هر پله استفاده کنید.

ایده های خلاقانه تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

مبلمان و لوازم دکوری مناسب

همانطور که می دانید بخش اعظمی از دکوراسیون هر خانه ای را مبلمان تشکیل می دهد. مبلمان تاثیر بسیار مستقیمی با حس و حال فضای زندگی دارد. در واقع به راحتی می توان سبک مبلمان را با لوازم دکوری سنتی ترکیب کرد. برای این کار استفاده از کوسن هایی با طرح های سنتی و انواع گلیم‎ و جاجیم دستباف بهترین گزینه به شمار می آیند. همچنین از دیگر ایده های خلاقانه جهت تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن، استفاده از مبل ‌های چوبی با پارچه های رنگی سنتی است.

استفاده از یک شومینه با چیدمان لوازم نوستالژی نیز به عنوان یک المان مدرن ایده ای خلاقانه و بی نظیر محسوب می شود. به عنوان المان مدرن می توانید از یک شومینه با چیدمان لوازم نوستالژی نیز بهره بگیرید. از دیگر ایده هایی که می تواند فضای منزل شما را زیبا و منحصر بفرد کند، استفاده از شیشه های رنگی در پنجره‌ ها است.

اختصاص دادن بخش های جداگانه جهت تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

بهتر است بدانید جهت تلفیق کردن دکوراسیون سنتی و مدرن می توانید بخش های جداگانه ای از فضای منزل خود را به این سبک اختصاص دهید. برای مثال می توانید از تخت های چوبی سنتی برای یک قسمت از منزل خود استفاده کنید. همچنین بخشی از منزل را می توان بدون مبل و با متکا و فرش چیدمان کرد. استفاده از وسایل و ظروف مسی به صورت تزیینی نیز از دیگر ایده ها جهت طراحی خانه به این سبک است.

استفاده از نور پردازی مناسب

بهتر است بدانید دو روش مناسب برای نور پردازی در این نوع سبک، نور پردازی کنفی و استفاده از حباب لامپ است. با نور پردازی کنفی می توان لامپ، طناب کنفی و چوب را با یکدیگر ترکیب کرد و فضایی زیبا را در خانه به وجود آورد. از دیگر روش های نور پردازی مناسب برای این نوع سبک استفاده از حباب لامپ می باشد که معمولا در فضاهایی همچون آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن پرکاربرد است. این نوع حباب ها دارای ظاهری ساده هستند که در هر اندازه، رنگ و فرمی می توان آن ها را تهیه کرد.

استفاده از کرسی در فضا

از دیگر ایده های خلاقانه جهت تلفیق کردن دکوراسیون سنتی با مدرن، استفاده از کرسی در فضای خانه است. این ایده به راحتی می تواند حس نوستالژی دوران کودکی و رفتن به روستا را در وجود افراد خانه زنده کند. همچنین با استفاده از این ایده می توان از گرمای وصف نشدنی کرسی در فصل زمستان بهره برد.

خانه معمار یک سایت تخصصی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. جهت ارتباط مستقیم با با ما می توانید با شماره 91014525-021 تماس حاصل فرمائید.

رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!