مجله تاپ‌ناز‌

دیدنی های آگرا در هند + مکان های گردشگری و تاریخی آگرا

آگرا یکی از شهرهای مهم در کشور هند است که در مثلث طلایی هند واقع شده است و در این شهر می توانید جاذبه های دیدنی و به یاد ماندنی را مشاهده کنید. جاذبه ها و مکان های دیدنی و گردشگری آگرا بسیار جذاب هستند.

برای سفر به آگرا در هند پیشنهاد می کنیم از تورهای مسافرتی چند روزه استفاده کنید زیرا مسافرت با تورهای مسافرتی بسیار راحت هستند و باعث می شود در سفر خود تجربه ای خاص داشته باشید و از جاذبه های مهم و زیبای این شهر دیدن کنید. در سفر به هند و این شهر می توانید مکان های با شکوه تاریخی را ببینید و شاید کمتر جایی در دنیا باشد که تا این حد مکان های تاریخی داشته باشد.

مکان های دیدنی و گردشگری آگرا

هند درای آداب و رسوم خاص خود است و بیشتر دنیا این کشور و شهرهای مختلف آن را با وجود سنت های قدیمی و ارزشمندی که دارد می شناسند، آگرا هم شهری سنتی و مهم در هند است که نسبت به دنیای امروزه پیشرفت داشته است.

دیدنی های آگرا در هند

تاج محل

این آرامگاه بسیار با شکوه در هند بسیار شناخته است و بنایی سفید رنگ است که سال 1632 ساخته شده است و فرمان ساخت این بنای زیبا توس شاه جهان صادر شده است. در طول تاریخ این بنا یکی از بناهای مهم معماری با شکوه شناخته شده است و متعلق به دوران مغول است و این برنا گوهر هنر اسلامی در هند است.

مطلب پیشنهادی: جاذبه های گردشگری هندی که رمانتیک و زیبا هستند + تصاویر

دیدنی های آگرا در هند

مسجد مطیع

یکی از اماکن مذهبی که برای عیادت خیلی از افراد به این مکان می روند مسجد مطیع آگرا است و در این مسجد می توانید آثار هنری زیادی را مشاهده کنید در بیشتر این بناها سنگ مرمر هم استفاده شده است و یکی از مکان های زیبای آگرا است.

دیدنی های آگرا در هند

مسجد جامع

این مسجد در مقابل قلعه آگرا است و یکی از دیدنی های مهمی است که در این منطقه وجود دارد. این مسجد در سال 1648 سخته شده است و در آن 10 سنگ نوشته پارسی هم مجود است که به لحاظ تاریخی بسیار با ارزش محسوب می شوند. در ساخت این بنا از مرمر و ماسه سنگ قرمز استفاده شده است و دارای تزیینات کاشی رنگی است که بسیار جذاب است.

دیدنی های آگرا در هند

پارک ملی کلادو

یکی از مکان های زیبای آگرا پارک کلادو است که منطقه ای تفریحی است و جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. این پارک به عنوان بهشت پرندگان هم ساخته می شود و می توانید گونه های مختلف از پرندگان را در این پارک ببینید.

 

 

 

 

مطالب مشابه را ببینید!