مجله تاپ‌ناز‌

دیدنی های گرگان | مناطق زیبای طبیعی و گردشگری گرگان

گرگان یکی از شهرهای گردشگری است که دیدنی های زیادی دارد. در سفر به گرگان که یکی از مناق زیبا و سرسبز در شمال ایران می باشد می توانید چشم اندازهای توریستی زیادی مانند آبشار زبارت، دریاچه توشن، زبله و … را ببینید و از دیدنی های گرگان لذت ببرید.

گرگان مرکز استان گلستان است و یکی از مناطق گردشگری مهم در کشور ایران است و گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند. چشم اندازهای طبیعی و دیدنی های گرگان شامل جاذبه هایی مانند جنگل های انبوه می باشند. در ادامه مناطق گردشگری گرگان را به شما معرفی می کنیم.

دیدنی های گرگان و مکان های گردشگری این شهر

جنگل ها، چمنزارها و دریا جزو محبوب ترین جاذبه های طبیعی در گرگان و شمال ایران می باشند و در نواحی اطراف در روستاهای این منطقه هم می تواند شاهد طبیعتی دیدنی بود. جلگه ها، دشت هاف کوه، چمنزار، دریا، شوره زار، تالاب، اراضی کشاورزی و … از جمله این مناطق زیبا هستند.

گرگان رود:

رودخانه ای که از میان کوه های بجنورد عبور می کند و به این رود ختم می شود در مسیر رسیدن به این رود کوهستان های پر پیچ و خم و دشت های زیبایی را می توانید مشاهده کنید. از دیگر دیدنی های این رود می توان به صحرای کلان و گنبد کاووس اشاره کرد.

دیدنی های گرگان

منطقه حفاظت شده جهان نما:

این منطقه محافظت شده دارای طبیعت زیبای کوه هاست و یکی از حوزه های مهم کردکوی است علاقه مندان می توانند با بازدید از این منطقه تفریحی از امکانات تفریحی و توریستی ان استفاده نمایید.

دیدنی های گرگان

آبشار رنگو:

این آبشار در فاصله ۱۵ کیلومتری گرگان قرار گرفته و یکی از دیدنی های گرگان است این آبشار دارای بخش های اصلی و فرعی است از جذابیت های آن می توان به طبیعت اطراف و هوای بسیار مطبوع اشاره کرد.

دیدنی های گرگان

بازارهای محلی و مدرنی که در گرگان شاهد آن هستید از دیگر جذابیت های دیدنی آن محسوب می شوند همچنینی می توان به یکی دیگر از دیدنی های گرگان اشاره کرد که به دیوار دفاعی گرگان معروف است و دارای قدمتی طولانی است.

ببینید: نگاهی به آبشار دارنو نوشهر یکی از بهشت های زیبای شمال ایران

ناهار خوران:

جنگل های انبوه ناهار خوران یکی از مناطق بسیار زیبا و تفریحی در گرگان است که در ایام تفریحات گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران به این منطقه تفریحی سفر می کنند الاچیق هایی که در ناهار خوران وجود دارد یک امکان تفریحی و اقامتی برای گردشگران است.

دیدنی های گرگان

طبیعت سردانسر:

یکی از دیدنی های گرگان طبیعت بکر و زیبای سردانسر است این منطقه تفریحی در نزدیکی روستای زیارت گرگان قرار گرفته است که از دیدنی های طبیعی و سرسبز گرگان محسوب می شود.

دیدنی های گرگان

دریاچه توشن:

در نواحی جنوبی از روستای توشن این دریاچه دیدنی و بسیار زیبا واقع شده است که در کنار طبیعت زیبای النگدره خیره کننده می باشد از جمله تفریحات مهم در این دریاچه می توان به ماهی گیری و قایق سواری اشاره کرد که برای علاقه مندان جذابیت زیادی دارد.

دیدنی های گرگان

آبشار نومل:

این آبشار یک آبشار صعب العبور است که دارای چند آبشار بزرگ دیگر است این آبشار که در فاصله ۴ کیلومتری از روستای نومل واقع شده است و از جنگل های منطقه چهل گیسو است.

دیدنی های گرگان

کوه تل انبار:

این کوه نیز در جنوب گرگان قرار گرفته است و به عنوان یکی از بلندترین کوه هایی شناخته می شود که بسیاری از کوهنوردان آن را فتح کرده اند. چشم اندازهای دیدنی که در این کوه وجود دارد موجب جذب گردشگران زیادی شده است و آن را به یکی از دیدنی های گرگان تبدیل کرده است.

مطلب پیشنهادی: معرفی مناطق بکر ایران در شمال برای مسافرت

جنگل النگدره:

جنگل النگدره یکی از مناطق معروف در گرگان است که اکثر توریست ها به این جنگل می روند و جالب است بدانید که این جنگل از هفت جاذبه طبیعی مهم در دنیا است. پوشش گیاهی و درختان متنوع و گوناگونی که در این جنگل یافت می شوند بر اهمیت و ارزش آن افزوده است.

دیدنی های گرگان

جنگل توسکستان:

جنگل های که در جنوب شرقی گرگان واقع شده اند و برای رسیدن به این جنگل ها باید مسیر پرپیچ و خمی را طی کنید طبیعت این منطقه در زمستان نیز دارای جذابیت های خاص خود است و در تابستان نیز می توانید چشم اندازهای دیگری از آن را نظاره گر باشید.

دیدنی های گرگان

آبشار شصت کلاته:

یکی از دیدنی های گرگان با چشم اندازهای طبیعی بسیار که در فیروز محل گرگان قرار دارد برای دسترسی به این آبشار می توانید چشم اندازهای بسیار زیبایی در مسیر را مشاهده نمایید.

دیدنی های گرگان

کوه تاورنراب:

کوه تاورنراب در شهر گرگان در روستای زیارت واقع شده است بر فراز دامنه های این کوه می توانید چشم انداز های سرسبز و خیره کننده ای از روستا های اطراف را مشاهده کنید جالب است بدانید جاده گرگان شاهرود از دل این کوه عبور می کند.

دیدنی های گرگان

مطالب مشابه را ببینید!