مجله تاپ‌ناز‌

رابطه جنسی طولانی مدت و یکنواخت میل جنسی زنان را کم می کند!

رابطه جنسی طولانی مدت و یکنواخت میل جنسی زنان را کم می کند!

رابطه جنسی به زندگی شور و نشاط می بخشد البته کاهش میل جنسی هم برای هر زن و شوهری پیش می آید. طبق تحقیقات معلوم شده است که رابطه جنسی تک جفتی باعث کم شدن میل جنسی زنان می شود و ماندن در این رابطه هیچ هیجانی برای خانم ها ندارد.

 

رابطه جنسی طولانی مدت زنان و تأثیر آن بر میل جنسی

هر دوی شما خسته اید. خواب بچه ها سبک است. از وزن و اندامتان رضایت ندارید. با کلی استرس درگیر ضرب العجل های کاری هستید. دلایل مختلفی وجود دارد که زندگی های زناشویی طولانی دچار رخوت جنسی می شوند و شب ها افراد به جای همسرشان به دنبال بالشت یا کنترل تلویزیون هستند.

اما یک زندگی جنسی سالم بخش مهمی از یک رابطه صمیمی را تشکیل می دهد و نادیده گرفتن آن هر دوی شما را از هم دورتر خواهد کرد.

کمی تغییر ایجاد کنید.

وقتی در یک رابطه طولانی مدت هستید، به آن عادت می کنید. شواهد بیولوژیکی وجود دارد که تجربیات جدید موجب ترشح دوپامین در مغز می شود. دوپامین یک پیام رسان شیمیایی است که بر مرکز لذت در مغز اثر می گذارد. به همین دلیل است که در روابط جدید خیلی زود هیجان زده می شویم–چون همه چیز تازه است و مغزتان هم براساس آن واکنش می دهد.

مشخص است که نمی توانید هر وقت این هیجان از بین رفت، شریک زندگی تان را عوض کنید. اما می توانید عوامل دیگر را تغییر دهید. یک مکان جدید، زمان جدید یا موقعیت جدید حال و هوای هر دوی شما را برمی گرداند. رابطه جنسی اول صبح، زیر دوش حمام یا در اتاقی متفاوت از اتاق همیشگی تان را امتحان کنید

رابطه جنسی طولانی مدت و یکنواخت میل جنسی زنان را کم می کند!

رابطه طولانی مدت بر روی میل جنسی زنان

رابطه جنسی موفق بین زوج ها می تواند گرمای بسیاری به رابطه زناشویی ببخشد.گاهی اوقات بنابر دلایل مختلف میل یکی از طرفین به رابطه کم می شود.هر چند رابطه های طولانی مدت از مزایای روان شناختی زیادی برخوردارند اما تحقیقات نشان می دهد یکی از عوامل کاهش میل جنسی زنان ماندن در یک رابطه تک جفتیاست.

بعد از تحقیق بر روی بیش از 2000 زنِ فنلاندی در دوران پیش از یائسگی به مدت هفت سال، محققان دریافتند آن دسته از زنانی که در طول این تحقیق در رابطه تک جفتی مشابهی ماندند میزان میل جنسی شان کاهش چشمگیری داشت. این کاهش در میل جنسی برای زنانی که در طول این تحقیق همسر جدیدی پیدا کردند به مراتب کمتر گزارش شد.

یکی از محققان این تحقیق می گوید:«تحقیقات ما، گویای اقدامات درمانی متناسب برای عدم عملکرد جنسی زنان بوده که باید در آن عوامل مختص همسر فرد را مد نظر قرار داد.» محققان در این تحقیق از «شاخص عملکرد جنسی زنان» استفاده کردند – پرسش نامه مختصری که می تواند حوزه های خاصی از عملکرد جنسی زنان مانند برانگیختگی جنسی، ارگاسم، رضایت جنسی و درد حین دخول را ارزیابی کند –تا تغییر و تکامل میل جنسی زنان را در یک بازه هفت ساله بررسی نمایند. نتایج تجزیه و تحلیل ها به طور مجزا برای زنان در روابط مختلف جمع بندی شد.

از میان عملکردهای سنجیده شده، محققان دریافتند قابلیت زنان در رسیدن به ارگاسم در بازه هفت ساله بسیار ثابت بود در شرایطی که رضایت جنسی تغییرات بسیاری داشت. طی این تحقیق هفت ساله، قابلیت رسیدن به ارگاسم در میان تمام گروه ها ارتقاء یافت و این میزان در زنان مجرد به مراتب بیشتر بود. زنانی هم که همسر جدید داشتند میزان ارتقاء قابلیت ارگاسمی در آنان در مقایسه با زنانی که در رابطه ای مشابه در کل دوره این تحقیق بودند، به مراتب بیشتر گزارش شد.

تأثیر رابطه بلند مدت زنان با یک شخص بر میل جنسی زنان

مطالب مشابه را ببینید!