مجله تاپ‌ناز‌

رازهای تثبیت آرایش در طول روز + تکنیک هایی برای ماندگاری بیشتر آرایش صورت

در این مطلب آموزش نحوه تثبیت آرایش در طول روز مخصوص خانم های جوان در رده های سنی مختلف را توضیح داده ایم و می توانید با توجه به این مراحل، اطلاعات مورد نیاز در مورد ثابت ماندن آرایش را به دست آورید.برای بیشتر خانم ها مهم است که میکاپ و آرایشی که در طول روز بهم نریزد و ظاهر شما آراسته و جذاب باشد و بتوانید در مکان های مختلف این زیبایی را حفظ کنید و اگر شمال هم جزو این دسته از خانم ها هستید بهتر است با نحوه تثبیت آرایش در طول روز آشنا شوید.

آمورش نحوه تثبیت آرایش در طول روز

استفاده کردن از تثبیت کننده های آرایش باعث می شود تا ماندگاری آرایش روی صورت شما بیشتر گردد و دغدغه کمتری برای بهم خوردن آرایش خود داشته باشید. در ادامه انواع روش های تثبیت کننده های مخصوص میکاپ خواهیم پرداخت.

انواع تثبیت کننده های آرایش و میکاپ

1. اسپری های تثبیت کننده می توانند آرایش را برای مدت طولانی تر روی پوست شما نگه دارند و به همین دلیل اگر پوستی چرب دارید بهتر است از اسپری ها استفاده کنید.

2. پودرهای تثبیت کننده آرایش باعث می شود تا برق غیر طبیعی پودر و پنکک از بین برود و همچنین این پودرها مشابه مرطوب کننده هم عمل می کنند.

3. از قطره های تثبیت کننده هم می توانید به عنوان پایه برای سایه چشم و رژ لب خود استفاده کنید.

4. کرم های تثبیت کننده هم برای پوست های خشک مناسب هستند و به دلیل خاصیت پوشانندگی بالایی که دارند می توانند میکاپ را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنید.

5. ژل های تثبیت کننده هم دارای پوشانندگی کامل و ماندگاری زیادی هستند.

رازهای تثبیت آرایش در طول روز

نکات خاص برای تثبیت میکاپ صورت

اگر مایل هستید آرایش شما در کل روز دوام داشته باشد باید ترفندهای آرایشی زیر را رعایت کنید که این ترفندها و تکنیک ها عبارتند از:

۱.آماده سازی پوست

یکی از مهمترین مراحل تثبیت کردن میکاپ آماده سازی پوست است که این مرحله شامل لایه برداری و آبرسانی می باشد. لایه برداری باعث می شود که پوست تمیز شود و آبرسانی هم باعث می شود تا میکاپ روی پوست شما ثابت بماند.

۲. استفاده از پرایمر مناسب

برای ثابت ماندن آرایش از پرایمرها با بافت نرم و لطیف استفاده کنید، همچنین کمی پرایمر را روی پلک چشم های خود بزنید تا ماندگاری آرایش چشم های شما بیشتر شود و از چروک شدن پوست پلک جلوگیری شود.

۳. استفاده از پودر تثبیت کننده میکاپ

با استفاده از این پودر از حرکت و لغزش محصولات مایع آرایشی روی سطح پوست جلوگیری می شود و همچنین این پودر از چروک شدن پوست پیشگیری می کند و بعد از استفاده از این پودر می توانید از هر نوع کرمی برای پوشش پوست صورت خود استفاده نمایید.

۴. محصولات ضد آب

با استفاده از محصولات آرایشی ضد آب می توانید ماندگاری میکاپ خود را افزایش دهید و همچنین بهتر است از این محصولات در روزهای گرم تابستانی استفاده کنید.

۵. آرایش کم

بعضی از خانم ها تصور می کنند که هر چه میزان آرایش بیشتری دارند ماندگاری میکاپ آنها بیشتر است در صورتی که این تصور نادرست است و اگر شما تمایل دارید میکاپ در طول روز ثابت بماند بهتر است که میکاپ سبک و کمتری مانند آرایش لایت و آرایش ملایم داشته باشید.

۶. استفاده از اسپری تثبیت کننده میکاپ

پس از اتمام کار میکاپ صورت بهتر است از اسپری استفاده کنید و سپس اجازه دهید تا اسپری خشک شود.

۷. تثبیت آرایش لب ها

آرایش لب ها را به صورت لایه لایه انجام دهید. برای این کار در ابتدا خط لب را روی سطح لب ها و اطراف لب ها بکشید و سپس رژ لب بزنید و باز روی سطح رژل لب از خط لب استفاده کنید و توجه کنید که رنگ رژ لب و خط لب باید به صورت همرنگ انتخاب شوند.

۸. لمس نکردن پوست صورت

بعد از آرایش کردن اصلا به پوست خود دست نزنید زیرا لمس کردن آرایش شما تا حدی پاک می شود و بهم می ریزد و همچنین از مالیدن چشم ها باید خودداری کنید.

۹. استفاده از کاغذ بلاتینگ

چنانچه پس از گذشت چند ساعت پنکک روی پوست صورت شما ماسید می توانید از کاغذ بلاتینگ استفاده کنید که این کاغذ چربی صورت را کنترل می کند و باعث ثابت ماندن میکاپ صورت می شود.

مطالب مشابه را ببینید!