مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای انتخاب پرده برای خانه‌‌های کوچک

انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی کوچک منازل یکی از المان‌های تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی فضا‌های کوچک می‌باشد به طور کلی در خانه‌های کوچک باید از شلوغی بپرهیزید و بیشتر به سمت سادگی و سبکی محیط بروید. پس باید در انتخاب یکسری عوامل تاثیر گذار مانند طرح، مدل، رنگ و نوع پرده مورد نظر خود برای سالن پذیرایی کوچک دقت کافی را به خرج دهید. ما در این مقاله قصد داریم این عوامل را باهم بررسی نماییم.

راهنمای انتخاب پرده برای خانه‌‌های کوچک

دکوراسیون منازل با فضای کوچک

امروزه با تغییر شیوه و روش زندگی انسان‌ها و اسکانشان در آپارتمان‌های نقلی و کوچک، اهمیت دکوراسیون شیک و کاربردیه منازل کوچک بیش از پیش به چشم می‌آید. برای همین در آپارتما‌ن‌ها به دلیل متراژ پایین ناگزیرند، از ایده‌های به روز در جهت استفاده بهینه و بیشتر در فضای خانه‌ها استفاده ‌کنند. که در ادامه تعدادی از این عوامل موثر در دکوراسیون پذیرایی منازل کوچک را نام خواهیم برد:

  • انتخاب پرده با رنگ، طرح و ارتفاع مناسب
  • استفاده از گل و گیاه آپارتمانی در فضای خانه
  • سادگی و در عین حال شیک بودن اکسسوری‌ها
  • پرهیز کردن از شلوغی و بی‌نظمی در فضا‌های کوچک
  • ایجاد محیطی بی‌نظیر با نور پردازی مناسب و بخصوص نور طبیعی
  • استفاده از آینه در دکوراسیون پذیرایی برای جذب و بازتاب نور

توجه داشته باشید در دکوراسیون سالن پذیرایی کوچک خود که یک قسمت ویژه برای پذیرایی از مهمانان و ایجاد احساس آرامش می‌باشد از تجمع بیش از حد وسایل و شلوغی بپرهیزید، از مبلمانی با طراحی ظریف و کوچک و رنگ روشن استفاده کنید، پرده های بلند، ساده و روشن برای پنجره‌های کوچک سالن خود نصب نمایید و استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، بژ و کرمی باعث می‌شود محیط و دکوراسیون پذیرایی منازل کوچک، بزرگ به نظر برسند. همچنین برای اتاق خواب‌های کوچک علاوه بر مواردی که در قسمت فوق نام برده شده است انتخاب و خرید پرده مدرن اتاق خواب نیز پیشنهاد می‌شود زیرا هم ساده و شیک هستند هم جلوه ای مدرن به اتاق خوابتان می‌دهند. در ادامه می‌خواهیم شمارا در انتخاب و خرید پرده مناسب خانه‌های کوچک کمک کنیم.

انتخاب پرده مناسب خانه‌های کوچک

همانطور که پیشتر گفتیم انتخاب و خرید پرده مناسب برای فضا و خانه ‌های کوچک یکی از المان ‌های اصلی برای بزرگتر نشان دادن فضا می‌باشد. پرده‌ها فاکتور‌های مهم در زیبا ساختن سالن‌های پذیرایی هستند. اما اغلب اوقات افراد در انتخاب پرده دقت کافی را نداشته آن را امری ساده و کم ضرورت می‌پندارند و با انتخاب نا به جا، به صرف مد بودن و یا گران بودن پرده ‌ها، فضای دلباز و بزرگ را تبدیل به فضاهای کسل بار و تاریک می‌کنند. پس به انواع پرده و عوامل آن‌ها که در انتخاب پرده مناسب برای خانه های  کوچک مهم هستند می پردازیم.

پرده پارچه ای یا پانچی

استفاده از پرده‌هایی که دارای والان‌های حجیم و پارچه‌ای نسبتا سنگین می‌باشند اصلا مناسب فضای کوچک شما نیستند زیرا آن را کوچکتر نشان می‌دهند.اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که به دنبال سبک و دکوراسیون مدرن هستند بهتر است از پرده‌ پانچی پذیرایی با پارچه‌هایی از جنس حریر یا تور با طرح‌های بسیار ساده و مینیمال استفاده کنید.اگر اتاق شما نور کمی دارد استفاده از حریر یا تور اجازه ورود نور به فضا را می‌دهد.

راهنمای انتخاب پرده برای خانه‌‌های کوچک

پرده کرکره ای

در فضاهای کوچک انتخاب پرده کرکره‌ای بسیار مناسب می‌باشد. ممکن است در وحله اول بگویید پرده کرکره‌ای، دمده و قدیمی شده است ولی پس از خواندن این مطلب تجدید نظر خواهید کرد. پرده کرکره‌ای دارای دو نوع فلزی و چوبی می‌باشد و با حداقل فضایی که اشغال می‌کند مناسب سبک‌های مدرن بوده و به راحتی به ما در تزئین خانه‌های کوچک کمک می‌نماید.

راهنمای انتخاب پرده برای خانه‌‌های کوچک

پرده‌های شید و دبل شید

گزینه دیگری از پرده‌های مناسب فضاهای کوچک که به شما پیشنهاد می‌کنیم  پرده‌هایی چون شید و دبل شید هستند زیرا ساختاری ساده و یکپارچه دارند و دارای قاب می‌باشند و برای کمتر اشغال کردن فضا به صورت رولی به سمت بالا جمع می‌شوند، همینطور امکان سایه روشن ندارند.

پرده زبرا پذیرایی

پرده زبرا یکی از پرده‌های مدرن می‌باشد که به دلیل مکانیسم ویژه کنترل نور، قابلیت بالایی در تنظیم نور فضای کوچک دارند و شما به راحتی می‌توانید میزان نور ورودی مناسب برای بزرگ نشان دادن فضای کوچک خود را کنترل کنید. این نوع از پرده‌ها نیز به سمت بالا و به صورت رولی در قاب مخصوص خود جمع می‌شوند و کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کنند.

راهنمای انتخاب پرده برای خانه‌‌های کوچک

پرده رومن یا رومانی

حال می‌خواهیم مناسب‌ترین پرده برای استفاده در فضای‌های کوچک را به شما معرفی کنیم که بسیار مناسب‌تر از چند مدل معرفی شده در قسمت قبلی است. ویژگی بارز پرده رومی به اینگونه است که از محور عمودی به سمت بالا به‌صورت چین‌خوردگی‌هایی تا می‌شود و در عین زیبایی به بزرگتر نشان دادن فضا نیز کمک می‌کند.

راهنمای انتخاب پرده برای خانه‌‌های کوچک

انتخاب رنگ مناسب برای پرده فضای کوچک

حال وقت انتخاب رنگ پرده مناسب برای سالن پذیرایی کوچک رسیده است. مهمترین کاری که شما باید انجام دهید در نظر گرفتن هماهنگی و هارمونی بین رنگ‌ وسایل دکوراسیون منزل می‌باشد. دقت کنید تا حد امکان از رنگ‌های تیره مانند مشکی، قهوه‌ای تیره، زرشکی تیره و .. برای پرده سالن پذیرایی کوچک استفاده نکنید زیرا محیط را دلگیر و کوچک‌تر نشان خواهد داد. می‌توانید از رنگ‌های خنثی و سرد برای بزرگتر نشان دادن اتاق خود کمک بگیرید.

انتخاب طرح پارچه پرده

لازم به ذکر است برای پرده سالن‌های پذیرایی کوچک نباید به دنبال پارچه‌هایی با طرح‌های شلوغ و بزرگ باشیم زیرا این پرده‌های طرحدار با تمام ظرافت و زیبایی که در خود دارند یک مانع برای ورود حداکثری نور به داخل محیط ‌می‌باشند. پس در انتخاب پرده مناسب پذیرایی کوچک به سادگی آن، داشتن طرح‌های حداقلی و ریز، با رنگ های خنثی نسبت به زمینه اصلی پارچه دقت نمایید و همینطور به هیچ وجه به سمت پرده‌‌هایی از جنس مخمل ضخیم و گلدار نروید.

اندازه پرده برای پنجره‌ها

یکی دیگر از عوامل کوچک نشان دادن فضا اندازه و قد پرده‌ می‌باشد و احتیاجی نیست برای پنجره‌های کوچک، پرده‌های کوچک و هم اندازه پنجره خریداری کنید زیرا این کار نقش به سزایی در کوچکتر نشان دادن محیط دارد. پس بهتر است با صرف نظر از اندازه پنجره‌ها و برای بزرگنمایی سالن پذیرایی خود پرده‌هایی با حداکثر ارتفاع را اندازه گیری نمایید و چوب پرده را در بالاترین نقطه نصب کنید.

برای اندازه عرض پرده و عریض‌تر نشان دادن پنجره خوب است پرده‌ها را عریض انتخاب نمایید و آن‌ها را فقط در چهارچوب پنجره نصب نکنید تا سالن پذیرایی دلباز و بزرگتر از حد معمول دیده شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه شود اگر بین دو پنجره دیوار کوچکی وجود دارد بهتر است پرده‌ای سراسری انتخاب نمایید. برای خرید پرده خود می‌توانید به سایت پردکور مراجعه نمایید.

 منبع: https://pardecore.com/

راهنمای انتخاب پرده برای خانه‌‌های کوچک

حذف آستر پرده در فضا‌های کوچک

می‌دانید استفاده از آستری یا زیر پرده امری شخصی می‌باشد و دارای فواید زیادی مانند افزایش دوام و ماندگاری پرده، از بین نرفتن رنگ پرده و پوشاندن قاب پنجره است اما چون آستری یا زیرپرده مانع از ورود نور طبیعی و مناسب به داخل خانه و سالن پذیرایی می‌شود در کوچک نشان دادن فضا بسیار تاثیر می‌گذارد. پس سعی کنید از آستری یا زیرپرده‌ای بخصوص ضخیم استفاده نکنید.

جمع بندی

درآخر می‌توانید با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون و رنگ وسایل استفاده شده در سالن پذیرایی کوچک منزل خود و تنها با رعایت چند نکته پرده‌هایی کاربردی، زیبا و مناسب را به راحتی انتخاب و محیطی صمیمی و دلنواز را در منزل کوچک خود ایجاد نمایید. همچنین با بازدید از مدل پرده‌های متنوع در طرح‌‌ها و رنگ‌های مختلف که در سایت پردکور موجود می‌باشد خریدی مطمئن و راحت داشته باشید.

آدرس سایت: https://pardecore.com/

مطالب مشابه را ببینید!