مجله تاپ‌ناز‌

یک راهنمای تخصصی برای رستوران‌های مشهد

یک راهنمای تخصصی برای رستوران‌های مشهد

مشهد به عنوان دومین کلان‌شهر ایران و یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفری کشور جز اولین شهرهایی بود که به سامانه‌ی سفارش آنلاین غذا پیوست و به لطف شرکت‌های خدمات غذایی آنلاین امکان سفارش اینترنتی غذا برای رستوران‌هایش فعال شد. مشهد در طول سال میزبان افراد زیادی است که باهدف‌های مختلفی مانند زیارت، خرید و تفریح به این شهر سفر می‌کنند؛ که البته تعداد زیادی از آن‌ها گردشگران و مسافران خارجی هستند. بعد از بازارهای مشهد، به دلیل جمعیت زیاد افراد بومی و تعداد بی‌شمار گردشگران رستوران و غذاخوری‌های مشهد تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های اقتصادی این شهر شده‌اند. در این متن قرار است به معرفی بهترین رستوران‌های مشهد بپردازیم تا راهنمایی مفید و مختصری باشد برای پیدا کردن بهترین غذاها در بهترین رستوران‌های مشهد. به نظر شما سهم غذاهای مشهدی در این بازار پرطرفدار و شلوغ رستوران‌های مشهد چقدر است؟

بهترین رستوران‌های مشهد را بشناسید

چند وقتی است که رستوران‌ها تنها حکم محلی برای سیر شدن را ندارند. رستوران گردی حالا به تفریحی تبدیل‌شده و رستوران‌ها برای برد در این رقابت تنگاتنگ علاوه بر بالا نگه‌داشتن کیفیت غذاهایشان هرروز بر دیگر امکاناتشان هم می‌افزایند. مثلاً رستوران‌ها با فضای باز، پخش موسیقی زنده و فضای مخصوص برای برگزاری مراسم از دیگر رستوران‌ها محبوب‌ترند. رستوران‌های به‌طورکلی مکان مناسبی برای گذراندن وقت، آشنا شدن با فرهنگ یک مقصد گردشگری، یا دور همی‌های خانوادگی و دوستانه هستند.

حالا اگر مشهدی هستید و یا مسافر باید بدانید که تنوع رستوران‌های مشهد هیچ سلیقه‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذارند. خیالتان راحت باشد که در مشهد حتماً یک رستوران مطابق خواسته‌هایتان پیدا می‌کنید تا برای خورد غذای موردعلاقه‌تان یا تجربه‌ی طعم جدید یک غذای مشهدی انتخابش کنید. اگر هم حال و حوصله‌ی رستوران رفتن را ندارید، باز هم جای نگرانی نیست راه و روش‌های آنلاین برای سفارش غذا در مشهد لیست کاملی از بهترین رستوران‌های مشهد و بهترین غذاها را پیش رویتان می‌گذارد.

اگر مسافر باشید انتخاب یک رستوران از بین تعداد بسیار زیاد رستوران‌های مشهد کار سختی است البته که راه‌هایی برای پیدا کردن یک رستوران مناسب وجود دارد. مثلاً می‌توانید از یک وب‌سایت سفارش غذا کمک بگیرید و با دیدن امتیازات هر رستوران و خواندن نظرات کاربران آن وب‌سایت سفارش غذا برای انتخاب رستوران تصمیم بگیرید. از طرفی برای پیدا کردن بهترین رستوران‌های مشهد می‌توانید به گوگل مپ، وب‌سایت فوراسکوئر و وب‌سایت‌های ایرانی مشابه که اطلاعاتی جامعی را به کمک نظرات کاربران در مورد رستوران‌های مشهد گردآوری کرده‌اند هم اعتماد کنید؛ اما اگر دنبال یک لیست جمع‌وجور و حرفه‌ای می‌گردید، ما در ادامه این مطلب یک فهرست کاربردی برایتان آماده کرده‌ایم.

 

یک راهنمای تخصصی برای رستوران‌های مشهد

چلو ماهیچه‌های پسران کریم را از دست ندهید!

رستوران پسران کریم از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رستوران های مشهد است؛ که شهرتش را مدیون کیفیت بالای غذاها و طراحی داخلی بی‌نظیرش است. فضای دنج رستوران در کنار کیفیت بالا و قیمت مناسب غذاها باعث شده تا رستوران پسران کریم به مکانی مناسب برای دورهمی های خانوادگی تبدیل شود.

کمتر کسی پیدا می‌شود که به مشهد سفر کرده باشد اما نام رستوران پسران کریم را نشنیده باشد. اکثر مشهدی‌ها و مسافران مشهد رستوران پسران کریم را یکی از بهترین رستوران‌های مشهد می‌دانند و چلو ماهیچه‌ی آن را نیز به عنوان بهترین گزینه‌ی موجود در منو غذاهای این رستوران معرفی می‌کنند.

این رستوران با سه شعبه فعال در بلوار سجاد، بلوار خیام شمالی و خیابان دانشگاه مشهد دسترسی راحت‌تری را برایتان فراهم کرده است. کافی است موقعیت مکانی خود را در نظر بگیرید و نزدیک‌ترین شعبه را برای صرف یک وعده غذای درست؛ و حسابی انتخاب کنید.

یک راهنمای تخصصی برای رستوران‌های مشهد

رستوران معین درباری، شام و ناهاری کاملاً ایرانی

معین درباری یکی دیگر از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های مشهد است. منوی این رستوران شامل غذاهای ایرانی است؛ و به نظر مشتریان این رستوران چلوکباب برگ ممتاز، چلوکباب سلطانی، چلوکباب بختیاری، باقلا پلو با گوشت، چلو جوجه کباب، سبزی پلو با ماهی از بهترین و محبوب‌ترین غذاهای منو این رستوران هستند. کیفیت غذاها در معین درباری بالا و قیمت‌ها مناسب است.

این رستوران در خیابان پاسداران مشهد، بین پاسداران دو و چهار واقع‌شده است. اگر از خیابان پاسداران دور هستید نگران نباشید. خوشبختانه به لطف گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن doordash که برای اولین بار ایده‌ی اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا را عملی کرد؛ اکنون ما هم اپلیکیشن‌های زیادی برای سفارش غذا آنلاین داریم. پس فقط کافی است یک اپلیکیشن سفارش غذا نصب و با سفارش از رستوران‌های مشهد خود را میهمان یک وعده غذای لذیذ و خوشمزه کنید.

یک راهنمای تخصصی برای رستوران‌های مشهد

رستوران ارم شاندیز، تقابل سنت و مدرنیته

حتماً نام شاندیز مشهد را شنیده‌اید. رستوران ارم شاندیز با سه بخش رستوران سنتی، رستوران فضای باز و سالن وی آی پی یکی از محبوب ترین رستوران‌های مشهد است. بد نیست یک روز از سفرتان را به شاندیز اختصاص دهید. هم برای تفریح و گشت‌وگذار و هم برای نوش جان کردن یک غذای به‌یادماندنی در یکی از بهترین رستوران‌های مشهد، رستوران ارم شاندیز.

 

یک راهنمای تخصصی برای رستوران‌های مشهد

چلوکبابی امید، صدسال تجربه صدسال خاطره

چلوکبابی امید یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های مشهد است؛ که کیفیت و قدمت را در کنار هم دارد. این رستوران یک رستوران نوستالژیک در خیابان امام خمینی مشهد است که به گفته‌ی مشتریانش بهترین کوبیده‌های مشهد را دارد. اگر دنبال یک کوبیده خوب و سفارش غذا در مشهد می‌گردید، در انتخاب چلوکبابی امید شک نکنید.

اگر به دنبال تجربه‌ی طعم جدید می‌گردید این اسامی یادتان باشد

مشهد به عنوان یک شهر با قدمت و تاریخ بسیار، غذاهای سنتی بسیاری دارد. اگر می‌خواهید در سفارش غذا مشهد یک غذای جدید هم امتحان کنید؛ بد نیست در منو رستوران‌های مشهد به دنبال این اسامی بگردید. شاید بتوان از بین غذاهای مشهدی، حدوداً بیست عدد را به عنوان غذاهای سنتی این شهر معرفی کرد؛ اما فقط چند غذا هستند که نقش عمده‌ای در ساخت برند این شهر دارند. پلو مخلوط مشهدی، آش لخشک، آش ماستی، کوکو شیرین، رشته‌پلو، ماقوت، کباب شیشلیک، خورشت ریواس، دیزی سنگی و … از جمله غذاهای معروف مشهدی هستند؛ اما غذاهای آشناتری نیز وجود دارد که شاید بتوانید در بعضی از رستوران‌های مشهد پیدا کنید.

 

شله مشهدی، در سفارش دادنش شک نکنید

هرچند که مشهدی‌های شله را فقط برای نذری‌هایشان می‌پزند اما این غذا برخلاف اسمش یک غذای کامل و مقوی است که هر وقت هوس کردید می‌توانید آن را در رستوران‌های مشهد پیدا کنید. به خاطر شهرت زیاد شله مشهدی چند تا از بهترین رستوران‌های مشهد به صورت اختصاصی مشغول طبخ و فروش این غذا به علاقه‌مندان آن هستند.

یک راهنمای تخصصی برای رستوران‌های مشهد

یتیمچه‌ی مشهدی، اسم عجیب و طعمی به‌یادماندنی

غذاهای مشهدی اسم عجیب و غرب کم ندارند. یتیمچه یکی دیگر از غذاهای اصیل مشهدی است که گوجه و بادمجان قسمت‌های اصلی دستور آن هستند. اگر بی‌حوصله‌اید و می‌خواهید در کمترین زمان غذای خوشمزه‌ای برای خودتان تدارک ببینید این غذا دستورالعمل راحتی دارد و انتخاب مناسبی است.

 

اشکنه قوروت یا کله جوش مشهدی

باز هم یک اسم عجیب‌وغریب دیگر. این غذای مشهدی که با کشک ساییده درست می‌شود و منبع کلسیم است. بعضی‌ها به آن کله‌جوش هم می‌گویند.

 

شما کدام رستوران‌های مشهد را برای اضافه شدن به این لیست پیشنهاد می‌کنید؟ تابه‌حال کدام رستوران‌های مشهد را برای سفارش آنلاین غذا انتخاب کرده‌اید؟ آیا برای خوردن غذاهای محلی سفارش از رستوران‌های مشهد را پیشنهاد می‌کنید؟ پایان رپورتاژ آگهی /

 

مطالب مشابه را ببینید!