مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای خرید بهترین جنس قاشق و چنگال

داشتن ظروف غذاخوری یک‌دست و زیبا به همراه سرویس قاشق و چنگال غذاخوری با طراحی منحصربفرد و متناسب با ظروف می‌تواند جلوه‌ای خاص به سفره یا میز شما ببخشد.

انتخاب ظروف و سرویس‌های قاشق و چنگال نیازمند سلیقه و وسواسی خاصی است تا بتواند نیاز و انتظار شما را براورده سازد.

خرید و تعویض سرویس‌های قاشق و چنگال به‌دلیل تکمیل بودن تکه‌ها و براورده ساختن بیشتر نیازها، بیش از دو الی سه بار در طول زندگی لزومی ندارد مگر افرادی که به تغییر دکوراسیون و وسایل منزل بسیار علاقه‌مند باشند یا افرادی که به‌دلیل خرید سرویس‌های بی‌کیفیت و جنس تقلبی با زنگ‌زدن و سیاهی سرویس مواجه شده و چاره‌ای جز تعویض و خریداری مجدد سرویس قاشق و چنگال نداشته باشند.

بنابرین هنگام خرید سرویس قاشق و چنگال توجه به یکسری نکات قابل توجه می‌باشد که در صورت رعایت آن‌ها می‌توان خریدی عالی و رضایت‌مند داشت و از سرویس خریداری شده لذت برد.

ابتدا باید برای خود مشخص کنید که سرویس قاشق و چنگال را برای چه منظوری خریداری می‌کنید؟ آیا می‌خواهید آن‌را هدیه بدهید؟ سرویس را برای مهمانی‌های بسیار رسمی می‌خواهید؟ آیا سرویس را برای مصارف روزانه عادی خود در نظرگرفته اید؟

با پاسخ به این سوالات و همچنین سوالات زیر می‌توانید سرویس‌های مدنظر خود را دسته‌بندی کرده و با محدود کردن دایره انتخابات مناسب‌ترین سرویس را خریداری نمایید.

راهنمای خرید بهترین جنس قاشق و چنگال

سرویس چند نفره می‌خواهید؟

خرید سرویس قاشق و چنگال بهتر است بر اساس تعداد میهمانانی که دارید و یا تعداد افرادی که ممکن است از ظروف استفاده کنند؛ باشد.

اگر تعداد پارچه‌های سرویس کمتر از تعداد نفرات باشد، با محدودیت دسترسی به امکانات روبرو خواهید شد و ممکن است در هنگام پذیرایی و سرو غذا حس بدی به شما دست بدهد.

خرید سرویس‌های با تعداد بالاتر برای شما بی‌استفاده بوده و جز اشغال کردن فضای بیشتر استفاده دیگری نخواهند داشت.

 

جنس قاشق و چنگال

قاشق و چنگال غذاخوری با جنس‌های مختلف و در ست و سرویس‌های متفاوتی عرضه می‌شوند.

اگر بودجه کافی دارید و سرویس را برای مهمانی‌های بسیار رسمی می‌خواهید می‌توانید سرویس‌های جنس نقره را خریداری نمایید. این سرویس‌ها هم جلوه خوب و زیبایی دارند هم بسیار لاکچری‌اند.

امروزه تولید قاشق و چنگال‌های جنس استیل نگیر 304(10/18)، به‌دلیل ویژگی‌های خوبی که دارد بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

طراحی‌های زیبا و منحصربفرد، تنوع رنگ، قیمت‌های متفاوت، ضدزنگ بودن، سیاه نشدن و … از جمله ویژگی‌های بسیار خوب قاشق و چنگال‌های استیل می‌باشند. البته باید این نکته را درنظر داشت که قاشق و چنگال‌های جنس استیل نیز در کیفیت‌های متفاوت تولید می‌شوند که بهتر است برای خریدی مطمئن، به فروشگاه‌ها و نمایند‌گی‌های معتبر و باسابقه فروش لوازم خانگی مراجعه کرد.

همچنین برخی از قاشق و چنگال‌ها دارای بدنه سرامیکی می‌باشند که می‌توانید بر اساس سلیقه خود آن‌ها را خریداری نمایید.

خرید قاشق و چنگال‌های با جنس مسی نیز به انتقال برخی مواد معدنی به بدن کمک می‌کند اما باید توجه داشت غذاهای حاوی مواد اسیدی را با این جنس از قاشق سرو نکرد زیرا باعث خورندگی خواهند شد.

 

بودجه خود را مشخص کنید

بهتر است قبل از اقدام به خرید، بودجه اختصاص داده شده خود برای خرید قاشق و چنگال را مشخص نمایید. با اینکار کمک زیادی به خود کرده‌اید چراکه با در نظر گرفتن مقدار بودجه می‌توانید فقط سرویس‌هایی که متناسب با بودجه شما هستند را مشاهده و بررسی کنید و به این ترتیب از اتلاف وقت و انرژی بیشتر جلوگیری کنید و تمرکز خود را روی خرید بهتر بگذارید.

 

برند قاشق و چنگال

مارک یا برند همان چیزی است که گویای اعتبار، کیفیت و جنس محصول است.

با شناخت و اطلاع از مارک‌های مختلف و معتبر قاشق و چنگال می‌توان با اطمینان کامل ست یا سرویس قاشق و چنگال خود را خریداری کرد.

امروزه تعدد مارک‌های قاشق و چنگال بسیار زیاد است اما به برخی از بهترین مارک‌ها اشاره می‌کنیم:

پاشا، زولینگن آلمان تحت لیسانس تولید ایران، رزنباخ آلمان، رزنتال آلمان، ورسا، نیکولاس، نیکولمن، ام‌جی‌اس، اس‌جی، هانوفر، ویتنبرگ، فیلیکس، رنزو، برگامو و … برترین مارک‌های حال حاضر قاشق و چنگال هستند.

برخی از سرویس و ست‌های قاشق و چنگال دارای گارانتی ضمانت هستند که بهتر است موارد ضمانت را بررسی و از فروشنده برگه ضمانت را بگیرید.

 

رنگ قاشق و چنگال

ست کردن و تناسب داشتن سرویس یا ست قاشق و چنگال با سایر ظروف غذاخوری برای بسیاری از افراد علی‌الخصوص بانوان مهم است.

تولید قاشق و چنگال در رنگ‌های متنوع و متفاوت این مژده را به بانوان می‌دهد که می‌توانند هر رنگی که دلخواهشان هست را انتخاب و خریداری نمایند.

تمام طلایی، نیم‌طلایی، نقره‌ای، هفت‌رنگ و رزگلد رنگ‌هایی بسیار خاص و زیبا هستند که تاثیر بسیاری در سفره‌آرایی دارند. همچنین این رنگ‌بندی‌ها در چند نوع مات، براق و نیمه براق وجود دارند.

راهنمای خرید بهترین جنس قاشق و چنگال

وزن قاشق و چنگال

یکی از مواردی که باید به آن بسیار توجه داشت وزن قاشق و چنگال است.

استفاده مکرر از قاشق و چنگال باید حس خوبی را به شما بدهد و شما را از غذا خوردن خسته و منصرف نکند.

بدیهی است برخی افراد قاشق و چنگال‌های سنگین را ترجیح می‌دهند و برخی افراد از قاشق و چنگال‌های سبک وزن استفاده می‌کنند پس بهتر است در هنگام خرید قاشق و چنگال را دست گرفته و آن‌را از لحاظ راحتی و سهولت استفاده و وزن بررسی نمایید.

 

طراحی قاشق وچنگال

تنوع و گستردگی زیادی در طراحی قاشق و چنگال وجود دارد که حق انتخاب افراد را بسیار بالا برده است.

در هنگام خرید، توجه به طراحی شکل دهنه قاشق و چنگالک‎‌های چنگال، طراحی دسته قاشق و چنگال و اندازه و قطر آن‌ها بسیار ضروری است.

و باید توجه داشت صرف غذا با کدام نوع دهنه از قاشق راحت‌تر می‌باشد و هنگام انتقال غذا از قاشق به دهان، دهان را اذیت نمی‌کند.

راهنمای خرید بهترین جنس قاشق و چنگال

بسته‌بندی قاشق و چنگال

قاشق و چنگال به‌صورت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. شما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت فله‌ای، ست یا سرویس خریداری نمایید.

شما می‌توانید سرویس‌ قاشق و چنگال را همراه با استند، کنسول چوبی، چمدان‌ چرم یا سامسونت و یا در کارتون خریداری نمایید. این به فضای اختصاص داده شما برای سرویس بستگی دارد.

افرادی که فضای بیشتری در اختیار دارند می‌توانند از قاشق و چنگال‌های کنسول‌دار استفاده کنند و از آن در دکوراسیون منزل استفاده نمایند.

اما افرادی که متراژ خانه‌شان کمتر است خرید قاشق و چنگال همراه با چمدان یا سامسونت را ترجیح می‌دهند.

استفاده از کنسول چوبی، چمدان‌ چرم یا سامسونت علاوه بر زیبایی به نگهداری پارچه‌های سرویس و افزایش عمر سرویس کمک می‌کند.

و در اخر توصیه می‌شود قاشق و چنگال خود را از بهترین فروشگاه قاشق و چنگال تهیه نمایید.

زیرا هم می‌توانید از راهنمایی‌های فروشندگان برای خرید خود استفاده نمایید هم با اطمینان خاطر از جنس و کیفیت، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مطالب مشابه را ببینید!