مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای خرید تخت نوزاد

راهنمای خرید تخت نوزاد

اگر منتظر ورود عضو جدیدی به خانواده‎‌تان هستید، احتمالا رویای ایجاد فضایی خاص برای کودکتان را در سر می‌پرورانید. تخت خواب امن‌ترین مکان برای نوزاد در چند سال اول زندگی است. با وجود گزینه‌های متعددی که پیش روی شماست، انتخاب تخت نوزاد کار دشواری به نظر می‌رسد. برای انتخاب تخت، باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنید. در این مطلب مهم‌ترین معیارهایی را که باید هنگام خرید تخت نوزاد در نظر داشته باشید، توضیح می‌دهیم. اگر شما هم نمی‌دانید که باید تخت نوزاد چی بخرم، از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

تخت نوزاد را در سایز استاندارد بخرید

اولین مورد تخت خواب‌هایی است که اندازه بزرگ و استانداردی دارند و فضای بسیاری برای رشد کودک شما فراهم می‌کنند. این نوع تخت‌ها زمانی که جای نسبتا بزرگ و اتاق جداگانه‌ای برای کودکتان دارید، انتخاب ایده‌آلی هستند. از تخت‌هایی با سایز استاندارد می‌توانید تا زمانی که نوزادتان به حدود 2 سال سن هم رسید، استفاده کنید؛ اما نسبت به تخت‌ نوزادهای کنار مادر فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. همچنین گران‌تر هستند و سخت‌تر می‌توان آن‌ها را حمل یا جابجا کرد.

خرید تخت نوزاد از بلج

برای نوزاد چه تختی بخرم؟ تخت نوزاد با قابلیت تبدیل

تخت‌های قابل تبدیل یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای تهیه تخت نوزاد است. این تخت خواب‌ها قابلیت تبدیل در اندازه‌های مختلف 3 در 1، 4 در 1 یا 7 در 1 را دارند. بسته به نیازتان می‌توانید آن‌ها را به تخت نوزاد یا حتی بزرگسال تبدیل کنید. به همین دلیل، ارزش بلندمدتی دارند و تا سال‌ها قابل استفاده هستند. ایراد تخت قابل تبدیل این است که معمولا قیمت بالاتری دارد و گاهی به ابزارهای خاصی برای تبدیل سایز تخت نیاز خواهید داشت. اگر نمی‌خواهید هر دو سال یک بار تخت جدیدی برای کودکتان بخرید، تخت نوزاد با قابلیت تبدیل گزینه مناسبی برای شماست.

تخت مینی نوزاد (بدون چرخ یا چرخ‌دار)، مخصوص اتاق‌های کوچک

تخت‌های مینی شباهت زیادی به تخت‌های قابل تبدیل دارند؛ با این تفاوت که اندازه آن‌ها کوچک‌تر است و گاهی چرخ‌دار هستند. تخت‌های مینی فضای زیادی نمی‌گیرند و اگر کودکتان اتاق جداگانه‌ای ندارد، گزینه مناسبی است. این تخت‌ها برای کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند، توصیه می‌شود. تخت‌های مینی قابل حمل و چرخ‌دار نیز طرفداران بسیاری دارد. این تخت‌ها به راحتی باز و بسته می‌شود و می‌توان ارتفاع تشک را در آن‌ها تنظیم کرد. چرخ‌های تخت نوزاد معمولا به گونه‌ای طراحی می‌شود که قفل شوند تا حرکت نکنند.

تخت نوزاد نوجوان چند منظوره، پرطرفدارترین محصول بازار

تخت‌های چند منظوره که به نام تخت نوزاد نوجوان شناخته می‌شوند، صرفا تخت نیستند و در واقع یک سرویس خواب کامل برای کودک محسوب می‌شوند. کنار این تخت‌ها کمدهای کوچکی وجود دارد که می‌توانید در آن وسایل موردنیاز نوزاد مانند پوشک و شیرخشک‌ها را قرار دهید. با برداشتن کمدها، تخت نوزاد به تخت نوجوان تبدیل می‌شود و بنابراین تا سال‌ها قابل استفاده خواهد بود. البته از آنجایی که تخت‌ نوزاد نوجوان چند منظوره فضای بزرگی از اتاق را اشغال می‌کند، به همین دلیل ممکن است گزینه ایده‌آلی برای اتاق‌های کوچک نباشد.

تخت نوزاد

تخت کنار تخت مادر، انتخابی کاربردی برای سیسمونی نوزاد

تخت‌های نوزادی که به تخت مادر وصل می‌شود، برای چهار یا پنج ماه اول پس از تولد نوزاد مناسب هستند. از این تخت‌ها می‌توان تا زمانی که کودک غلت می‌زند، استفاده کرد. این مدل تخت‌ها قابل حمل هستند و می‌توانید آن را در هر جای خانه بگذارید؛ اما بهترین جا، کنار تخت مادر است. به این ترتیب بدون اینکه نیاز باشد از تختخواب بلند شوید، کنار کودکتان بمانید و به او شیر دهید؛ بنابراین این تخت‌ها برای مادران شیرده یا کسانی که دوران نقاهت پس از زایمان سختی دارند، مناسب است. با این وجود به محض اینکه نوزاد به مرحله کودکی رسید، باید تخت بزرگ‌تری بخرید و این تخت‌ها بدون استفاده می‌شود.

تخت نوزاد چی بخرم؟ به ارتفاع تخت هنگام خرید توجه کنید

تنوع بسیاری در ارتفاع قد نوزاد وجود ندارد؛ اما با این حال باید با توجه به قد خودتان تخت نوزاد را انتخاب کنید. با توجه به تعداد دفعاتی که باید کودک را از تخت بلند کنید و بیرون بیاورید، تختی را انتخاب کنید که این کار را برای شما ساده‌تر می‌کند. تخت‌های کم ارتفاعی وجود دارد که کفی آن نزدیک به زمین قرار می‌گیرد و برای نشستن کنار تخت کودک مناسب است. همچنین این تخت‌ها کفی دیگری هم دارند که در ارتفاع بالاتر نصب می‌شوند و کمک می‌کنند نوزاد را راحت‌تر بلند کنید.

تخت نوزاد

سایر نکات مهمی که در هنگام خرید تخت برای نوزاد باید در نظر داشته باشید

در هنگام خرید تخت سیسمونی به جز نوع و ارتفاع تخت نوزاد، باید به موارد دیگری هم توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • میله‌های تخت نوزاد نباید بیشتر از 5-10 سانتی‌متر از هم فاصله داشته باشند تا دست و پای کودک بین میله‌ها گیر نکند.
  • حداقل فاصله بین بالای تشک در کمترین ارتفاع ممکن و ریل‌های کنار تخت باید 70 سانتی‌متر باشد.
  • تخت نوزاد حتما با رنگ‌های غیرسمی و ایمن برای کودکتان رنگ شده باشد.
  • تشک باید کاملا هم اندازه با تخت بوده و ضخامت آن بیشتر از 15 سانتی‌متر نباشد.
  • همراه با خرید تخت و تشک برای نوزاد، چند ملحفه و پد ضدآب هم تهیه کنید.

حال با توجه به موارد و نکات فوق می‌دانیم که تخت نوزاد چی بخرم. اما مهم‌تر از همه، خرید تخت باکیفیتی است که دوام و طول عمر قابل قبولی داشته باشد و در ضمن زمینه راحتی و آسایش کودک شما را فراهم کند. تجربه چنین خریدی، جز با مراجعه به یک فروشگاه معتبر امکان پذیر نیست.

خرید بهترین تخت‌های نوزاد از فروشگاه بلج

در این مقاله به سوال «تخت نوزاد چی بخرم» پاسخ کاملی دادیم. همچنین راهنمایی‌تان کردیم که چگونه تخت نوزاد مناسبی انتخاب و به چه فاکتورهایی هنگام خرید تخت دقت کنید. شما می‌توانید انواع تخت‌های نوزاد را با اشکال، رنگ‌ها و انواع مختلف از سایت بلج به نشانی bolej.ir سفارش دهید و آن را هر کجای ایران که باشید به آدرس منزل تحویل بگیرید. فروشگاه بلج با بیش از 30 سال سابقه درخشان در زمینه تولید محصولات چوبی اتاق خواب آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز بوده و برای رفاه حال شما امکان خرید اینترنتی با قابلیت پرداخت در محل و همچنین خرید و بازدید حضوری از محصولات حتی در روزهای جمعه را فراهم کرده است.

مطالب مشابه را ببینید!