مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای خرید شیرآلات + نکات و اصول خرید شیرآلات منزل و آشپزخانه

در این مطلب روش های انتخاب شیرآلات و راهنما و نکاتی اصولی برای خرید شیرآلات متناسب با منزل و آشپزخانه را تهیه کرده ایم.

شیر آلات جزو وسایل ضروری هر خانه ای هستند و برای خرید آنها باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه توضیح می دهیم.

 

راهنمای خرید شیرآلات

اگر منزلی به تازه خریده اید و یا می خواهید منزل خود را بازسازی کنید باید به تعویض شیرآلات کهنه هم توجه داشته باشید زیرا یکی از کارهای اصلی است. شیر آلات بسیار تنوع دارند و کار انتخاب را سخت تر کرده اند. شیر آلات خوب هم زیبا هستند و هم دوام و ماندگاری بیشتری دارند و باید جنس مرغوبی داشته باشند.

 

اهمیت ظاهر شیرآلات

اگر می خواهید شیر آلات منزل را تعویض کنید نباید فقط به ظاهر آنها توجه کنید. باید بدانید که اگر قرار است فقط به زیبایی شیر آلات اهمیت بدهید دچار اشتباه می شوید و ممکن است در آینده پشیمان شوید. شاید ظاهر بعضی از شیر آلات وسوسه کننده باشد و جنس آن را نادیده بگیرید و با گذشت زمانی اندک مجبور به تعویض دوباره و هزینه بیشتر شوید.

 

جنس بدنه شیرآلات

بدنه شیر آلات بیشتر از جنس برنج است و گاهی ترکیبی از فلز برنج، استیل، روی و سرب است. سرب یکی از عناصر مهم برای تهیه شیر آلات است و اگر می خواهید نوع خوبی از این شیر آلات را تهیه کنید باید نوعی را انتخاب کنید که در آن از این فلز کمتر استفاده شده باشد. این ماده سمی است و می تواند جان انسان را به خطر بیندازد. خیلی از تولید کنندگان این مورد را رعایت می کنند و در شیر آلاتی که می سازند کمتر از 3 درصد سرب استفاده می کنند. بعضی دیگر از شیر آلات هم بدنه ای استیل دارند. این نوع شیر آلات قیمت بیشتری دارند و جزء لوکس ترین ها به حساب می آیند و بازده خوبی هم دارند.

راهنمای خرید شیرآلات

ارتفاع علم شیر

باید در نظر داشته باشید که ارتفاع علم شیر در شیر آلات بسیار مهم است و در صورت عدم تناسب ممکن است معایب هم داشته باشد. اگر سینک دوقلو دارید باید بدانید که شیرهایی با ارتفاع کوتاه نمی تواند گزینه خوبی برای شما باشد زیرا نمی توانید همه سینک را با آن بشویید. بعضی از افراد از شیرهای روشویی پایه بلند استفاده می کنند و در صورتی که ارتفاع بین کابینت ها و سینک ظرفشویی شما کم باشد نمی توانید از شیر با ارتفاع بلند استفاده کنید و شیرهای مورد استفاده باید در ارتفاع مناسب داشته باشد. پس برای خرید شیر آلات باید به نوع سینک و میزان فاصله آن با کابینت هم توجه داشته باشید.

 

راهنمای خرید شیرآلات

کدام کارتریج برتر است؟

یکی از سوالاتی که برای شما ایجاد می شود این است که از کدام کارتریج باید استفاده کرد تا دوام و کارایی بیشتری داشته باشد؟ پیشنهاد این است که از کارتریج های سرامیک استفاده کنید زیرا این نوع کارتریج می تواند تا سالیان دراز دوام داشته باشد و خیال شما را از بابت چکه کردن آب راحت کند. قیمت و اندازه این کارتریج ها مناسب با سایرین است.

 

سایز کارتریج

اندازه کارتریج برای مناطقی که آب فشار پایین دارد اهمیت زیادی دارد و به شما توصیه می کنیم هر چه فشار آب پایین تر بود از کارتریج با سایز بزرگ تر استفاده کنید. در راهنمای خرید شیرآلات توجه به سایز کارتریج ها از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

 

 

پوشش های مختلف و کار آیی آن ها

باید در نظر داشته باشید که پوشش های مختلف شیر الات دلایل مختلفی داشته و می توان گفت بعضی از آنها دوام بیشتری نسبت به دیگر شیر آلات دارند. این پوشش ها را متناسب با محلی که می خواهید بازسازی کنید انتخاب کنید تا بتوانید یک دکور شیک و با دوام تهیه کنید. در ادامه انواع پوشش ها و دلایل آنها را برای شما بیان می کنیم.

 

آب کاری کروم

این پوشش شیر آلات یکی از مهمترین پوشش هایی است که مورد علاقه تهیه کنندگان است و به فراوانی در بازار یافت می شود. این پوشش ها دوام زیادی دارند و می توانند ظاهر خود را برای سال های طولانی حفظ کنند. این نوع آب کاری رایج ترین نوع است و تعمیر و نگهداری آن راحت است و می توانید آشپزخانه و سرویس بهداشتی را با ننوع شیر آلات زیباتر کنید و نگران تغییر رنگ آنها هم نباشید.

 

آب کاری الکترواستاتیک

یکی از پوشش هایی که شیر الات می توانند داشته باشند آبکاری الکترواستاتیک است. این نوع پوشش خیال شما را نسبت به لکه شدن شیرها راحت می کند. این نوع آب کاری برای شما تنوع زیادی دارد و می توانید هر رنگی را که دوست دارید را سفارش دهید. نوع مات و براق این شیر آلات می توانند کنتراست خوبی با محیط برقرار کنند و در نتیجه دکوری بی نقص برای شما ایجاد می کنند. باید توجه داشته باشید که این نوع شیر الات مقداری گران هستند.

 

راهنمای خرید شیرآلات

آبکاری PVD

این نوع آبکاری یکی از رایج ترین آبکاری هایی می باشد که امروزه مورد استفاده قرار گرفته است. رنگ های طلایی براق و ماتی که در شیرآلات مشاهده می کنید نتیجه این نوع آبکاری ها می باشند. این نوع پوشش به پوشش تیتانیومی نیز معروف است و بسیاری از سازندگان از این پوشش استفاده می کنند زیرا بسیار بادوام است و پس از سال ها تغییری در آن ایجاد نمی شود.

 

توجه به سوراخ های سینک

بسیاری از شیر آلاتی که استفاده می شود اهرمی می باشند بنابراین بسیاری از تهیه کنندگان سینک نیز تنها یک سوراخ روی آن قرار می دهند. بهتر است به این مورد توجه ویژه ای ذاشته باشید تا دچار مشکل نشوید. در صورتی که می خواهید کامل سینک را عوض کنید باید در خرید آن توجه ویژه ای داشته باشید زیرا شیر آلات جدید نیازمند این نوع سینگ ها می باشند.

 

راحتی بیش تر

اگر راحتی کار با شیرآلات برای شما اهمیت دارد می توانید از شیر آلات اهرمی استفاده کنید. این شیرآلات دارای تنوع بسیاری می باشند و می توانند با هر نوع سلیقه ای سازگار شوند. باید بدانید که این نوع شیر آلات تمامی مزایای شیر آلات کلاسیک را دارند و با استفاده از آن ها می توانید دمای آب را به راحتی کنترل کنید.

 

پرلاتور

در  راهنمای خرید شیرآلات باید به پرلاتور ها توجه ویژه ای داشته باشید زیرا با استفاده از این مورد می توانید در مصرف آب صرفه جویی کنید. باید بدانید که پرلاتور های متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام کار آیی خود را دارند و هدف خاصی را دنبال می کنند.

 

راهنمای خرید شیرآلات

قیمت شیر آلات

شاید فکر کنید که قیمت متنوع شیر آلات به علت تفاوت در مدل های آن می باشد ولی باید بدانید که سخت در اشتباهید. یکی از اصلی ترین دلایلی که موجب تفاوت قیمت در شیر آلات می شود پیچیدگی طراحی آن است. در نظر داشته باشید که هر چقدر میزان آلیاژ های به کار رفته در بدنه این شیرآلات بیش تر باشد قیمت بیش تری خواهند داشت

مطالب مشابه را ببینید!