مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای خرید مبل راحتی + نکاتی برای انتخاب مبلمان راحتی شیک

راهنمای خرید مبل راحتی

در این بخش راهنمای انتخاب و خرید مبل راحتی را می خوانید. خریدن مبل کاری سخت و بسیار جذاب است. برای انتخاب و خرید مبل راحتی باید مواردی را بررسی کنید مثلا جنس پارچه، کلاف، فضایی که دارید، رنگ های مکمل، روکش قابل تعویض و اندازه مبل که باید مد نظر داشته باشید.

مبل های راحتی به دلیل تنوع بالا و قیمت خوب به پرفروش ترین مبل ها تبدیل شده اند. مبل های راحتی نشیمن خوبی دارند و همانطور که از نامشان پیداست بسیار راحت هستند. ولی تشخیص کیفیت و کنایب بودن مبل کاری راحت نمی باشد و بیشتر کارشناسان مبل می توانند کیفیت مبل ها را تشخیص بدهند.

راهنمای خرید مبل راحتی و انتخاب شیک ترین مدل ها

تنوع محصولات و مبل های راحتی در بازار و نداشتن معیار درست و سردرگمی خریدار باعث شده است تا گاهی مواقع با وجود پرداخت هزینه های بالا از خرید خود راضی نباشید. در این مطلب تاپ ناز معیارهای مهم برای خرید یک مبل راحتی را بیان کرده ایم تا شما بتوانید مبل راحتی خوب و زیبا را داشته باشید.

کیفیت برتر از زیبایی

کیفیت مبل از زیبایی آن اهمیت بیشتری دارد. در بازار می توانید انبوهی از مبلمان را ببینید که شاید کیفیت نداشته باشند، مبلی که صدا می دهد، کلافی که سست است و الیافی نرم دارد جزو این دسته می باشد. مبل راحتی وقتی کیفیت دارد که در آن از فوم سرد تزریقی استفاده شده باشد. فوم های گرم بعد از گذشت چند ماه انسجام خود را از دست می دهد و خراب می شوند. اگر در مبلی که قصد خرید آن را دارید از اسفنج استفاده کرده اند باید توجه کنید که اسفنج از نوع 30 یا 35 کیلوگرمی باشد زیرا این نوع اسفنج ها قابل شستشو هستند و در برابر فشار مقاوم هستند و انسجامی طولانی دارند. برای تشخصی کیفیت فوم در مبل ها باید با دست به کفی مبل فشار وارد کنید، فوم سرد تزریقی بعد از فشار خیلی سریع به حالت اولیه خود بر می گیردد، ولی فوم های گرم با مقداری تاخیر به شکل اولیه بر می گردند. روش دیگر برای بررسی کیفیت مبل این است که مبل را از برندهای معتبر بخرید تا مبلی با کیفیت و دارای ضمانت داشته باشید.

راهنمای خرید مبل راحتی

روکش قابل تعویض

مسئله دیگر در راهنمای خرید مبل راحتی توجه به روکش مبل است. در موقع خرید مبل راحتی به این موضوع باید توجه داشته باشید که روکش قابل تعویض باشد تا در صورت فرسوده شدن بتوانید آنها را با پرداخت هزینه ای کم تعویض نمایید.

نمای چوبی مبل

در مبل های راحتی چوب کمی برای نما استفاده می شود و مبل بیشتر از پارچه پوشیده شده است. نمای چوبی در مبلمان راحتی بیشتر در پایه ها و پاسنگ مبل ها دیده می شوود و بیشتر ار چوب راش و توسکا برای آن استفاده می کنند. چوب راش بهترین نما را برای مبل راحتی به دلیل ساختار گره ای ایجاد می کند. در بعضی از مبل های راحتی که نمای دسته چوبی دارند ام دی اف به کار می رود که باعث افت نمای ظاهری مبل می شود و قیمت کمتری هم دارند.

میزان فضای موجود

نخستین مسئله در انتخاب مبل این است که بدانید چه مقدار فضا دارید؟ اندازه مبل و مکانی که قرار است در آن قرار بگیرد با هم رابطه دارند. پس قبل از رفتن به بازار خرید با کمک متر مکانی را که برای قرار دادن مبل راحتی در نظر دارید اندازه بگیرید، تا بتوانید مبلی مطابق فضا تهیه کنید. در این مورد این نکته را فراموش نکنید که مبل های بزرگ در مکان های کوچک دست و پا گیر هستند و استفاده از مبل های کوچک در فضاهای بزرگ خیلی زیبا نمی باشد. در موقع خرید مبل تنها راحتی آن ملاک نمی باشد بلکه باید با فضای موجود تناسب داشته باشد.

راهنمای خرید مبل راحتی

مکان قرار گیری مبل

حالا باید ببینید که مبل راحتی را برای کجا می خواهید، مواردی مانند انتخاب چوب، پارچه و اندازه مبل با میزان استفاده از آن رابطه دارد. منازلی که تنها یک دست مبل در آن وجود دارد به دلیل استفاده مداوم از آنها، مبل باید روکشی تیره و قابل شستشو و همچنین کلافی از جنس چوب گردو و فوم های سرد تزریقی داشته باشد. در این صورت مبل در استفاده طولانی مدت سالم می ماند.

اندازه مبل

مبل راحتی استاندارد و واقعی عمقی به اندازه یک متر و طولی به اندازه یک و نیم متر و ارتفاع نود سانتی متری دارد. تسلط پاها ارتفاع نشیمن گاه تا زمین باید چیزی حدود نیم متر باشد. حالا اگر از مبل های راحتی خوب برای استراحت استفاده می کنید می توایند از مبل های با طول دو و نیم هم استفاده کنید البته قبل از آن مساحت خانه و مسیر حمل مبل را هم باید در نظر بگیرید.

ببینید: مدل مبل استیل؛ مدل مبلمان استیل ظریف و بسیار شیک

راهنمای خرید مبل راحتی

پارچه مبل

بیشتر پارچه های مبل راحتی از نوع مازراتی، بوگاتی، مکس و پورش هستند هر چه پارچه مرغوب تر باشد مبل هم زیباتر می شود. انتخاب پارچه ای ارزان قیمت و بدون مرغوبیت باعث می شود تا رد زمان کوتاهی مجددا برای تعویض روکش ها یبا کل مبلمان هزینه کنید. زیبایی مبل ها قبل از هر چیزی به پارچه و جنس آن بستگی دارد. پارچه های مبل راحتی به دلیل استفاده زیاد از آنها بیشتر مورد آسیب و آلودگی قرار می گیرند. در موقع خرید مبل راحتی باید دقت کنید که جنس پارچه مبل کشی نباشد زیرا پس از مدتی حالت خود را از دست می دهند و ظاهر بدی پیدا می کنند. پارچه مرغوب به دلیل داشتن تراکم بالا و وزن سنگین حالت خود را حفظ می کند و چروک نمی شود.

در صورت داشتن یک دست مبل در منزل بهتر است از پارچه کتان استفاده کنید زیرا قابل شستشو هستند و بعدها حالت بدی به خود نمی گیرند. در حال حاضر مبل هایی با روکش نانوسرتکسی در بازار وجود دارند که قیمتی بیشتر دارند ولی خیلی راحت با پارچه ای نم دار تمز می شوند.

راهنمای خرید مبل راحتی

رنگ مبلمان

یکی دیگر از نکات مهم که بیشتر خریداران مبل راحتی با آن مشکل دارند و راهنمای بیشتر در این مورد نیاز دارند، انتخاب رنگ مبل است. رنگ مبل روی دکوراسیون و روحیه ساکنان منزل بسیار تاثیر می گذارد. خرید مبلی که به رنگ تیره است شاید خیال خریدار را از بابت کثیفی راحت کند ولی ممکن است از حس شادی افراد خانه کم کند. در موقع انتخاب رنگ مبل به این نکته باید توجه کنید که نباید کل منزل را به یک رنگ درآورد زیر این کار باعث خستگی ذهنی می شود. در انتخاب رنگ بهتر است از رنگ های مکمل هم استفاده کنید مثلا رنگ های روشن و سفید با قرمز و زرشکی بهتر دیده می شوند و یا رنگ های سبز با زرد، سبز با سفید یا قهوه ای و یا آبی با سبز بسیار زیاد دیده می شوند. اگر کاغذ دیواری دارید می توانید مبلمانی با روکش ساده و بدون طرح استفاده کنید و همراه آن می توانید از کوسن های با طرح نزدیک به کاغذ دیواری استفاده کنید.

مطلب مشابه: مبل راحتی چیست و چه مشخصاتی دارد؟ (انواع مبل راحتی)

مطالب مشابه را ببینید!