مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای خرید مبل راحتی

راهنمای خرید مبل راحتی

اگر قصد خرید مبل راحتی دارید و یا اینکه میخواهید برای اتاق نشیمن خود یک ست مبلمان زیبا را داشته باشید پس به نکات زیر توجه کنید.

مبل راحتی از نظر میزان راحتی دو نوع است:
  • راحتی کامل که برای لم دادن و تماشای تلویزیون یا استراحت کاربرد بیشتری دارد و در پذیرایی از مهمان چندان مناسب نیست.
  • نیمه راحت که اندکی رسمی تر است و در طراحی آن سعی شده هر دو منظور تا حدودی کاربرد داشته باشد.

ابتدا مشخص کنید قصدتان استراحت و لم دادن است یا کاربردهایی چون پذیرایی از مهمانان را نیز خواهانید. مبل ها از جنبه طراحی و ظاهری به انواع معروف به اسپورت، اِل، مدرن، گرد و… تقسیم می شود که براساس دکور، فضا و جای قرار گرفتنشان در منزل انتخاب می شود.

راحتی های اِل مانند برای فضاهای بزرگ تر مناسب است، راحتی های کوچک تر یا مدرن جای کمتری می گیرد، زرق وبرقدارها دیگر طرفداری ندارد و… حتما مدتی را که می خواهید روی مبل بنشینید در نظر بگیرید تا در صورت طولانی شدن مدت، خستگی یا ضرر جسمی به بدنتان نرسد.

روی مبل بنشینید تا بسنجید میزان فرو رفتن در آن، زاویه مهره های کمر و… حین نشستن اذیت تان نمی کند. مبل راحتی نباید سلامت شما را به خطر اندازد یا پس از مدتی سبب انحراف اسکلتی بدن، کمر درد و… شود. در خرید آن باید به جنس رویه اعم از پارچه، چرم، کتان، پشم و نوع چوب یا فلز دقت کرد.

اگر رویه، کلاف یا چارچوب اصلی مبل، تشک ها و پشتی ها قابل شست وشو باشد، از دردسرهای بعد هم راحت شده اید.

رویه های کتانی با شامپوهای مبل، مبل های چرمی با بخار بدون مواد شوینده، مبل های نانوسرتکس در برابر نفوذ مایعات مقاوم است و با کشیدن دستمالی خیس تمیز می شود و… دوخت آن را بررسی کنید، اجزای رویه باید طوری محکم دوخته شده باشد که پس از مدتی از هم باز نشود. به استحکام کلاف و چارچوب توجه بیشتری کنید. دقت کنید فاصله و استحکام فنرها آن قدر باشد که پس از مدتی به تشک یا نشیمنگاه مبل فشار نیاورده، آنها را پاره نکند یا از شکل نیندازد.

اگر در طراحی آن چوب به کار رفته، جنس گردو مرغوب تر، محکم تر و سبک تر است.

به اندازه و همتراز بودن پایه ها هنگام خرید توجه کنید. مبل راحتی مناسب نباید لبه های تیز یا پایه هایی جلوآمده داشته باشد. چنین پایه هایی معمولا با اصابت پا به آنها هنگام رفت و آمد، بخصوص در فضاهای کوچک تر سبب صدمه به انگشتان پایتان می شود.

اگر انگشت دست تان را مبنای قضاوت در خرید مبل راحتی بگیرید، سه انگشت را باید به کیفیت، استحکام و استانداردهای سلامت، یک انگشت را به زیبایی و طرح و یک انگشت را به قیمت اختصاص دهید.

مطالب مشابه را ببینید!