مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی مناسب

بیشتر خانم ها به خیاطی علاقه دارند و مایل هستند با مهارتی که دارند، لباس های مختلف در طرح های متنوع را مطابق با سلیقه خود بدوزند و برای انجام این کار نیاز به یک مدل مناسب چرخ خیاطی درند و به همین دلیل نیاز است قبل از انتخاب نسبت به راهنمای خرید چرخ خیاطی اطلاعات مورد نیاز را داشته باشند تا مدل مناسبی از آن را بخرند.

یکی از وسایل کاربردی و ضروری برای خانم هایی که به دوختن و خیاطی علاقه دارند چرخ خیاطی است که دارای انواع مختلف است و قبل از خرید و انتخاب یک مدل از آن باید یک سری نکات مهم را در نظر بگیرید و مطابق با سلیقه و میزان بودجه ای که دارید این کار را انجام دهید. به همین دلیل در ادامه توضیحاتی درم ورد خرید چرخ خیاطی و نکات اساسی در این مورد را توضیح می دهیم.

 

راهنمای خرید چرخ خیاطی

چرخ خیاطی دو نوع خانگی و صنعتی دارد و مدل های آن از ساده تا پیچیده در بازار موجود است. در صورتی که به دنبال یک مدل خوب و مناسب چرخ خیاطی هستید بهتر است در ابتدا راهنمای خرید چرخ خیاطی را بخوانید و سپس بر اساس نیاز خود مدل خاصی را انتخاب کنید.

چرخ خیاطی دارای نمونه ها و مدل های متنوع مانند دستی، برقی، صنعتی و راسته دوزی در بازار وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند و در صورتی که قصد خرید آن را دارید باید نسبت به مشخصات یک چرخ خیاطی مناسب و ایده آل اطلاعات لازم را به دست آورید و سپس اقدام کنید.

 

قابلیت دوخت انواع پارچه

در انتخاب چرخ خیاطی باید به پایه فشار دهنده توجه کنید و سعی کنید از نوع قوی باشد تا از این طریق بتوانید پارچه های ضخیم و درزهای کلفت را بدوزید.

 

قرار گرفتن قرقره در بالای دستگاه

قرقره در زیر صفحه سوزن چرخ خیاطی قرار گرفته و عمل دوخت زیرین پارچه را انجام می دهد. پس بهتر است که قرقره در قسمت بالای دستگاه قرار بگیرد تا مصرف کنندگان هیچ نوع محدودیتی در جای گذاری قرقره متحمل نشوند.

راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی مناسب

مجهز به بالا برنده قرقره نخ

مدل چرخ خیاطی بهتر است طوری باشد که دارای آسانسور قرقره نخ باشد زیرا این خصوصیت باعث بهینه سازی وقت می شود.

 

میزان بودجه

در وهله اول بدون توجه به برندهای موجود در بازار میزان بودجه و نوع نیاز خود را بررسی کنید و سپس مطابق با آن نوع خرید را انجام دهید. بدین گونه می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. همین طور نوع برند مورد نظر را تعیین کنید تا سریع بتوانید به خرید دستگاه مد نظر بپردازید.

نوع ماکو چرخ خیاطی

در موقع خرید چرخ خیاطی به مکان قرارگیری ماک توجه کنید زیرا که ماکو در واقع باید در محلی قرار بگیرد که خیلی راحت به آن دسترسی پیدا کرد و بتوان بدون دردسر به تعویض و تمیز کردن آن پرداخت. ماکو دارای دو مدل گرد و دراز است. ماکو چرخ خیاطی باید به صورت گرد باشد زیرا که این مدل ماکو سر و صدا و هیچ لرزشی ندارد. مکان قرارگیری ماکو باید طوری باشد که برای پاکسازی آن نیاز به برگرداندن و کج کردن دستگاه نباشد.

 

مجهز به سوزن پایین

این مدل چرخ خیاطی به کاربر این امکان را می دهد که موقعیت سوزن را انتخاب کند و پس از توفق دستگاه سوزن را در موقعیت بالا یا پایین تنظیم کنید. این خصوصیت در زمان دوخت انواع پارچه های مختلف مفید است.

متنوع بودن دوخت

تنوع دوخت از جمله اصلی ترین رکن هایی است که در راهنمای خرید چرخ خیاطی به آن اشاره شده است و باید به آن دقت کرد. نیاز به یادآوری است که ممکن است در ابتدا تازه کار باشید و فکر کنید به دوخت های متنوع نیازی ندارید ولی پس از مدت مانی که در این کار مهارت پیدا کردید متوجه می شوید که دارا بودن چرخ خیاطی از این نوع ویژگی تا چه اندازه کاربرد دارد.

مجهز به سوزن نخ کن اتوماتیک

چرخ خیاطی را انتخاب کنید که قابلیت سوزن نخ کن اتوماتیک داشته باشد تا بدین گونه بتوانید بدون دخالت دست و اعمال فشار به چشم به نخ کردن سوزن بپردازید. سوزن نخ کن اتوماتیک در واقع قلابی است که کارکرد جهشی دارد و نخ را به دورن سوراخ سوزن هدایت می کند و از آن رد می کند.

 

توجه به وزن چرخ خیاطی

برای خرید چرخ خیاطی مناسب باید مدلی را انتخاب کنید که وزن سبکی داشته باشد و خیلی راحت قابل حمل باشد.

راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی مناسب

مجهز به جا دکمه زن یک مرحله ای

چرخ خیاطی را انتخاب کنید که دارای جای دکمه زن یک مرحله ای باشد تا با استفاده از یک حرکت بتوانید بدون نیاز به دستگاه دیگری و دست زدن به پارچه جا دکمه ای ایده آلی ایجاد کنید.

 

داشتن دستگاه تنظیم کشش نخ

چرخ خیاطی انتخاب شده باید مجهز به دستگاه تنظیم کشش نخ به دلیل تنظیم نمودن مقدار کشش نخ به منظور ممانعت از پارگی آن باشد تا بدین گونه بتوان میزان فشار نخ را مطابق شماره هایی که روی دستگاه طراحی شده بدون آن که باعث پارگی نخ شود به راحتی کم و زیاد نمود.

 

داشتن نگه دارنده قابل تنظیم

پرسرفوت قابل تنظیم باعث می شود فرد بتواند مقدار تنگی پارچه را با تنظیم کردن پایه چرخ کنترل کنید.دوختن زیپ، طناب و متصل کردن دو پارچه به یکدیگر احتیاج به پرسرفوت قابل کنترل دارد.

 

میزان سرعت دستگاه

از نکات اساسی درم وقع خریداری چرخ خیاطی باید به آن توجه کرد سرعت دستگاه بود که به ویژه برای افراد تازه کار بسیار مهم است. در تولیدی های بزرگ سرعت برش زدن پارچه، دوخت و تولید بسیار مهم است. پس به هر اندازه مقدار دوخت در دقیقه چرخ های صنعتی زیادتر باشد مناسب تر می باشد. ولی اگر شما فردی کم تجربه هستید که بتازگی مشغول به کار شده بهتر است از چرخ هایی استفاده کنید که قابلیت تنظیم سرعت داشته باشند تا گذشت زمان ماهرتر شوید.

قابلیت سازگاری افزودن اجزا

چرخ خیاطی باید طوری باشد که بتوان اجزای مختلف را به آن اضافه کرد تا فرد بتواند خصوصیات اضافه برای دستگاه های دوخت به عنوان پیش زمینه برای یادگیری مهات و در نتیجه افزودن دوخت های متنوع را داشته باشد.

مدرن بودن چرخ خیاطی

مدلی را باید انتخاب کنید که پیشرفته و به روز باشد زیرا که این نوع چرخ ها خصوصیات کاربردی جدیدتری دارند. یک چرخ خیاطی پیشرفته باید پارچه را هم به سوی جلو و هم به سوی عقب دوخت بزند.

 

داشتن ضمانت نامه

سعی کنید که تا جای ممکن چرخ خیاطی خریداری کنید که گارانتی داشته باشد و در تمام نمایندگی های مجاز اجزای تعمیر و سرویس این دستگاه وجود داشته باشد تا با خیال راحت وقتی که دستگاه خراب شد بتوانید از اعتبار ضمانت نامه استفاده کنید و آن را تعمیر کنید.

مطالب مشابه را ببینید!