مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای دریافت ویزای مصر + شرایط لازم و مراحلی که باید طی کنید

egypt 1

مصر یکی از مهمترین کشورهای تاریخی دنیا است و جاذبه های توریستی مختلفی دارد و هر ساله گردشگران زیادی را جذب خود می کند و گردشگران برای سفر به این کشور باید ویزای مصر را بگیرند. در ادامه شرایط دریافت ویزای مصر و مراحلی که باید طی شود را بیان می کنیم.

سرزمین پهناور مصر جایی جذاب برای گردشگران و مهاجران است و خیلی از افراد برای به دست آوردن شغل بهتر ممکن است به مصر سفر کنند. زبان مردم این کشور زبان رسمی عربی است. ویزای کشور مصر دارای انواع مختلف توریستی، کاری، پزشکی و … است که با توجه به نوع هدف از سفر مراحل و شرایط دریافت ویزا تفاوت خواهد داشت. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند در ابتدا باید به سفارتخانه مراجعه کنند و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند در بعضی از موارد فرد می تواند از طریق سایت فرم درخواستی خود را کامل کنند و وقت قبلی برای رفتن به سفارتخانه تعیین کنند و در زمان مقرر به سفارتخانه برود.

اگر مدارک ارائه شده فرد کامل باشد می تواند خیلی راحت ویزای این کشور را بگیرد و شرایط مهاجرت به این کشور بسیار ویژه است زیرا برای متقاضیان ایرانی ویزای توریستی صادر نمی شود و فقط باید از طریق ویزای تجاری برای سفر اقدام کنند.

روش دریافت ویزای مصر

مدارک مورد نیاز برای سفر به مصر باید به سفارتخانه ارائه شود که شامل اصل پاسپورت با 6 ماه اعتبار، عکس پرسنلی، دعوت نامه از سوی شرکت کاری، ضمانت نامه و نامه کارفرما، سپرده بانکی چند ماه اخیر و بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل با ارائه این مدارک شما می توانید اقادامت اولیه برای دریافت ویزای مصر را انجام دهید. باید توجه داشته باشید که در صورت تکمیل مدارک ویزای شما در طی 40 روز کاری صادر می شود و در غیر این صورت باید مراحل و پروسه لازم برای تکمیل پرونده خود را طی کنید.

سفارتخانه مصر در تهران واقع شده است و افراد متقاضی می توانند برای درخواست تقاضای خود به آدرس زیر بروند:شریعتی، بعد از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۸ تلفن تماس: ۲۲۲۱۴۸۸۳.

دریافت ویزای مصر هزینه هایی دارد که برای کسب اطلاع دقیق از آن باید به دفاتر هواپیمایی یا سفارتخانه مراجعه کنید متقاضیان می توانند برای دریافت بلیط خود از امارات، قطر و ترکیه اقدام کنند پروازهای مستقیم این کشورها به مصر راحتی سفر برای گردشگران را به همراه دارد و امکانات خوبی را به آن ها ارائه می دهد.

egypt 2

شرایط دریافت ویزای مصر

برای دریافت ویزای مصر باید به سفارتخانه این کشور مراجعه کنید وقتی که پاسپورت صادر می شود خود فرد می تواند پاسپورت را دریافت کند افرادی که اتباع ایرانی هستند حتما باید ویزای این کشور را داشته باشند تا امان سفر به مصر برای آنها فراهم شود همچنین اشاره می شود که برای دریافت این ویزا پس از احراز هویت فرد باید انگشت نگاری هم انجام دهد. در بعضی از موارد ممکن است سفارتخانه تاییدیه از دادگستری بخواهد که در موارد خاص این اتفاق می افتد ولی برای تمام افراد داشتن ضمانت نامه بانکی که نشان دهنده تمک مالی فرد باشد ضروری است ولی ار از متقاضیان ویزای گروهی هستند کار برای شما مقداری دشوار می شود و به همین جهت این امکان برای شما وجود نخواهد داشت.

پیش از هر چیز فرد باید هدف خود از سفر را بیان کند تا در پاسپورت نوع ویزای فرد مشخص شود مدارک را باید به شکل دستی به سفارتخانه ارائه دهید و تا مدت زمان مقرر ۴۰ روز کاری باید صبر کنید. ایرانی ها می توانند در فرودگاه به راحتی ویزای خود را ارئه دهند و نیازی به ویزای فرودگاهی ندارند ویزا مصر نیازی به مصاحبه حضوری نیز ندارد و آنچه درباره ویزای شینگن در مصر بدانید این است که ایرانیان تحت حمایت ویزای شینگن نیز نمی باشند.

به طور کلی ایرانیان می توانند از دو نوع ویزا استفاده کند ویزای توریستی و ویزای بیزنسی سفارتخانه تمامی این موارد را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و تا زمانی که نقضی در پرونده شما وجود نداشته باشد با مشکلی مواجه نخواهید شد. به دلیل مشکلاتی که در سال های اخیر اتفاق افتاده است امکان سفر و دریافت ویزای توریستی برای گردشگران ایرانی امکان پذیر نیست و تنها می توانند از طریق ویزای بیزنسی اقدام کنند اقدام به این کار کنند. برخی از تغییراتی که در سال های اخیر در دریاقت این ویزا صورت گرفته است موجب راحتی دریافت و صدور ویزا برای متقاضیان شده است.

برای دریافت ویزای مصر از نوع تجاری نیز باید یک دعوتنامه اعتبار دارد از سوی شرکت مصری داشته باشید در صورتی که فرد بتواند با دعوتنامه خود سفارتخانه مصر را قانع کند که دعوتنامه برای قصد تجاری و کسب و کار است در مواردی که ویزا صادر نمی شود شما نمی توانید اقدام به دریافت ویزا کنید و این موضوع تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نیست. افرادی که تقاضای دریافت ویزا دارند باید پاسپورت ۶ ماه اعتبار را نیز داشته باشند خیلی از ایرانیانی که به مصر سفر می کنند به قصد تفریح و گشت و گزار است.

بخوانید: 15 حقیقت جالب در مورد مصر باستان!! (+عکس)

پیشینه تاریخی مصر

سلسله های حکومتی که در مصر پا برجا بوده اند دارای پیشینه ای غنی هستند تمدن غنی این کشور دارای بناهای تاریخی مثل اهرام ثلاثه است مصر باستان با وجود تاریخ خود شناخته شده است اشاره شده است که سفر به مصر برای ایرانیان در بهار عربی قابل امکان نبوده است و بعد از انقلاب مجدد این امکان در اختیار آن ها قرار داده شده است تا ویزا این کشور را دریافت کنند.

دیدنی های کشور مصر

با سفر به کشور مصر می توانید با جاذبه های خاص مانند غردقه و اهرام ثلاثه روبرو شوید. غردقه دهکده ای ساحلی و توریستی است که برای طبیعت گردان بسیار عالی است. در این منطقه لاکچری شما می توانید امکانات توریستی مختلفی را ببینید.

اهرام ثلاثه هم یکی از مهمترین بناهای تاریخی در دنیا است . جزو عجایب هفت گانه است که سالانه گردشگران زیادی از تمام دنیا از آن دیدن می کنند. دهب هم یکی دیگر از دیدنی های کشور مصر است و در فاصله 85 کیلومتری از شمال شرم الشیخ قرار گرفته است. صحرای دیدنی این منطقه برای خیلی از علاقه مندان دارای جذابیت است.

مطلب پیشنهادی: اطلاعاتی جالب در مورد اهرام ثلاثه مصر

مطالب مشابه را ببینید!