مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای سفر به شیراز؛ مثل یک شهروند شیرازی در شهر گشت و گذار کنید!

یکی از زیباترین و پر آوازه ترین مناطق ایران از دیرباز تاکنون، شهر آفتابی و زیبای شیراز است که هر چه در وصف شکوه و شان آن بگوییم شما قبل تر با تمام وجود خودتان آن را تجربه کرده اید. شیراز یکی از آن شهرهایی است که هر زمان که خواستید می توانید با خیال راحت به آن سفر کنید و ضمن بازدید از جاذبه های مختلف و گوناگون، به قدری خوش بگذرانید که از این که سفرتان رو به اتمام است؛ عمیقا ناراحت شوید! شما هم دوست دارید به شیراز سفر کنید؟ امروز می خواهیم تا راهنمای سفر به شیراز را آن هم به صورت بسیار کاربردی برای شما در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به شیراز

درباره شیراز بیشتر بدانید

شیراز از لحاظ جغرافیایی، در جنوب غربی ایران قرار گرفته و اطرافش را رشته کوه های نسبتا بلندی احاطه کرده است. آب و هوای این شهر زیبا از لحاظ اقلیمی، معتدل و شمالی است و با این که این شهر در جنوب کشور قرار گرفته اما با این حال، دارای دو اقلیم سردسیر و گرمسیر است. با این که باز هم تاکید می کنیم که هر زمانی برای سفر به شیراز مناسب است اما با این حال یکی از بهترین زمان ها برای سفر با تور شیراز قطعا، اردیبهشت ماه است. در این ماه شیراز همچون تکه ای از بهشت است و اصلا هم مانند نوروز شلوغ نیست.

این مهم است که در سفر به هر جایی، اول درباره پیشینه آن بیشتر بدانید. به همین خاطر، راهنمای سفر با تور شیراز را با مختصری از تاریخچه این شهر ادامه می دهیم. شیراز نام فرزند تهمورس و از شاهان معروف سلسله پیشدادیان بوده که بر اساس گفته های متون تاریخی، این شهر رو در قرن 1 هجری پایه گذاری کرده است. از لحاظ زبان شناسی، شر یا شیر به معنای خوب و راز هم ریشه ی رز و یا راز است. شیراز هیچ وقت خالی از حضور بزرگان و اولیا نبوده و به همین دلیل از دیرباز مورد توجه افراد بسیاری بوده است.

برای سفر به شیراز، می توانید از طریق راه های مختلفی به آن بروید. اگر انتخابتان سفر با خودرو شخصی و یا سفر جاده ای طولانی نیست، هم می توانید بلیط هواپیما بخرید و از طریق هوایی به این شهر زیبا سفر کنید و هم می توانید بلیط قطار شیراز را خریداری کرده و خود را مهمان مسیر ریلی زیبا این شهر بنمایید.

البته می توانید با خرید یک تور مسافرتی کامل از یک شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی معتبر و خوب، کار خودتان را راحت کنید و علاوه بر سفری راحت، از خدماتی همچون پشتیبانی شبانه روزی در تمامی روزهای هفته آن ها چه به صورت آنلاین و چه به صورت تلفنی بهره ببرید و به این صورت خیالتان از بابت هر چیزی راحت باشد.

میل کردن غذاهای خوشمزه شیرازی ها، هر مسافری را وسوسه می کند که بیشتر از هر کاری در شیراز به شکم گردی بپردازند! خوردن غذاهایی همچون شیرازی پلو، کوفته هلوی شیرازی، دو پیازه آلو و یا آب پیازک شیرازی و خوراک هایی از این دست، مطمئنا شما را ترغیب به خوردن غذاهای بیشتری در سفر با تور شیراز می نماید. همچنین یادتان باشد که این شهر پر است از رستوران، کافه، فست فودی و غذاخوری های مختلف که اکثرا کیفیتی خوب و قابل قبول دارند و هزینه خدماتشان هم منصفانه و مناسب است.

مسافر هستید و پس از طی مسافتی طولانی به مقصد خود رسیده اید و لازم دارید تا در یک اقامتگاه خوب شیرازی با کامل ترین امکانات مستقر شوید. برای این که بهترین مجتمع های رفاهی و اقامتی شیراز را بشناسید و از بین آن ها انتخاب نمایید، پیشنهاد می کنیم تا رزرو هتل شیراز را از طریق یکی از بهترین شرکت های گردشگری و مسافرتی در ایران انجام دهید تا هم دایره انتخاب هایتان از بین بهترین ها بالا باشد و هم از پشتیبانی های آن ها برخوردار شوید.

حالا دیگر وقت بازدید از جاذبه های معروف شیرازی فرا رسیده و نباید این فرصت را از دست بدهید. هر چند که این شهر بسیار زیباست و حتی قدم زدن در خیابان های آن حکم گشت و گزار را دارد اما می خواهیم تا برخی از بهترین جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر را به شما معرفی کنیم تا در سفر به شیراز حتما از آن ها بازدید کنید.

راهنمای سفر به شیراز

  • حافظیه، آرامگاه حافظ شیرازی
  • حافظیه، حمامی تاریخی که در دوره حکومت زندیه و در نزدیکی بازار وکیل ساخته شده
  • مجموعه تاریخی تخت جمشید، تخت جمشید بزرگ ترین نشانه تمدن ایران باستان
  • سعدیه، آرامگاه سعدی شاعر پر آوازه ایرانی
  • دروازه قرآن، اولین جاذبه ای که هر کسی که به شیراز سفر می کند در بدو ورود آن را می بینند
  • مسجد نصیرالملک، مسجد معروف شیرازی با شیشه های رنگی و معماری بی نظیر
  • باغ ارم، باغی معروف و ثبت شده در لیست یونسکو با تنوع گیاهی بالا
  • ارگ کریم خان، مکان زندگی کریم خان زند

همچنین اگر از طرفداران خرید هستید، در سفر به شیراز پیشنهاد می کنیم که از مراکز خریدی همچون هامون، مجتمع بزرگ زیتون فارس، مجتمع تجاری ستاره و مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس بروید و خرید نمایید.

در این مقاله، یک راهنمای سفر جامع و کاربردی برای سفر به شیراز را برای شما به رشته تحریر در آوردیم. ضمن این که پیشنهاد می کنیم تا خرید بلیط هواپیما شیراز و یا تور و دیگر خدمات گردشگری سفر خود به این شهر را از شرکتی معتبر خریداری نمایید، سفر خوبی را برایتان آرزومندیم.

راستی، در سفر به شیراز خوردن فالوده و تفال به حافظ شیرازی را فراموش نکنید.

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!