مجله تاپ‌ناز‌

راه حل ساده برای سفید کردن انگشتر نقره و زیورآلات نقره

راه حل ساده برای سفید کردن انگشتر نقره و زیورآلات نقره

نقره فلزی ضد باکتری است که در مجاورت اکسیژن و بعضی از مواد اکسید می شود و لکه دار می شود. البته می توانید با این آموزش لکه های سیاه روی زیورآلات نقره و انگشتر نقره را پاک کنید.

 

زیورآلات نقره سیاه شده را چگونه تمیز و سفید کنیم

 

استفاده از نقره و زیورآلات نقره ای چند سالی است که مورد توجه بسیاری از خانم ها و آقایان قرار گرفته است. یکی از مهم ترین معضلاتی که جواهرات نقره ای با آن مواجه اند سیاه شدن آن ها بعد از یک مدت کوتاه است.

انگشتر نقره سیاه شده را با این روش ها سفید کنید

1. پودر ماشین لباسشویی
یک کاسه متوسط را با ورق آلومینیوم بپوشانید و درون آن را با آب داغ پر کنید. یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی را در آب حل کنید. نقره را به مدت یک دقیقه در آب قرار دهید و سپس شسته و خشک کنید.

2. سس گوجه فرنگی
مقداری از سس گوجه را بر روی حوله زده و آن را بر روی قسمت هایی از نقره که سیاه شده است می مالیم. اگر با این کار نقره براق نشد بخش های سیاه را به مدت 15 دقیقه با سس بپوشانید و سپس با یک پارچه نرم تمیز کرده، شستشو داده و خشک کنید. می توانید برای تمیز کردن درزها از مسواک نرم استفاده کنید.

3. نشاسته ذرت
خمیری از نشاسته ذرت و آب می تواند درخشش را به نقره های شما بازگرداند. این خمیر را با یک پارچه مرطوب بر روی نقره قرار دهید. فرصت دهید تا خشک شود و سپس با یک حوله زبر آن را تمیز کنید.

4. خمیردندان
مقداری خمیردندان را روی پارچه ای زده و بر بخش های تیره نقره بکشید. سپس بخش هایی که با خمیردندان تمیز شده را پاک و خشک کنید تا درخشش آن را با چشمان خود ببینید.

راه حل ساده برای سفید کردن انگشتر نقره و زیورآلات نقره

نحوه تمیز کردن جواهرات نقره

5. شیشه پاک کن
شیشه پاک کن را روی پارچه یا مسواکی اسپری کرده و از آن برای تمیز کردن نقره استفاده کنید. با این کار نقره شما مثل روز اول براق و درخشان خواهد شد.

6. نرم کننده مو
تمامی مواد ذکر شده تا اینجا برای براق کردن نقره های تیره و سیاه شده به کار برده می شوند. اما برای جلوگیری از سیاه شدن نقره نیز می توانید مقداری نرم کننده مو را بر روی نقره تمیز مالیده و بگذارید خشک شود.
تمام تلاش ما این بود که نحوه تمیز کردن انگشتر نقره را هم به شما یاد دهیم.

ترفند ساده برای سفید کردن انگشتر نقره اکسید شده

مطالب مشابه را ببینید!