مجله تاپ‌ناز‌

رفتار با همسر تنبل چطور باید باشد و چگونه باید با او کنار آمد؟

نحوه رفتار با همسر تنبل بسیار مهم است. خیلی از افراد در زندگی مشترک خود وظایف خود را خوب انجام نمی دهند و این موضوع باعث می شود که دچار بعضی از مشکلات شوند. شما با به کار بردن بعضی از تکنیک ها می توانید که همسر را برای انجام کارهای شخصی و کارهای منزل ترغیب کنید. در ادامه این مطلب بعضی از این تکنیک ها را توضیح داده ایم.

تنبلی یکی از معضلات زندگی افراد است. خیلی از ما برای داشتن زندگی موفق نیاز به تلاش و تکاپو داریم، با این وجود خیلی از ما در دنیای مدرنیته امروزه درگیری بی تحرکی و تنبلی شده ایم و این موضوع بخشی مهم از زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. افرادی که دچار تنبلی شده اند، در زندگی مشترک هم با این مشکل روبرو می شوند. همسر تنبل از مسئولیت هایی که دارد فرار می کند و این موضوع همیشه شما را آزار می دهد. ولی برای اینکه نحوه رفتار با همسر تنبل را بدانید در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه دلایل تنبلی افراد را بیشتر توضیح می دهیم و تکنیک هایی برای کنترل بهتر زندگی را هم بررسی می کنیم.

 

رفتار با همسر تنبل چطور باید باشد و چگونه باید با او کنار آمد؟

روش رفتار با همسر تنبل

همه ما می دانیم که برای داشتن زندگی آرام باید تکالیف و وظایف خود را به موقع انجام بدهیم. زن و شوهر در زندگی وظایفی دارند، که هر کدام باید به درستی آنها را انجام دهند. در زندگی مشترک زنان و یا مردانی وجود دارند، که مسئولیت های خود را به درستی انجام نمی دهند. این موضوع می تواند زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. اگر همسر شما هم فردی تنبل است و زندگی شما را دچار دردسر کرده است می توانید او را کنترل کنید. راهنمای مبارزه کردن با تنبلی در این مطلب می تواند اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهد.

 

علائم همسر تنبل

خیلی از افراد تصورات نا به جایی از همسر خود دارند. این دسته از افراد فکر می کنند که ماندن همسرشان در منزل نوعی تنبلی است در صورتی که ممکن است هر فردی در طول هفته روزهایی را برای استراحت کردن به خود اختصاص بدهد. استراحت کردن امری طبیعی است و نمی تواند نشان دهنده تنبلی در فرد باشد. ولی وقتی مه همسر شما مدام برای انجام دادن کارها بهانه گیری می کند فردی تنبل است. در حقیقت می توان گفت مرز باریکی میان تنبلی افراد و سرد بودن آنها وجود دارد.

چنانچه هر بار از همسرتان می خواهید تا کاری را انجام دهد و او امروز و فردا می کند، در این صورت همسر تنبلی دارید. ولی بعضی از افراد تنبلی افراطی دارند، که باعث می شود روابط آنها تحت تاثیر قرار بگیرد. بعضی از افراد مانند یک کودک مدام نیاز به توجه دارند، این افراد مهارت های کافی برای انجام دادن وظایف و مسئولیت های خود را ندارند.

این دسته از آقایان و خانم ها در اصل تنبل هستند و در انجام کارها مهارت ندارند. اگر شما پس از سپردن کاری به همسر پشیمان می شوید، حتما همسری تنبل دارید. اگر از خود می پرسید که نحوه رفتار با این همسر چگونه است باید اطلاعات مورد نیاز را در این مطلب به یاد داشته باشید.

از نشانه های یک همسر تنبل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعصب و خودخواهی
  • چرب زبانی
  • ناتوانی فردی

برخورد صحیح با فرد تنبل

برای رفتار صحیح با همسر تنبل نیاز به استفاده از تکنیک های زیر است. پیش از هر کاری باید راه هایی را پیدا کنید که به همسر نشان دهید که او فردی تنبل است. لجبازی در این موارد می تواند نتایج منفی داشته باشد.

 

۱- پیدا کردن راه حل

گفتگویی منطقی با همسر خود داشته باشید. اگر در بعضی از زمینه ها از همسر خود ناراحت می شوید باید این را عنوان کنید. وقتی که ناامیدی ها و انتظارات خود را به شکلی واضح بیان می کنید، این می تواند روی همسرتان تاثیر بگذارد و او را آگاه کند. نکته مهم این است که نباید در بیان این مورد فردی خشن باشید.

 

۲- اعتماد به نفس دادن

دیگر راه حل پیشنهادی برای مقابله کردن با همسر تنبل، اعتماد به نفس دادن به او است. به همسرتان بگویید که توانایی بالایی در انجام دادن کارها دارید. می توانید از او بخواهید که در انجام دادن کارها به شما کمک کند. آگاه کردن او از انجام تغییرات هم می تواند مهم باشد. بهتر است که همسرتان را وسوسه کنید که به شما کمک کند، مثلا به او بفهمانید که کمک کردن او در منزل چقدر برای شما و فرزندان مهم است و می تواند باعث خوشحالی شود. پس برای درمان کردن تنبلی و کسلی می توانید از این روش استفاده کنید.

 

۳- کم کردن استانداردها

شاید کمی سخت باشد، که توقعات خودتان را نسبت به همسرتان کم کنید. شما باید سعی کنید، کارهای خودتان را به نحوی برنامه ریزی کنید، که از پس آن ها برآیید. در برخی از موارد بهتر است توقع خودتان را کم کنید. به عنوان مثال باید در انجام هر کاری حد متوسط آن را در نظر بگیرید، در این صورت همسر شما سعی می کند، آن کار را به خوبی انجام دهد.

 

۴- قدردانی کنید

دیگر روش رفتار با همسر تنبل این است که از او برای انجام کارها قدردانی کنید. این کارها بارها به شما کمک می کند تا همسرتان را برای کمک کردن در کارهای خانه ترغیب نمایید. باید مطمئن شوید که این کار بی غل و غش باشد. گاهی برای این تعریف و تمجیدها می توانید پاداش را هم تعیین کنید.

 

۵- دوری از تهدید

تهدید کردن همیشه در روابط زناشویی می تواند مخرب باشد. این که همسر شما تا چه میزان خونسرد و تنبل است نباید مهم تلقی شود. در حقیقت این کار باعث عصبانیت و تهدید شما می شود. باید به او فرصت دهید که کارها خود را به مرور زمان انجام بدهد. گاهی بهتر است که عجله نکنید و صبور باشید. اگر شما با انجام بعضی از کارها غافلگیر می شوید باید سعی کنید صبور باشید. این مورد یکی از روش های غلبه بر تنبلی است.

 

۶- دوباره کاری نکنید

بعضی از افراد کارهای نیمه تمام همسر را انجام می دهند و این کار باعث می شود که بیشتر تنبل شود. پس مهم نیست کارهای همسر تا چه میزان خوب و عالی است. هیچ موقع کارهای او را انجام ندهید و این مسئولیت را به عهده او بگذارید. این کارها باعث می شود که همسرتان فکر کند که توانایی انجام هیچ کاری را ندارد.

مطالب مشابه را ببینید!