مجله تاپ‌ناز‌

اقدامات مهم برای رفع باد کردن کابینت و رفع رطوبت از کابینت ها

کابینت فلزی را به دلیل اینکه رنگ می کنند کمتر با رطوبت به آن آسیب وارد می شود ولی کابینت های چوبی ممکن است بر اثر رطوبت باد کنند و در نهایت نابود شوند. برای رفع باد کردن کابینت باید آن را تعمیر کنید که در ادامه روشی ساده را به شما آموزش می دهیم.

رفع باد کردن کابینت به دلیل رطوبت

کابینت به دلایل زیادی متورم می شود و بیشتر افراد سعی می کنند با استفاده از لایه های محافظ ، جلوی این مشکل را بگیرند ولی این روش ها ممکن است بازدهی نداشته باشند. شاید شما هم فکر می کنید که اگر روی کابینت ها آب نریزد، ممکن است متورم نشوند ولی بیشترین دلیلی که باعث بار کردن کابینت ها می شود بخار آب موجود در هوا است. وقتی که کابینت های چوبی باد می کنند لایه لایه تمام مواد آن از هم جدا می شوند و پس از مدتی لایه ها به صورت کامل جدا می شوند. در ادامه مراحل تعمیر آن را به شما آموزش می دهیم.

اقدامات اولیه

سعی کنید که با هر وسیله ای که در دسترس دارید، ام دی اف را خیلی سریع خشک کنید. برای این کار می توانید از سشوار و یا دیگر وسایل گرمایشی هم استفاده کنید.

اگر لایه های رویی در حد و اندازه خیلی کم جدا شده است می توانید از چسب چوب استفاده کنید و آن لایه را بچسبانید.

چسباندن این ورق نیازمند دقت و توجه زیاد است و بهتر است که این کار را با دقت زیاد انجام دهید تا از نتیجه کار راضی باشید.

تعمیر و سمباده کشی

چنانچه لایه های جدا شده از کابینت زیاد است بای سمباده کشی را شروع کنید. زیرا در این شرایط چاره دیگری جز هم سطح کردن لایه متورم با دیگر لایه ها ندارید.

پس از اینکه سمباده کشی تمام شد می توانید بتونه کشی را شروع کنید و تمام بخش های خالی کار را با بتونه پر کنید.

باید به یاد داشته باشید که بتونه زدن کاری نیست که بدون آموزش بتوانید آن را انجام دهید و بهتر است از یک فرد متخصص در این مورد کمک بگیرید.

اقدامات مهم برای رفع باد کردن کابینت و رفع رطوبت از کابینت ها

رنگ و تعمیر

در آخرین مرحله با استفاده از رنگ، کار تعمیر را تمام کنید. سعی کنید کل کابینت ها را رنگ کنید تا ظاهری هماهنگ و یکدست داشته باشند.

در این زمان می توانید از رنگ های مختلف استفاده کنید تا دکوراسیون منزل شما به صورت کلی تغییر کند.

برای رنگ کردن درب های کابینت می توانید از اسپری رنگ پاش استفاده کنید.

 

نکته : سعی کنید تا زمانی که در کابینت ها خشک نشده است آن ها را نصب نکنید تا مشکلی برای بدنه کابینت ها ایجاد نشود.

استفاده صحیح از کابینت عمر آن را افزایش می دهد و شما می توانید تا سال های زیادی بدون اینکه آن را تعمیر کنید، استفاده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!