مجله تاپ‌ناز‌

رفع بوی بد خودرو + روش ها و ترفندهای از بین بردن بوی مطبوع درون ماشین

رفع بوی بد خودرو

در این بخش تمام روش ها و ترفندهای رفع بوی بد خودرو را توضیح می دهیم و به شما می گوییم که چونه می توانید بوی نامطبوع درون ماشین را از بین ببرید.

ماشین باید به صورت مرتب تمیز شود و اگر آن را پاکیزه نگه ندارید، در آن بوی بدی ایجاد می شود که ممکن است باعث آزار راننده و سرنشینان شود.

رفع بوی بد و نامطبوع خودرو

تمیز بودن خودرو می تواند باعث سفری لذت بخش برای شما شود. با استفاده مرتب و روزانه از خودرو ممکن است که کثیف شود و شما باید آن را مرتب تمیز کنید. سوار شدن به خودروی بد بو بسیار آزار دهنده است و باید هر کاری که لازم است را انجام دهید تا خودروی شما بوی خوشی داشته باشد که در ادامه توضیح می دهیم.

جارو کشیدن

تمیز کردن مرتب ماشین می تواند باعث خوشبو ماندن آن شود. شاید بوی بدی که در خودروی شما پیچیده است به دلیل زباله هایی است که در خودرو مانده است و شما آنها را فراموش کرده اید. پس با تمیز کردن می توانید بوی بد را از بین ببرید.

مطلب پیشنهادی: روش درست و اصولی گرم کردن خودرو در روزهای سرد سال

تمیز کردن کف پوش ها

ممکن است مواد غذایی و یا خوراکی هایی روی کفپوش های خودرو ریخته شده باشند و بوی بد ایجاد کرده باشند. می توانید با شامپو بچه و مواد پاک کننده این مواد را از روی کف پوش تمیز کنید.

تمیز کردن لوله های انتقال هوا

بعضی از بوهای بد که در خودرو ایجاد می شوند به دلیل استفاده نکردن طولانی مدت از بخاری خودرو است که در لوله هایش ممکن است گرد و خاک و کپک ایجاد شده باشد. برای از بین بردن بوی بد می توانید لوله های را تمیز کنید و یا فن ماشین را با سرعت بالا روشن کنید تا این بوها از بین بروند.

کفپوش های خیس

خیلی از بوهای بد ممکن است به دلیل کفپوش های خیس درون خودرو باشند و شما می توانید برای از رفتن بوی بد، این رطوبت را کاهش دهید.

آب و سرکه

اگر به مدت زیاد در خودرو سیگار بکشید، این بو در ماشین همیشگی می شود و دیگر از بین بردن بوی آن سخت است. بهتر است که همیشه بیرون از خودرو سیگار بکشید و برای از بین بردن بوی سیگار آب و سرکه را به میزان مساوی ترکیب کنید. از دستمالی تمیز استفاده کنید و سطوح داخلی را با آن تمیز کنید. دریچه های بخاری هم خوشبو کننده محیط بزنید تا بوی سیگار از بین برود و هیچ بوی بدی در خودرو نماند.

جوش شیرین

جوش شیرین بسیار خواص دارد و می توانید از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد خودرو استفاده کنید. برای این کار می توانید مقداری جوش شیرین را روی صندلی ها و قسمت های دیگر ماشین پخش کنید و پس از چند ساعت جارو کنید.

استفاده از زغال چوب

گذاشتن چند عدد زغال چوب در خودرو می توانید باعث از بین رفتن بوی بد ماشین شود و از ایجاد بوی بد جلوگیری کند. زغال می تواند حتی بوی مکان های سربسته مانند یخچال را هم از بین ببرد.

استفاده از مواد طبیعی

از مواد طبیعی مانند قهوه و وانیل می توانید برای رفع بوی بدن خودرو استفاده کنید و از تمیز شدن هوای درون خودرو لذت ببرید. برای استفاده از این روش نیاز است تا کمی قهوه را در خودرو قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: روش استفاده صحیح از کولر خودرو و تقویت کردن کولر خودرو

مطالب مشابه را ببینید!