مجله تاپ‌ناز‌

رفع ترک های پوستی با استفاده از مواد طبیعی و غیر شیمایی خانگی

 روش های رفع ترک های پوستی و درمان آن

ترک های پوستی مشکلی است که خیلی از زنان با آن مواجه می شوند و باعث خجالت اکثر آن ها می شود. ترک های پوستی عامل بیماری نیستند؛ ولی اغلب در زمان بارداری به دلیل بالا رفتن یا کم شدن وزن و عواملی مثل ژنتیک و استرس اتفاق می افتند.

ترک های پوستی امکان دارد در هر بخشی از بدن به وجود بیایند، ولی اصولا در قسمت هایی به وجود می آیند که چربی های زیاد تری وجود دارد. مثل شکم، ران و سینه.

ترک های پوستی در بخشی از پوست به اسم درمیس به وجود می آیند که لایه ای بین آنچه که ما میبینیم و عمیق ترین لایه  است.

موقعی که سایز بدن ما خیلی سریع تغییر کند؛ بافت همبند که در لایه میانی پوست وجود دارد، قادر نیست خودش را با تغییرات ناگهانی ما سازگار نماید، و به همین دلیل باعث آسیب به این پروتئین ها می شود. در اوایل ترک های پوستی امکان دارد به رنگ قرمز یا صورتی دیده شوند، ولی بعد از چند وقت رنگشان سفید خواهد شد. درمان خاصی جهت رفع ترک های پوستی وجود ندارد. اما شما قادر خواهید بود ظاهر آن ها را تا حدی کمرنگ تر نمایید؛ ما در این مقاله روش های خانگی آسانی را جهت کمرنگ کردن ترک های پوستی با مواد طبیعی و غیر شیمایی برای شما آماده کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

کره کاکائو

کره کاکائو یکی از روش های اثرگذار جهت رها شدن از ترک های پوستی می باشد که این ماده به صورت خامه مایع در دسترس می باشد و به صورت جامد نیز وجود دارد. این ماده بسیار مرطوب کننده است و پوست را به مقدار خیلی زیادی نرم و لطیف می نماید و ظاهر زخم را کمرنگ تر می کند. ترک های پوستی یک نوع زخم به حساب می آیند و کره کاکائو یک روش بسیار اثرگذار جهت رها شدن  از آن ها به حساب می آید.

کره شیا

کره شیا از گروه کره کاکائو است؛ و دارای ویژگی های مشترک فراوانی می باشند. از جمله این خصوصیت ها، ویژگی مرطوب کنندگی و آبرسانی می باشد و جای زخم را نیز کمرنگ می کند. علاوه بر این، کره شیا باعث بازسازی سلول ها می شود که قادر است به مقدار زیادی اثر ترک های پوستی را محو نماید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا در زمینه پوست و سلامت آن بسیار معروف است. اما خیلی از افراد اطلاع ندارند که چطور باعث کم شدن ترک های پوستی خواهد شد. اگرچه رفع ترک های پوستی به طور کامل ممکن نیست، ولی می توانید آن را محو کنید. ترکیب گلوکومنان و گیببرلین در آلوئه ورا باعث تقویت سنتز کلاژن و ترمیم پوست می گردد. و در نتیجه ترک های پوستی بسیار کمرنگ تر به نظر خواهند رسید.

رفع ترک های پوستی با استفاده از مواد طبیعی و غیر شیمایی خانگی

اسکراب شکر

استفاده از اسکراب شکر بر پوست، دقیقا مثل یک لایه ‌بردار کل سلول ‌های مرده پوست را از بین می برد و لایه جوان ‌تر پوست را نمایان می کند. این اسکراب جهت بر طرف کردن ترک ‌های پوستی هم بسیار مفید می باشد:

یک فنجان شکر را با ۱/۴ فنجان نرم ‌کننده ترکیب کنید.

مقداری آب لیمو به آن اضافه نمایید.

مخلوط را بر روی ترک های پوستی به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه بمالید.

این اسکراب را چند بار در هفته انجام دهید.

روغن کرچک

روغن کرچک دارای خاصیت مرطوب کنندگی است. این روغن باعث کنترل بیماری های پوستی می شود و از کم شدن یا ریزش مو ممانعت می کند. روغن کرچک دارای ریسینلیدیک است که به مقدار خیلی زیادی از به وجود آمدن ترک های پوستی اجتناب می کند.

 ویتامین E

دارای عملکرد چند گانه می باشد یکی از پرمصرف ترین ویتامین ها جهت سالم شدن پوست است. ویتامین E دارای خواص ضدالتهابی می باشد که از آسیب رادیکال های آزاد و بد تر شدن وضعیت ترک های پوستی ممانعت می نماید. ویتامین ای دارای خاصیت بازتابندگی UV است که باعث می شود به پوست آسیبی وارد نشود. ویتامین ای همچنین برای  سرعت بخشیدن به بهبودی و و کمرنگ کردن ترک های پوستی بسیار اثرگذار است. جهت رسیدن به نتیجه بهتر، مکمل های ویتامین E را هر روز مصرف نمایید و روغن را بر ترک های پوستی اعمال نمایید.

اسکراپ قهوه

اسکراپ قهوه باعث می شود ترک های پوستی بسیار کمرنگ شود. بیش تر شدن جریان خون همراه با تاثیر ضد اکسید و تحریک نمودن اسید چرب باعث کم شدن تاثیر ترک های پوستی می گردد.

پودر قهوه را با آب مخلوط نمایید تا یک خمیر به دست آید. این خمیر را روی ترک‌ های پوستی‌ خود به مدت 5 دقیقه بمالید.

بعد از آن پوست خود را با آب گرم شست و شو دهید و به آن مرطوب کننده بزنید.

رفع ترک های پوستی با استفاده از مواد طبیعی و غیر شیمایی خانگی

روغن بادام

مواد مورد نیاز:

2 قاشق روغن بادام شیرین

روغن گیاهی

دستورالعمل:

چند قطره روغن گیاهی را به روغن بادام اضافه نمایید و به خوبی با هم ترکیب کنید.

مقداری به این ترکیب حرارت بدهید و بعد، آن را روی همه نواحی دارای ترک‌ بمالید.

به مدت دو دقیقه این ترکیب را روی پوست‌ خود ماساژ دهید.

روغن بچه

پس از حمام پوست خود را خشک کنید و روغن بچه را به ترک های پوستی خود بمالید.

ترک های پوستی را خوب ماساژ بدهید تا روغن جذب پوست گردد.

این کار را هر روز پس از حمام انجام بدهید.

جوش شیرین

مواد مورد نیاز

۱ قاشق جوش شیرین

آب لیمو

جوش شیرین و آب لیمو را با هم مخلوط نمایید تا خمیری به دست بیاید.

این خمیر را بر قسمت های دارای ترک‌ بمالید و دور سلفون بپیچید، و حدود۳۰ دقیقه زمان بدهید.

بعد از این زمان سلفون را باز کنید و پوست را با آب شست و شو دهید.

این کار را هر روز انجام دهید.

روغن آرگان

مواد مورد نیاز:

روغن آرگان

دستورالعمل:

این روغن را روی ترک ‌های پوستی بمالید و چند دقیقه دقیقه ماساژ بدهید.

رفع ترک های پوستی با استفاده از مواد طبیعی و غیر شیمایی خانگی

اسید گلیکولیک

این مایع را بر ترک‌ های پوست خود بمالید.

این کار را هر روز پیش از خواب تکرار نمایید.

لیمو

مواد مورد نیاز:

۲ قاشق غذاخوری آب لیمو

آب لیمو را بر ترک‌ های پوستی خود اعمال کنید و به صورت دورانی ماساژ دهید.

می ‌توانید یک قاشق آب خیار و دو قاشق آرد نخودچی با آب لیمو ترکیب نمایید و خمیری را تهیه کنید.  خمیر به دست آمده را بر پوست خود بمالید، و بگذارید ۱۰ دقیقه بر پوستتان بماند بعد از آن را با آب گرم شست و شو دهید.

مطالب مشابه را ببینید!