مجله تاپ‌ناز‌

رفع تیرگی زانو + روش های طبیعی و خانگی برای سفید کردن پوست زانو

رفع تیرگی زانو

داشتن زانوی تیره و سیاه می توانید در زیبایی خانمها بسیار تاثیرگذار باشد و ظاهری زشت به پاها بدهد و به همین جهت در این مطلب روش های رفع تیرگی زانو را توضیح داده ایم. این مشکل بیشتر در میان افرادی که پوست تیره دارند رایج است زیرا پوست آنها ملانین بیشتری دارد. زانو یکی از اندامهای بدن است که همیشه در حال حرکت است و پر تحرک ترین مفصل در بدن است. این ناحیه ممکن است دچار اصطکاک زیادی شود و به همین جهت تیرگی پوست این ناحیه بیشتر هم می شود. پوست اطراف زانو ضخیم تر از پوست دیگر نقاط بدن است و به دلیل نداشتن غدد چربی و تامین خون کافی، این پوست خیلی راحت زبر، خشک و تیره می گردد.

رفع تیرگی زانو با روشهای خانگی و طبیعی می تواند به شما کمک کند تا زانوی زیباتری داشته باشید و رنگ پوست زانو با دیگر قسمتهای بدن هماهنگ باشد.

روش های طبیعی رفع تیرگی زانو

دلایل زیادی وجود دارد که می توانند منجر به تیره شدن زانو شوند و یکی از دلایل مهم آن حرکت دائمی زانو است که یکی از مفاصل پرتحرک به شمار می آید. این ناحیه متحمل اصطکاک زیادی می شود و تیره می شود. پوست اطراف زانو ضخیم تر از پوست دیگر نقاط بدن است و به دلیل نداشتن غدد چربی و تامین خون کافی، پوست آن سریع خشک و تیره می شود. روشن کردن و رفع سیاهی زانو زیاد سخت نیست، به خصوص اگر طرز صحیح این کار را بدانید.

زرد چوبه

زردچوبه روشی طبیعی برای از بین بردن آلودگیها و سلولهای مرده از پوست زانو بدون هیچ نوع عوارض جانبی است. زردچوبه دارای ماده ای به نام کورکومین است که می تواند تولید زیاد ملانین را کاهش دهد، تولید زیاد ملانین همان عاملی است که می تواند رنگ زانو را سیاه کند.

کمی زردچوبه را با یک قاشق چای خوری شیر مخلوط نمایید. ترکیب به دست آمده را به زانوی خود بزنید. چند دقیقه پوست خود را ماساژ دهید و اجازه دهید تا به صورت طبیعی خشک گردد. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

اضافه کردن مقداری عسل به این ترکیب می تواند تاثیر آن را خیلی بیشتر کند.

 

ماست

ماست دارای ماده اسید لاکتیک است و باعث رفع سیاهی زانو می شود و باعث طراوت پوست شما می گردد. به منظور از بین بردن تیرگی زانو 1 قاشق غذاخوری ماست را با 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید مخلوط کنید و سپس روی زانو ماساژ دهید پس از اینکه خشک شد با آب گرم بشویید.

برای رفع تیرگی زانو می توانید 2 قاشق غذاخوری آرد گندم را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود و سپس روی زانو قرار دهید و پس از 30 دقیقه آبکشی نمایید، این کار را 2 یا 3 بار در هفته انجام دهید.

بخوانید: رفع تیرگی واژن با روش چینی | روش های سریع سفید کردن پوست واژن

شکر

به منظور رفع سیاهی زانو و روشن کردن پوست خود می توانید از شکر استفاده کنید، زیرا باعث نرمی پوست و از بین رفتن سلولهای مرده پوست می شود. مخلوط کردن کمی شکر و روغن زیتون تا خمیری حاصل شود و قرار دادن این مخلوط روی زانو و ماساژ آن روی پوست، سپس آبکشی با آب گرم و صابون.

 

نعنا

نعنا خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و به همین دلیل برای پاکسازی پوست استفاده می شود. از این گیاه برای از بین بردن لکه ها هم استفاده می شود. برای بهره بردن از این خاصیت، چند برگ نعناع را بجوشانید، سپس مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید و پس از خنک شدن مخلوط، یک تکه پنبه آماده کنید و به مخلوط آغشته کنید. به منظور رفع سیاهی زانو روی نواحی خاص مورد نظر قرار دهید.

رفع تیرگی زانو

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از روش های تاثیرگذار برای رفع سیاهی زانو است. مواد اسیدی موجود در سرکه سیب باعث می شود این ماده به عامل سفید کننده موثری تبدیل شود و می تواند بخشهای تیره پوست را لایه برداری کند و پوست را روشن کند.

در ابتدا باید سرکه سیب را با آب رقیق کنید، سپس تکه پنبه ای را به آن آغشته کنید و روی پوست تیره زانو بزنید. سرکه سیب باید حدود 15 دقیقه روی پوست شما بماند و سپس آن را بشویید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه در طول یک هفته می توانید سه بار این کار را تکرار کنید.

 

لایه برداری فیزیکی

کیسه و لیف می توانند به عنوان لایه بردار فیزیکی عمل کنند که سلولهای سطحی و مرده پوست را بر می دارند، در واقع کیسه با حذف پوسته و نازک کردن لایه پوست باعث بهبود وضعیت موجود کمک می کند.

البته باید این موضوع را قابل توجه قرار داد که کیسه در عین از بین بردن پوسته ها،باعث خشکی پوست هم می شود و آن را به افرادی که اگزما دارند توصیه نمی کنیم.

البته در صورت استفاده از کیسه بعد از حمام حتما نواحی لایه برداری شده را با کرم مرطوب کننده چرب کنید.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از ویتامین E است،این ویتامین سبب تسکین پوست و جلوگیری از خشکی پوست و حفظ رطوبت پوست می شود و حتی پوست های تیره و آسیب دیده را بهبود می بخشد.

  • بعد از حمام، برای رفع تیرگی زانو روغن نارگیل را ۱تا ۲ دقیقه بر روی زانو ی خود ماساژ دهید،برای جلوگیری از خشکی پوست چند بار در روز این روش را استفاده کنید.
  • همچنین می توانید برای رفع تیرگی زانو یک قاشق روغن نارگیل و یک قاشق آبلیمو را باهم مخلوط کنید و بر روی زانوی خود به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید و سپس شست و شو دهید این کار را یک بار در روز انجام دهید.
  • همچنین می توانید ۱قاشق روغن نارگیل را با مقداری پودر گردو مخلوط کنید تا خمیری درست شود و سپس بر روی زانو و آرنج خود قرار دهید و پس از آنکه خشک شد با آب ملایم بشویید،این کار را ۲تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

ماسک روغن نارگیل و لیمو ترش

۱قاشق چایخوری روغن نارگیل را با ۱ قاشق چایخوری آبلیمو تازه مخلوط کنید و آن را به آرامی ۵ دقیقه بر روی محل تیرگی ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

خیار:

خیار به دلیل خاصیت روشن کنندگی که دارد یکی از موثرترین روش ها برای بهبود تیرگی زانو است،خیار باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود و رطوبت پوست را حفظ می کند.

برش های ضخیمی از خیار را ۱۵ دقیقه آرام روی زانوی خود بکشید،۵ دقیق صبر کنید سپس آبکشی نمایید.

علاوه بر این می توانید آب خیار را با آب لیمو ترش به یک نسبت با یکدیگر مخلوط کنید و بر روی زانوی خود بمالید،۲۰ دقیقه صبر کنید سپس آبکشی کنید.برای نتیجه گیری بهتر هرروز این کار را انجام دهید.

بخوانید: سفید کردن آلت مردان + رش های سفید کردن پوست آلت آقایان در منزل

سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از آنزیم های کاتکولاز است که می تواند رنگ پوست را به طور طبیعی روشن کند،استفاده مداوم از سیب زمینی باعث نرمی پوست می شود و به رفع تیرگی آن کمک می کند،سیب مینی را رنده کنید،آب آن را بگیرید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید،و در آخر پوست خود را مرطوب کننده بزنید.همچنین می توانید برش های سیب زمینی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی زانوی خود بکشید و بعد پوست خود را با آب بشویید.

 

لیمو ترش و جوش شیرین

لیموترش تأثیر زیادی در روشن شدن پوست دارد، لیموترش سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین c  است. این مواد باعث احیا شدن پوست و بهبود رنگ آن می‌شوند. جوش شیرین هم مانند یک تمیز کننده‌ی ملایم، اما مؤثر عمل می‌کند و قسمت‌های تیره‌ی پوست را روشن می‌کند.

یک عدد لیموترش را به دو  قسمت برش دهید یک قاشق جوش شیرین روی لیموترش بریزید.لیموترش آغشته به جوش شیرین را به مدت یک دقیقه روی زانو خود بکشید.۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد از آن، پوست خود را با آبکشی نمایید.

مطلب پیشنهادی: با روش های خانگی تیرگی و سیاهی سر زانو را از بین ببرید

آلوئه ورا و شیر

آلوئه ورا  به مرطوب شدن پوست و یکدست شدن رنگ آن کمک می‌کند. آلوئه ورا خاصیت ضد باکتری و قارچ دارد.

ترکیب شیر و آلوئه ورا روشی ساده و تاثیرگذار برای روشن کردن پوست است.شیر و ژل آلوئه ورا را به یک اندازه با یکدیگر مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را به پوست خود بمالید.این ترکیب باید در طول شب روی پوست تان بماند، صبح روز بعد، پوست خود را با آب بشویید.

علاوه بر این می‌توانید ژل آلوئه ورا را از برگ های آن جدا کنید و به زانوی خود بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

این روشهای طبیعی برای رفع تیرگی زانو مضر نیستند ولی قبل از مورد استفاده قرار دادن هر کدام، آن را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید، زیرا هر کدام از آدمها پوست خاصی دارند. باید ماده مناسب که برای پوست شما مشکل ایجاد نمی کند را امتحان کنید.

مطلب پیشنهادی: راه حل از بین بردن تیرگی و سیاهی سر زانو و آرنج

مطالب مشابه را ببینید!