مجله تاپ‌ناز‌

رفع لک صورت + معرفی روش های خانگی برای درمان و از بین بردن لک های صورت

رفع لک صورت

رفع لک صورت یکی از دغدغه های افراد به ویژه خانم ها می باشد. یکی از مشکلات شایع پوستی لک صورت است که به دلایل مختلفی در افراد و به خصوص برای خانم ها ایجاد می شود و باید به دنبال دلیل آن باشید و بعد از یافتن دلیل اصلی برای رفع لک صورت از روش های مناسب کمک بگیرید تا از شر این مشکل پوستی برای همیشه خلاص شوید.

پوست سالم یکی از شاخصه های اصلی زبایی است ولی گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی روی پوست لک هایی طاهر می شوند که خیلی آزاردهنده هستند و حتی باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود که با کمک روش های طبیعی و خانگی می توانید آن را رفع کنید.

روش های موثر برای رفع لک صورت

با انجام دادن روش های طبیعی و خانگی شما می توانید لک های صورت را برطرف کنید در ادامه شما عزیزان را با روش هایی برای رفع لک صورت آشنا می کنیم.

آلوئه ورا

آلوئه ورا می تواند به صورت شگفت انگیزی لک صورت را رفع کند پس ژل برگ آلوئه ورا را روی صورت بمالید و بگذارید به مدت 20 دقیقه روی صورت بماند از این روش چند بار در روز استفاده کنید تا نتیجه مناسبی بگیرید.

توت فرنگی

ماسک توت فرنگی هم می تواند لک های صورت را از بین ببرد و گزینه موثری است.

برای تهیه ماسک توت فرنگی جهت رفع لک صورت پنج عدد توت فرنگی را به همراه یک قاشق غذا خوری عسل داخل مخلوط کن قرار دهید سپس خمیر حاصل را به مدت ۴۰ دقیقه بر روی صورت قرار دهید و با آب ولرم بشویید، همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را به چند عدد توت فرنگی له شده اضافه کنید سپس خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت اعمال کنید می توانید از این روش دو بار در هفته استفاده کنید.

سرکه سیب

برای محو کردن لک های صورت یک قاشق غذاخوری عسل، آب و سرکه سیب را با هم ترکیب کنید و سپس محلول را به مدت 15 دقیقه روی صورت بمالید.

بلغور جودوسر

بلغور جو دوسر یکی از گزینه های مناسب برای درمان مشکلات پوستی است و برای تهیه ماسک آن سه قاشق غذاخوری جو دوسر را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر با هم ترکیب کنید و سپس خمیر را به روی صورت بمالید و بگذارید تا حشک شود.

زرد چوبه

از ادویه های پر کاربرد در آشپزی زرد چوبه می باشد که علاوه بر خوش طعم کردن غذا ها به حذف لک های پوستی نیز کمک می کند، بنابراین نصف قاشق چای خوری زرد چوبه، یک قاشق چای خوری آب لیمو و دو قاشق غذا خوری شیر را با هم مخلوط کنید سپس بر روی پوست تان بگذارید و پس از زمان بیست دقیقه پوست تان را بشویید، همچنین می توانید نصف قاشق چای خوری زرد چوبه، یک و نیم قاشق غذا خوری ماست و یک قاشق چای خوری روغن زیتون با هم ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت بماند می توانید برای به دست آوردن نتیجه مطلوب چند بار در هفته از این روش استفاده کنید.

خیار

خیار به تامین ویتامین های مورد نیاز پوست کمک می کند و سبب رفع لک صورت می شود پس یک عدد خیار، نصف قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذا خوری آب لیمو را با هم ترکیب نمایید و بر روی صورت بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بر روی پوست تان بماند.

پوست پرتقال

از دیگر روش های خانگی و موثر جهت رفع لک صورت استفاده از پوست پرتقال می باشد برای تهیه ماسک آن ابتدا یک قاشق چای خوری پودر پوست پرتقال را با دو قاشق غذا خوری ماست با هم ترکیب نمایید و خمیر تهیه شده بر روی صورت بگذارید، همچنین می توانید دو قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال، دو قاشق غذا خوری شیر و یک قاشق عسل را با هم ترکیب کنید سپس یک بار در روز بر پوست تان اعمال کنید.

آب لیمو

آب لیمو به دلیل داشتن اسید سبب تجزیه رنگدانه های ملانین می شود و پس یک تا دو ماه به کاهش رنگ و ظاهر لکه ها کمک شگفت انگیزی می کند از این رو، یک عدد لیمو را برش داده سپس به صورت مستقیم بر روی پوست قرار دهید و بعد از زمان سی دقیقه پوست تان را با آب بشویید فقط در انجام این روش باید مراقب باشید که در زمان استفاده از لیمو بر روی پوست در معرض نور خورشید قرار نگیرید زیرا، سبب آفتاب سوختگی می شود.

جعفری

ویتامین های موجود در جعفری سبب تولید کلاژن در پوست شده و در نتیجه با رادیکال های آزاد مقابله می کنند تا پوستی درخشان و به دور از لک داشته باشید به منظور رفع لک صورت قسمت بالای جعفری را خرد کرده سپس داخل مخلوط کن قرار دهید و به آن یک قاشق چای خوری آب لیمو و دو قاشق چای خوری عسل اضافه نمایید سپس خمیر به دست آمده را بر روی صورت قرار دهید و بعد از زمان ۲۰ دقیقه صورت تان را با آب بشویید برای رسیدن به نتیجه مطلوب از این روش هر روز استفاده کنید.

ماست

همانطور که می دانید ماست حاوی اسید لاکتیک می باشد همین امر به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند پس دو قاشق غذا خوری ماست ساده را با یک قاشق غذا خوری از بلغور جو دوسر و یک قاشق غذا خوری آب لیمو با هم ترکیب کنید سپس مخلوط حاصل را بر روی صورت تان بمالید و پس از زمان ۲۰ دقیقه پوست تان را با آب بشویید از این روش به منظور از بین بردن لک صورت می توانید سه بار در هفته استفاده کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی به دلیل داشتن خواص سفید کنندگی به رفع لک صورت که بسیار آزار دهنده می باشند کمک می کند بنابراین پوست سیب زمینی را بگیرید سپس آن را رنده کنید و به آن یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و این ترکیب را مانند ماسک بر روی صورت خود قرار دهید و پس از زمان پانزده دقیقه با آب ولرم پوست تان را بشویید.

آب آناناس

آناناس سرشار از ویتامین A و C می باشد همین امر سبب رفع لک صورت می شود، یک چهارم آناناس را پوست گرفته سپس آب آن را با مخلوط کن بگیرید و با کمک یک تکه پنبه آب آناناس را بر روی صورت تان بزنید و پس از خشک شدن آن را بشویید این درمان را هر روز استفاده کنید تا شاهد پوستی عاری از لک شوید، همچنین می توانید دو قاشق غذا خوری آب آناناس را با دو قاشق غذا خوری ماست با هم ترکیب کنید سپس این مخلوط را به مدت ۲۵ دقیقه بر روی صورت قرار دهید سپس صورت تان را بشویید این روش را می توانید سه بار در هفته انجام دهید.

عسل

عسل به عنوان یک لایه بردار بر روی پوست عمل می کند در نتیجه به از بین بردن لک صورت کمک زیادی می کند برای تهیه ماسک عسل یک قاشق غذا خوری عسل را با دو قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی با هم ترکیب کنید سپس خمیر به دست آمده را بر روی صورت بگذارید و پس از خشک شدن با آب گرم بشویید می توانید از این ماسک دو بار در روز استفاده کنید فقط به خاطر داشته باشید که از عسل طبیعی و خالص استفاده کنید.

آب پیاز

شاید به نظر شما آب پیاز بوی خوشی ندارد اما به رفع لک صورت کمک شگفت انگیزی می کند به منظور تهیه آب پیاز می توانید از آب میوه گیری یا مخلوط کن استفاده کنید سپس یک تکه پنبه آغشته به آب پیاز را به صورت مستقیم بر روی پوست بمالید و پس از خشک شدن پوست تان را بشویید، همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری آب پیاز را با دو قاشق غذا خوری عسل با هم ترکیب کنید سپس به مدت ۲۰ دقیقه بر روی لک های صورت قرار دهید استفاده روزانه از این روش به رفع لک صورت تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

روغن کرچک

روغن کرچک دارای ویتامین E می باشد و تاثیر مثبتی به از بین بردن لک های تیره روی پوست دارد بدین ترتیب بر روی یک تکه پنبه پنج قطره روغن کرچک بریزید سپس دو بار در روز بر روی پوست تان بزنید و بعد از زمان یک ساعت صورت تان را بشویید، همچنین می توانید به مقدار مساوی روغن نارگیل و روغن کرچک را با هم مخلوط کنید و بعد روی صورت اعمال کنید و پس از زمان پانزده دقیقه پوست تان را بشویید به منظور مشاهده رفع لک صورت می توانید از این روش یک بار در روز استفاده کنید.

عوامل ایجاد لک های پوستی

  • عدم تعادل هورمونی
  • قرار گرفتن بیش از حد زیر نور خوشید
  • مصرف برخی دارو ها
  • کم خوابی
  • استرس زیاد
  • کمبود ویتامین

روش های پیشگیری از لک های پوستی

  • استفاده از منبع ویتامین D
  • قرار نگرفتن در مقابل اشعه خورشید
  • استفاده از کرم های ضد آفتاب
  • اجتناب از قرار گرفتن در برابر اوج اشعه های خورشید
  • استفاده از کلاه آفتابی بزرگ و عینک آفتابی در زمان خروج از منزل

مطالب مشابه را ببینید!