مجله تاپ‌ناز‌

رفع چروک لباس بدون استفاده از اتو + روش های کاربردی صاف کردن لباس

شاید در موقع بیرون رفتن متوجه چروک لباس هایتان شده باشید ولی در موقعیتی باشید که هیچ اتویی در دسترس نباشد. در ادامه روش های کاربردی و مفید برای رفع چروک لباس را آموزش می دهیم تا بتوانید خیلی ساده و در زمانی کم لباسهایتان را صاف کنید.

یکی از نشانه های آراستگی لباس ها، صاف و عاری بودن از چروک است. ممکن است د شرایطی خاص باشید که نیاز به اتو داشته باشید، از طرفی روش های مختلفی برای رفع چروک لباس وجود دارد که هیچ نیازی به استفاده از اتو نیست، از این روش های ارائه شده ساده در زمان های خاص مانند مسافرت می توانید استفاده کنید.

 

رفع چروک لباس بدون استفاده از اتو

روش های رفع کابردی برای رفع چین و چروک های لباس بدون اتو کردن

در این بخش چند روش بدون دردسر را معرفی کرده ایم تا در هر شرایطی بتوانید با بهترین شکل ممکن ظاهری آراسته داشته باشید.

استفاده از اتوی مو

اتوی مو وسیله ای برای صاف کردن مو است که استفاده های دیگری هم دارد، شما می توانید با تنظیم کردن دمای آن خیلی راحت قسمت هایی از لباس را که اتو نمی شود راحت صاف کنید، قبل از استفاده از اتوی مو خوب سطح آن را تمیز کنید تا باعث کثیف شدن لباس شما نشود. همچنین ار جنس لباستان خیلی نازک بود از این روش استفاده نکنید زیرا باعث می شود که به لباس شما آسیب وارد شود.

رفع چروک لباس بدون استفاده از اتو

استفاده از بخار کتری

یکی دیگر از روش های رفع چروک لباس استفاده از بخار آب کتری است و شما می تونید برای این کار یک کتری را پر از آب کنید و آن را بر روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد، پس از آن که آب کتری به جوش آمد لباسهایتان را مقابل بخاری ناشی از جوشیدن آب بگیرید تا تمام چروک های لباس باز شود.

رفع چروک لباس بدون استفاده از اتو

استفاده از سشوار:

برای استفاده از سشور برای رفع چین و چروک می توانید آنها را به چوب لباسی آویزان کنید و با اسپری آب کمی روی لباس بپاشید و سپس با تنظیم کردن باد گرم سشوار چروک های لباستن را خیلی ساده از بین ببرید.

رفع چروک لباس بدون استفاده از اتو

استفاده از بخار حمام:

این روش هم یکی دیگر از روش های ساده رفع چروک لباس ها می باشد فقط کافیست برای چند دقیقه آب داغ حمام را باز کنید تا بخار ناشی از آن بتواند چروک لباس را از بین ببرد، زمانی که بخار داخل حمام را گرفت برای چند دقیقه لباستان را در معرض بخار آب داغ قرار دهید خواهید دید که به سادگی لباس هایتان صاف و عاری از چروک خواهد شد.

بخوانید: 7 نکته مهم شستشوی صحیح لباس در خانه

رفع چروک لباس بدون استفاده از اتو

استفاده از حوله نمدار:

در این روش شما باید لباس های چروکتان را روی یک سطح صاف پهن کنید و سپس یک حوله مرطوب را روی لباستان بگذارید و کمی آن را بر روی لباس فشار دهید سپس بگذارید برای چند دقیقه در همین حالت باقی بماند بعد از آن بگذارید لباس هایتان به صورت نمدار و آویزان خشک شود.

رفع چروک لباس بدون استفاده از اتو

استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی:

قرار دادن ماشین لباس شویی در حالت خشک کن می تواند لباس هایتان را در عرض چند دقیقه صاف کند، کافیست لباس هایتان را همراه با با یک تکه لباس نمدار و چند قطعه یخ داخل خشک کن لباس شویی قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیق خواهید دید که تمام لباس هایتان در اثر بخار ناشی از ذوب شدن یخ ها صاف و بدون چروک می باشد.

رفع چروک لباس بدون استفاده از اتو

استفاده از قابلمه:

این روش هم یکی از ساده سرین روش های رفع چروک لباس می باشد که حکم اتو را دارد، برای استفاده از این روش باید مقداری آن در داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید، زمانی که آب داخل قابلمه به جوش آمد باید آب را خالی کنید و ته قابلمه را همانند اتو بر روی لباس هایتان بکشید تا کاملا صاف شود.

رفع چروک لباس بدون استفاده از اتو

استفاده از اسپری آب همراه با نرم کننده:

یکی از رایج ترین روش های از بین بردن چروک لباس این روش می باشد، کافیست مقدار کمی نرم کننده لباس را با مقداری آب ترکیب کنید و سپس آب را بر روی قسمت های چروک لباس خود اتو کنید بعد از چند دقیقه چروک ها نرم و سپس صاف می شوند. این روش برای رفع چروک های پارچه های نخی بسیار موثر است.

رفع چروک لباس بدون استفاده از اتو

درست تا کردن لباس ها:

در این روش زمانی که لباس های شما چروک بود کافیست لباس های خود را به شکل ساندویچی تا کنید و آن را در زیر تشک خود بگذارید تا در اثر فشار چروک های لباستان به راحتی از بین برود.

رفع چروک لباس بدون استفاده از اتو

استفاده از گرمای بخاری:

این روش که اکثریت مردم از آن استفاده می کنند باعث می شود در عرض چند ثانیه لباس هایتان از چروک عاری شود، کافیست فقط برای چند ثانیه لباس خود را بر روی بخاری بگذاری تا گرمای آن باعث باز شدن چروک ها شود، به همین سادگی و بدون استفاده از اتو.

با اسنفاده از روش های بالا بدون استفاده از اتو می توانید لباسهایتان را اتو کنید و چین و چروک ها را از بین ببرید.

مطالب مشابه را ببینید!