مجله تاپ‌ناز‌

“رنو کولیوس 2016” مشخصات و قیمت خودروی جدید

رنو کولیوس 2016

خودروی شاسی بلند Renault رنو کولیوس ۲۰۱۶ با بهینه سازی های خاص به بازار عرضه شد. در این مطلب مشخصات، قیمت و امکانات رنو کولیوس را مشاهده می کنید.

عکس های رنو کولیوس ۲۰۱۶

رنو نسل جدید خودروهای خود را با زبان طراحی متفاوت و بسیار زیبایی طراحی کرده است. این شرکت فرانسوی قصد دارد با طراحی زیبا و امکانات رفاهی متعدد، آمار فروش خود را افزایش دهد. کراس‌اوور کولیوس نیز یکی از خودروهای رنو است که تحت تغییرات گسترده‌ای قرار گرفته است. نسل پیشین این خودرو در بازار داخلی ایران نیز عرضه شده بود. حال کولیوس ۲۰۱۶ با بهبود‌های متعدد برای قدرت‌نمایی و رقابت با رقبای قدرتمند آسیایی خود به بازار عرضه شده است.

سرانجام رنو قیمت گذاری و مشخصات کراس اوور کاملا جدید کولیوس را اعلام کرد. این اطلاعات در ادامه‌ی جزئیات اولیه‌ای منتشر می‌شود که در اوایل این ماه، رنو از این مدل منتشر کرده بود.

رنو کولیوس 2016

مدل جدید رنو کولیوس در مدل پایه‌ی تک دیفرانسیل بوده دارای قیمتی معادل ۲۹ هزار و ۹۹۰ دلار خواهد بود.

مدل متوسط این خودرو نیز که با نام Zen شناخته می‌شود، دارای ۳۳ هزار و ۹۹۰ دلار قیمت برای مدل تک دیفرانسیل و ۳۶ هزار و ۴۹۰ دلار قیمت برای مدل دو دیفرانسیل خواهد بود. بالاترین تیپ رنو کولیوس هم بصورت چهارچرخ محرک بوده و با قیمت ۴۴ هزار و ۴۹۰ دلار عرضه خواهد شد.

رنو کولیوس 2016

این مدل که در ماه آوریل به بازار عرضه خواهد شد از پلتفرم CMF C/D استفاده می‌کند که در نیسان X-Trail نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این پلتفرم به صورت مشترک طی همکاری این دو شرکت فرانسوی و ژاپنی ساخته شده است. رنو کولیوس جدید دارای طول ۴۶۷۰ میلی‌متر است که ۱۵۰ میلی‌متر طویل‌تر از مدل قبلی آن است؛ این افزایش ابعاد سبب شده تا این خودرو از نظر ابعادی بیشتر به هیوندای سانتافه‌ی ۴.۷ متری نزدیک‌تر شود.

با وجود این که سخنانی در خصوص احتمال عرضه‌ی این خودرو به همراه هفت عدد صندلی وجود دارد اما در حال حاضر نسل جدید کولیوس تنها به صورت پنج نفره عرضه خواهد شد و احتمالا رنو برای کسانی که خواهان سه ردیف صندلی هستند مدل گران‌تر Espace را عرضه خواهد کرد.

رنو کولیوس 2016

ضمنا رنو برای سرنشینان عقب این خودرو فضای زیادی را در نظر گرفته است و سرنشینان عقب از فضای پای بزرگی به میزان ۲۸۹ میلی‌متر برخوردار خواهند بود. فضای حمل بار کولیوس هم افزایش یافته و به میزان ۶۲۴ لیتر رسیده است. رنو هنوز فضای بار این خودرو را در حالتی که صندلی‌های عقب خوابانده شوند را اعلام نکرده است؛ اما گفته که این خودرو از فضای داخلی بیشتری نسبت به نسل پیشین خود برخوردار است.

رنو کولیوس 5

رنو کولیوس 2016

در تمامی مدل‌های کولیوس از پیشرانه‌ای مشترک با نیسان X-Trail استفاده شده است؛ این پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری توانایی تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط جعبه دنده‌ی ضریب متغیر از نوع (CVT) که مورد بازنگری قرار گرفته است، به چرخ‌ها ارسال می‌شود.

رنو کولیوس 2016

مصرف سوخت ترکیبی مدل تک دیفرانسل کولیوس ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و میزان انتشار گاز دی اکسید کربن نیز به مقدار ۱۸۸ گرم در هر کیلومتر است. مصرف سوخت کولیوس برای مدل‌های دو دیفرانسیل معادل ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و انتشار گاز دی اکسید کربن نیز در این مدل معادل ۱۹۲ گرم در هر کیلومتر است.

رنو کولیوس 2016

کولیوس جدید توانایی یدک کشیدن باری به وزن ۲ تن را نیز دارد، شتاب این مدل نیز هنوز اعلام نشده است. در رونمایی بین المللی این خودرو، ارتفاع از سطح زمین آن ۲۱۳ میلی‌متر اعلام شد و زوایای صعود و خروج کولیوس نیز به ترتیب ۱۹ و ۲۶ درجه اعلام شده‌اند.

نماینده‌ی رسمی واردکننده‌ی محصولات رنو، هنوز برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسل جدید کراس‌اوور زیبای کولیوس در بازار داخلی منتشر نکرده است.

مطالب مشابه را ببینید!