مجله تاپ‌ناز‌

روش فوق العاده برای رنگ کردن طبیعی موها با حنا و قهوه

حنا و قهوه از مواد طبیعی هستند که می توانید برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید. رنگ کردن با قهوه و حنا جزو روش های طبیعی بدون خطر رنگ کردن مو در منزل است.

رنگ موی طبیعی، رنگ موی گیاهی مانند رنگ موهای شیمیایی تنوع ندارد ولی می توانید بعضی از مواقع برای کاهش آسیب های ناشی از رنگ موهای شیمیایی و تقویت کردن موها با رنگ موهای طبیعی مانند حنا، قهوه، سدر و روناس موهای خود را رنگ کنید.

بیشتر خانم ها برای داشتن موی زیبا به سراغ رنگ های شیمیای می شوند که استفاده مداوم از آنها می تواند به موها آسیب های زیادی وارد کند. برای پوشاندن سفیدی مو و ایجاد تغییرات در رنگ موهای خود با رنگ موهای طبیعی موهایتان را رنگ کنید. انواع رنگ موی طبیعی مانند حنا، قهوه و رنگ موی طبیعی با دارچین از زمان های قدیم تا امروز مورد توجه خانم ها بوده است که با استفاده از مواد طبیعی می توان بدون وارد کردن آسیب به مو ، رنگ موی طبیعی و زیبا داشت.

روش ساخت رنگ موی طبیعی با حنا و قهوه

اگر در دوران بارداری هستید بهتر است به طور کل موهایتان را رنگ نکنید. رنگ کردن مو در دوران بارداری با رنگ های شیمایی می تواند باعث آسیب دیدن جنین شود. اگر مایل هستید که در بارداری موهای خود را تغییر دهید پس می توانید از حنا و قهوه برای رنگ کردن موها استفاده کنید زیرا مواد طبیعی هستند.

در ادامه این مطلب تاپ ناز چند روش و دستورالعمل استفاده از حنا و قهوه به عنوان رنگ موی طبیعی را می خوانید و می توانید با ترکیب کردن این دو ماده موهای خود را رنگ کنید.

رنگ مو قهوه ای تیره

برای داشتن موهای قهوه ای تیره که بسیار محبوب است می توانید لیمو ترش، قهوه، حنا و زرده تخم مرغ را با هم ترکیب کنید و رنگ موی خوبی را به آسانی در منزل بسازید.

مواد لازم

  • لیمو ترش : ۲ عدد
  • حنا : ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر قهوه : ۱ قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ : ۱ عدد
  • آب جوش : ۱ لیوان

طرز تهیه

در ابتدا 2 عدد لیمو ترش را آب بگیرید و در ظرف مناسب آب لیمو ترش را با حنا و پودر قهوه و آب جوش مخلوط کنید و ظرف را روی حرارت گاز با شعله ملایم بگذارید تا مخلوط این مواد بجوشد و حالتی خمیری داشته باشند. سپس ظرف حاوی مواد را از روی گاز بردارید و پس از نیم ساعت زرده تخم مرغ را به مخلوط مواد اضافه کنید و تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

قبل از مالیدن مواد به روی موهای خود باید موهایتان را با 1 قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم خوب ماساژ دهید و سپس مواد را روی موهای خود بزنید و پس از یک و نیم ساعت مکث موهایتان را با آب ولرم بشویید. این رنگ موی طبیعی با حنا و قهوه یکی از رنگ موهای محبوب قهوه ای تیره می باشد.

مطلب مشابه: تغییر رنگ موها با مواد طبیعی بدون خطر و عوارض + 6 رنگ موی طبیعی

روش فوق العاده برای رنگ کردن طبیعی موها با حنا و قهوه

رنگ مو قهوه ای خیلی روشن

یکی دیگر از انواع رنگ موی قهوه ای که میان خانم ها بسیار پرطرفدار است ترکیب حنا و قهوه است که می توانید آن را در منزل بسازید.

دستور العمل شماره ۱

مواد لازم

  • قهوه : ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر پوست گردو : ۲ قاشق غذاخوری
  • حنا : ۲ قاشق غذاخوری
  • وسمه : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه رنگ مو طبیعی با قهوه و حنا

ابتدا همه این مواد را در ظرف مناسبی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط مواد را به موهایتان بمالید و بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه موهای خود را آب ولرم بشویید.

دستور العمل شماره ۲

مواد لازم

  • حنا : ۲ قاشق غذاخوری
  • قهوه : ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو : ۲ قاشق غذاخوری
  • وسمه : ۱ قاشق غذاخوری
  • آب : به میزان لازم

طرز تهیه رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه 

ابتدا در ظرف مناسبی حنا و قهوه و وسمه و پودر کاکائو را با مقداری آب به خوبی مخلوط کنید تا مواد شبیه به خمیر شوند سپس خمیر را روی موهای خود بمالید و بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم بشویید.

روش فوق العاده برای رنگ کردن طبیعی موها با حنا و قهوه

فواید رنگ کردن مو با حنا و قهوه

رنگ کردن مو با استفاده از حنا و قهوه سابقه ای طولانی و قدیمی دارد و برای موها بسیار مزایا دارد. به جای استفاده از رنگ موهای شیمایی از این رنگ های طبیعی می توانید استفاده کنید که در ادامه به مزایا و فواید این رنگ موهای طبیعی اشاره می کنیم.

حنا موی سفید را بدون داشتن اثرات مضر می پوشاند و باعث خشک یا کدر شدن مو نمی شود.

حنا باعث ترمیم ساقه مو و شکستگی مو می شود و از ایجاد شدن موخوره جلوگیری می کند.

حنا رطوبت مو را حفظ می کند و باعث می شود تا مو حالتی طبیعی داشته باشد و باعث درخشان شدن طبیعی مو می شود.

حنا تعادل اسیدی و قلیایی را برقرار می کند و باعث سالم ماندن پوست سر می شود. حنا می تواند فولیکول های مو را تقویت کند.

قهوه کافئین دارد و به همین دلیل می تواند فولیکول های غیر فعال را تحریک کند و از این راه باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.

قهوه گردش خون را در تمام پوست سر بهبود می دهد و می تواند پوست سر را تقویت کند و باعث می شود که موهای شما سالم و زیبا باشد.

قهوه می تواند به موها حجم دهد و باعث نرمی موها شود و در نهایت باعث رطوبت بیشتر می شود.

مطلب مشابه: هایلایت طبیعی مو + 10 روش برای هایلایت کردن مو در منزل با مواد طبیعی

مطالب مشابه را ببینید!