مجله تاپ‌ناز‌

رنگ و نقاشی ساختمان و معرفی بهترین نقاش‌های ساختمان

رنگ و نقاشی ساختمان

اگر به فکر تغییر دکوراسیون خانه یا محل کار خود هستید، اما نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف اینکار کنید و یا بودجه شما محدود است، بهترین و ارزان‌ترین راه برای تغییرات چشمگیر محیط اطراف شما، نقاشی ساختمان است.

در سال‌های گذشته با ورود کاغذ دیواری می‌شود گفت رونق نقاشی ساختمان بسیار کم شد. اما با طراحی داخلی جدید و تلفیق کاغذدیواری و رنگ، رنگ و نقاشی ساختمان مجدد جایگاه خود را بازیافت، اما باید به این نکته توجه کنید که تنها در صورتی میتوانید تغییرات چشمگیری در محیط اطراف خود ایجاد کنید که با انواع رنگ و ترکیب آنها آشنا باشید و بدانید چه رنگی را در کجا استفاده کنید.

در واقع در صورتی‌که با علم روانشناسی رنگ‌ها آشنا باشید، می‌توانید ترکیبی زیبا و چشم نواز از رنگ‌ها را ایجاد کنید. یک نقاش ساختمان حرفه‌ای نیز چه به صورت تجربی و چه به صورت آکادمیک با روانشناسی رنگ‌ها آشناست و می‌تواند با نظرات سازنده خود، کارفرما را به هدف نزدیک‌تر سازد.

حالا در این مقاله ما شما را با انواع رنگ ساختمان آشنا می‌سازیم و در نهایت بهترین نقاش‌های ساختمان که می‌توانند نقاشی ساختمان شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهند، معرفی میکنیم تا در پایان از نتیجه کار نقاشی ساختمان خود شگفت زده شوید.

رنگ و نقاشی ساختمان

انواع  رنگ ساختمان

انواع رنگ‌های ساختمانی به دسته رنگ‌های قابل شستشو و غیر قابل شستشو تقسیم می‌شوند.

  1. رنگ‌های قابل شستشو

رنگ‌های قابل شستشو شامل رنگ‌های روغنی و اکریلیک می‌شود. استفاده از رنگ‌های اکریلیک و و روغنی برای دیوارها، درب‌ها و چهارچوب‌ها مناسب می‌باشند.

  1. رنگ‌های غیر قابل شستشو

رنگ‌های غیر قابل شستشو همان رنگ های پلاستیکی هستند که اگر لکه‌ای روی آنها بیفتد، به سادگی پاک پاک نمی‌شود. این رنگها بیشتر برای سقف استفاده می‌شوند، زیرا سقف‌ها کمتر از محیط‌های دیگر لک می‌شوند.

برخی از رنگ‌ها نیز مناسب رنگ‌آمیزی پارکینگ، راه پله‌ها و مناطق عمومی هستند و به طور کلی برای استفاده در داخل ساختمان مناسب نیستند؛ این نوع از رنگ‌ها عبارتند از

  • بلکا
  • کنیتکس
  • مولتی کالر

 

نقاشی ساختمان با رنگ روغن

برای نقاشی ساختمان، می‌توان از رنگ روغن استفاده کرد. این رنگ از پرکاربردترین و با کیفیت‌ترین رنگ‌ها است زیرا قابل شستشو است.

رنگ روغن به 3 دسته مات، نیمه مات و براق تقسیم می شود. البته بهتر است بدانید رنگ روغن روغنی مات قابلیت شستشو ندارد.

از آنجاکه نقاشی ساختمان با رنگ روغن تکنیک‌هایی دارد مثل زیرسازی مناسب جهت نقاشی، برطرف کردن تمام کثیفی‌ها و ناهمواری‌ها و…که سبب بالا رفتن قیمت رنگ روغن نسبت به رنگ پلاستیک شده است.

 

2- نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

یکی از ویژگی‌های رنگ پلاستیک، راحتی رنگ آمیزی ساختمان و سرعت خشک شدن آن است. این نوع رنگ بدون بو است. اما مانند رنگ روغنی قابلیت شستشو ندارد. قیمت نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک کمتر از قیمت رنگ روغن است.

رنگ پلاستیک خود به دو دسته نیمه پلاستیک و تمام پلاستیک تقسیم می‌شود. گاهی فروشندگان رنگ تمام پلاستیک را مانند رنگ روغن قابل شستشو به مشتریان اعلام می‌کنند که این درست نیست.

رنگ و نقاشی ساختمان

قیمت رنگ پلاستیک قابل شستشو زیاد نیست، اما تجربه ثابت کرده که در این مدل رنگ آب نفوذ می‌کند. پس نمی‌تواند مانند رنگ روغنی کاربرد زیادی داشته باشد. از طرفی قیمت تمام شده نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک ارزانتر از رنگ روغن می‌شود.

3- نقاشی ساختمان با رنگ آکریلیک

این رنگ در مقایسه با رنگ پلاستیک قابلیت شستشوی بیشتری دارد. همچنین رنگ آکریلیک در مقایسه با رنگ روغن سریعتر اجرا می‌شود و پوشش دهی بالاتری نیز دارد. این رنگ در سه نوع مات، نیمه براق و براق تولید می‌شود.

قیمت رنگ اکریلیک ساختمان از رنگ پلاستیک بیشتر است، اما برعکس رنگ پلاستیک با رطوبت میانه بدی ندارد و مانند رنگ پلاستیک سریع از بین نمی‌رود. به همین دلیل از این رنگ استقبال زیادی شده است.

رنگ و نقاشی ساختمان

4- نقاشی ساختمان با رنگ مولتی کالر

مولتی کالر به رنگ‌هایی گفته می‌شود که دارای یک رنگ در پس زمینه هستند و چند رنگ دیگر به شکل رگه‌هایی روی آن زده می‌شود. از ویژگی‌های این رنگ مقاومت آن در برابر رطوبت است.

در نقاشی ساختمان با مولتی کالر نیاز به تخلیه وسایل نیست. بوی بسیار کمی دارد و سریع اجرا و خشک می‌شود. در ضمن قبل از نقاشی ساختمان با رنگ مولتی کالر باید با دیورها با یکی از رنگ‌های روغن، پلاستیک و آکریلیک زیرسازی‌ لازم انجام شود به همین خاطر قیمت نقاشی ساختمان با این نوع رنگ بالاست.

رنگ و نقاشی ساختمان

آشنایی با تکنیک‌های نقاشی ساختمان و به کارگیری این تکنیک‌ها، زیبایی منزل شما را دوچندان می‌کند. فقط یک فرد باتجربه و متبحر می‌تواند کاری رضایت بخش را تحویل دهد. بنابراین رمز انجام حرفه‌ای نقاشی ساختمان، دسترسی به نقاش ساختمان ماهر است تا به تمام فنون آگاه باشد. اما چگونه این دسترسی میسر خواهد شد؟

شرکت خدمات منزل پین ورک  (pinwork)با معرفی بهترین نقاش‌های ساختمان، به شما کمک می‌کند تا منزل خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت نونوار کنید.

حتی اگر تصمیم به سفارش قطعی ندارید می‌توانید قیمت نقاشی ساختمان را از پین ورک به صورت رایگان استعلام بگیرید. پس از ثبت درخواست خدمات نقاشی ساختمان در اپلیکیشن پین ورک، 5 نقاش ساختمان حرفه‌ای به شما معرفی می‌شود و شما با مشاهده امتیازات آنها، از بین نقاشان یک نفر را انتخاب می‌کنید تا در اسرع وقت به محل مورد نظر شما اعزام شود.

برای استفاده از خدمات پین ورک (pinwork) می‌توانید اپلیکیشن پین ورک را نصب و سفارش خود را با استعلام قیمت سریع تر انجام دهید، کار ثبت سفارش خدمات را با مراجعه به سایت پین ورک به آدرس pinwork.ir  نیز می‌توانید انجام دهید. همچنین با تماس با شماره 87700770 – 021 میتوانید علاوه بر دریافت مشاوره رایگان، از کارشناسان پین ورک بخواهید که ثبت سفارش شما را انجام دهند. پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!