مجله تاپ‌ناز‌

رنگ کردن تخم مرغ زنگی عید با رنگ های طبیعی

رنگ کردن تخم مرغ زنگی عید با رنگ های طبیعی

بدون استفاده از رنگ های شیمایی و فقط با رنگ های طبیعی می توانید تخم مرغ های رنگی بسیار زیبا و خاص برای سفره هفت سین امسال داشته باشید.

 

تخم مرغ های رنگی با رنگ های طبیعی برای سفره هفت سین

 

تخم مرغ رنگی یکی از زیباترین وسایل در سفره هفت سین است که مورد علاقه بچه ها است . معمولا برای رنگ کردن تخم مرغ های رنگی از رنگهای شیمیایی استفاده میشود که ضررهای زیادی دارد. ما در این مطلب به شما خواهیم آموخت که چطور با استفاده از رنگهای طبیعی تخم مرغ های رنگی سفره هفت سینتان را زیباتر کنید.

تخم مرغ

یکی از مهمترین تزیینات سفره هفت سین تخم مرغ رنگی میباشد و رنگ کردن ان به روشهای مختلفی ممکن است ، یکی از همین شیوه های رنگ آمیزی استفاده از رنگ های طبیعی ( میوه ، سبزی ، ادویه ) است ، در ایام قدیم از این شیوه برای رنگ امیزی تخم مرغ سفره هفت سین استفاده میکردند.

یکی از تزیینات مهم سفره هفت سین، تخم مرغ رنگی است. اگر در خانه وسایل مورد نظر برای رنگ کردن تخم مرغ مانند گواش یا آبرنگ و قلمو ندارید، یا دلتان می خواهد رنگ تخم مرغ هایتان یک دست و شبیه بهم باشد، روشی را که در اینجا به شما آموزش می دهیم، امتحان کنید.

روش های طبیعی رنگ کردن تخم مرغ هفت سین

ابتدا تخم مرغ ها را به آرامی بشویید و سپس خشک شان کنید. تخم مرغ ها را در ظرف غیری فلزی قرار دهید. 2 قاشق غذاخوری سرکه را به همراه یک چهارم لیوان آب به آن بیافزایید و روی اجاق قرار دهید تا بجوشد. سپس 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا تخم مرغ ها خنک شوند. اگر از رنگ تخم مرغ ها راضی هستید، آنها را با حوله ای خشک کنید و در ظرف مورد نظرتان قرار دهید. اگر هم می خواهید تخم مرغ هایی رنگارنگ داشته باشید، از موادی که در زیر به شما معرفی کرده ایم استفاده کنید.
رنگ کردن تخم مرغ زنگی عید با رنگ های طبیعی

تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین

1.قهوه:یک فنجان

رنگ:قهوه ای

2.بلوبری:4 فنجان

رنگ:بنفش

3.پیاز:4 فنجان

رنگ:قهوه ای مایل به زرد

4.آب چغندر:یک لیوان
رنگ:صورتی تیره
5.پاپریکا:3 قاشق غذاخوری یا بیشتر

رنگ:آجری

6.زرچوبه:3 قاشق غذاخوری یا بیشتر

رنگ:زرد- سبز

7.آب انگور قرمز:1 لیوان
رنگ:آبی- خاکستری
8.کلم قرمز:4 فنجان خرد شده یا بیشتر
رنگ:آبی
9.اسفناج:4 فنجان یا بیشتر

رنگ:سبز

آموزش رنگ کردن تخم مرغ های عید با رنگ های طبیعی

مطالب مشابه را ببینید!