مجله تاپ‌ناز‌

نحوه قوی کردن روابط مادر با دختر

رابطه بین پدر و مادر با فرزندان می تواند تاثیرات گسترده ای روی شخصیت فرزندان داشته باشد. مثلا روابط مادر با دختر وقتی که خوب و صمیمی باشد می توان انتظار داشت تا این فرد در آینده استقلال و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

نسل های جوان تر در زندگی نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند و بهتر است برای کمتر شدن مشکلات در برقراری رابطه با آنها از همان ابتدای کودکی رفتار دوستانه و درستی با آنها داشته باشیم. والدین باید توجه داشته باشند که در برخورد با فرزند دختر یا پسر باید نکات مهمی را در نظر داشته باشند و با هر کدام متناسب با سن و جنسیتی که دارند برخورد شود. به همین منظور در روابط مادر با دختر هم چنین نکاتی را باید در نظر داشت.

روابط مادر با دختر

بعضی از دخترها به دلایلی روابط که با مادرشان دارند راضی نیستند و نمی توانند احساسات خود را بروز دهند و نظر خود را بیان کنند. وقتی که فرد نتواند نظر خود و عقاید را به والدین ابراز کند کمتر با آنها ارتباط برقرار می کند و یا در صورت ارتباط برقرار کردن هم با مشکل و درگیری مواجه می شود.

برای بهبود روابط میان مادر با دختر راهکارهای مختلفی توسط روانشناسان خانواده توصیه می شود که با تغییر نگرش باعث برقراری ارتباطات موثرتر می شود. والدین در نخستین قدم بهتر است تا بیشتر با عواطف و احساسات دخترانه فرزند خود آشنایی داشته باشند این موضوع اولین قدم در ایجاد این همدلی ها می باشد.

 

درد و دل کردن:

صحبت کردن با فرزند فرصتی خوب را ایجاد می کند تا اگر فرزند شما نیاز به کمک دارد شما در زمان مناسب بتوانید این کار را انجام دهید. سعی کنید زمان های بیشتری را برای صحبت کردن با دختر خود اختصاص دهید. این کار می تواند توجه زیادی را به فرزند خود بدهد و متوجه می شود که مشکلات او برای شما دارای اهمیت باشد. برای ایجاد فضای این چنینی که شرایط لازم را برای حرف زدن با او ایجاد کنید، می توانید با او به خرید و یا گردش بروید تا به آرامی فرصت بیشتری برای این کار داشته باشید.

نحوه قوی کردن روابط مادر با دختر

انتقاد ممنوع:

فرزند شما مایل است از سوی شما همیشه مورد تایید باشد پس سعی کنید تا کمتر از او انتقاد کنید و یا انتقاد خود را به عنوان یک پیشنهاد به او بیان کنید. در رابطه مادر با دختر باید به نحوی مشکلات را بررسی کرد که اعتماد به نفس و انگیزه فرزند کاهش پیدا نکند.

سعی کنید تا فرزند خود را با توانایی ها و استعدادهای خودش بسنجید و با همان استعدادها او را باور کنید. والدینی که سعی دارند دیدگاه خود را به فرزند تحمیل کنند نمی توانند رابطه ای سازده و خوب با او داشته باشند.

 

اجازه دهید طبق سبک خودش پیش رود :

در زمان خرید هر چیزی به خصوص در نوجوانان به دختر خود اجازه دهید که به چیزی که علاقه دارد، آن را انتخاب کنید و همیشه از او سوال کنید که می خواهید بخرید بپرسید همچنین، از مجبور کردن آن جهت خرید چیزی خودداری کنید که اصلا به آن علاقه ندارد و همچنین از مغازه ای خرید کنید که دخترتان  وسایل آن را دوست دارد.

 

جشن گرفتن استعداد های دخترتان :

استعدادهای دختر خود را شناسایی کنید زیرا این امر باعث می شود حس خوشبختی در دختر شما ایجاد شود و بدون اجبار کردن او به منظور انجام کاری یا شرکت در دوره های آموزشی خاصی در رابطه با استعدادی که دارد صحبت کنید و به او پیشنهاد بدهید تا اگر علاقه دارد می توان استعدادش را به شکلی حرفه ای دنبال کند و باعث می شود چیزهای جدیدی یاد بگیرد و رابطه میان شما هم قوی تر شود.

 

پیشنهاد دادن کمک به او :

در صورتی که متوجه شدید که دختر شما در کارهایی مانند ساز و کار، مدرسه، ورزش و … با مشکلات مواجه شده است به صورت محبت آمیز به او نزدیک شوید و به او پیشنهاد کمک بدهید و به او بگویید که اگر به کمک نیاز دارد شما در کنار او هستید.

 

گوش دادن به جرفا هایش با دقت :

باید به دقت به حرف های دختر خود گوش دهید و او نیز حرف های شما را بشنود در یر این صورت حس ناخوشایندی در دخترتان ایجاد می شود. برای گوش کردن به صحبت های دخترتان کارتان را متوقف کنید و با تماس چشمی به صحبت هایش با دقت گوش کنید.

قوانین سخت نگذارید:

قانون در هر خانه ای می تواند نظم دهنده خوبی باشد و فرزندان شما را مسئولیت پذیرتر بار آورد ولی این زمانی است که قانون منطقی و متناسب با سن فرزند انتخاب شود. بهتر است این قوانین را با تاید فرزندان خود انتخاب کنید تا بیشتر احساس مشارکت و مسئولیت پذیری داشته باشند.

 

محبت کردن:

محبت عامل مهمی است که باید بین مادر و دختر وجود داشته باشد. وجود محبت در این رابطه می تواند عشق بیشتری را به فرزند بدهد و این عشق رابطه ای قوی تر و محکم تر ایجاد می کند.

 

احترام:

خیلی از والدین در رابطه خود با فرزندانشان از نبود احترام شکایت می کنند و این امر باعث می شود که نتوانند به خوبی فرزندان خود را درک کنند و به آنها توجه کنند. پس باید در رابطه خود به احترام توجه بیشتری کنید و این آموزش را از دوران کودکی به فرزند خود بدهید.

 

انجام بازی دو نفره :

یکی از راه های مفید برای تقویت روابط میان مادر و دختر، انجام بازی های جذاب است بهتر است در یک روز خاص با هم بازی دو نفره انجام دهید و البته ابتدا از او بپرسید که تمایل به انجام بازی دارد یا خیر، تا اگر دختر شما تمایل داشت بازی را انجام دهید.

مطالب مشابه را ببینید!