مجله تاپ‌ناز‌

روش اسکراب پا در منزل برای رفع زبری و خشک بودن پوست پا

پا اگر چه زیبا باشد ولی پوست خشنی داشته باشد می تواند ظاهر زیبای پا را به هم بزند و شاید شما برای رفع این مشکل، روش های مختلفی را امتحان کرده باشید ولی به نتیجه خوب نرسیده اید ولی با روش اسکراب پا در منزل، می توانید این مشکل را حل کنید.

زیبایی پوست دست و صورت بسیار اهمیت دارد و رسیدگی به پوست پا هم خیلی مهم است زیرا در صورتی که پا دچار مشکلاتی مانند زبری و خشکی شود برای فرد خیلی آزار دهنده است و باید به دنبال روش هایی باشید تا از شر این مشکل خلاص شوید، در ادامه لاین مطلب روش های خانگی برای نرمی پاها را شرح می دهیم.

 روش های خانگی اسکراب پا

اسکراب های طبیعی خواص شگفت انگیزی برای پوست دارند و با روش های خانگی اسکراب صورت و دانستن رازهای لایه برداری می توانید پاهای نرم و زیبایی داشته باشید.

عسل و شکر

عسل و شکر نرم کننده طبیعی پوست خانگی هستند کهتاثیر خوبی دارند پس شکر، عسل، نمک، روغن نارگیل و لیمو را با هم ترکیب کنید و روی پاشنه های خشک و ترک ورده بزنید تا پاهای شما پوستی نرم و زیبا پیدا کنند.

شکر قهوه ای

برای لایه برداری پاها و حفظ رطوبت پوست، شکر قهوه ای روشی خوب است، پس نصف فنجان شکر قهوه ای، یک چهارم فنجان روغن بادام یا زیتون، یک چهارم فنجان کلبرک های معطر مانند گلبرگ های گل رز را با هم مخلوط کنید و برای خرد شدن گلبرگ ها و آزاد شدن روغن طبیعی مخلوط را محکم هم بزنید سپس روی پوست پا به صورت حرکت دایره ای ماساژ دهید و این عمل را تا وقتی که پوست پاهای شما نرم و صاف شود تکرار کنید.

روش اسکراب پا در منزل برای رفع زبری و خشک بودن پوست پا

ماست و آناناس

آناناس دارای ویتامین سی است و به عنوان روشی موثر برای اسکراب پا به حساب می آید. یک دوم فنجان آناناس پوره شده را با یک دوم فنجان شکر دانه درشت و دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید سپس به مدت 10 دقیقه روی پاها ماساژ دهید و در آخر پاها را با آب گرم بشویید.

لیمو ترش و شکر

برای از بین بردن سلول های مرده لیموترش کمک شگقت انگیزی می کند، نه تا ده قطره لیمو ترش را با یک چهارم فنجان روغن نارگیل، دو فنجان شکر دانه درشت و یک دوم قاشق چای خوری آب لیموترش تازه با هم مخلوط کنید سپس روی پاها به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و در آخر با آب گرم بشویید.

نعناع و رزماری

نعناع دارای خاصیت ضد درد است به همین دلیل باعث کاهش درد پا می شود، درون یک کاسه بزرگ دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک چهارم فنجان نمک دریایی، یک دوم قاشق چای خوری روغن رزماری و دو تا سه قطره روغن نعناع را با هم مخلوط کنید سپس ترکیب را به مدت چند دقیقه روی پاها و کف پا بمالید.

قهوه

با استفاده از قهوه می توانید یک اسکراب خوب برای پا تهیه کنید و به همین جهت چند قاشق غذاخوری قهوه دم کنید و با شکر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید سپس خمیر را روی پوست بازوهای خود ماساژ دهید و در نهایت پای خود را بشویید، این اسکراب را به دلیل داشتن روغن می توانید در حمام استفاده کنید فقط باید دقت داشته باشید به دلیل وجود قهوه در این اسکراب باید فیلار چاه حمام را وصل کنید تا راه فاضلاب حمام دچار مشکل نشود.

جوش شیرین

برای خلاص شدن از شر پوست اضافی روی پوست پا می توانید از جوش شیرین استفاده کنید به همین دلیل یک لگن آب گرم سه قاشق سه غذاخوری جوش شیرین اضافه کنید و کف پاهای خود را در این محلول قرار دهید همچنین جوش شیرین را برای رفع قارچ های ناخن هم می توانید استفاده کنید.

نمک دریایی

نمک دریایی به عنوان یکی از بهترین روش های خانگی برای اسکراب پا می توانید استفاده کنید و باعث رفع بوی بد پا هم شوید. داخل یک لگن نمک ها را بریزید و به مدت ده تا پانزده دقیقه پاهایتان را داخل این محلول قرار دهید سپس یک فنجان نمک دریایی را به همراه یک سوم فنجان روغن بادام، یک قاشق غذا خوری صابون خالص نعناع، شش قطره روغن خالص نعناع را با هم مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را بر روی پاها بمالید و ماساژ دهید و در نهایت پاهایتان را با آب گرم بشویید.

عسل و لیمو

از دیگر روش هایی که سبب تغذیه پاها و نشاط و شادابی آن ها می شود اسکراب عسل و لیمو است، یک فنجان نمک، شکر و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید سپس به آن یک قاشق غذا خوری عسل و پنج قطره آب لیمو اضافه کنید و مواد به دست را بر روی پا ماساژ دهید و بعد از زمان پانزده دقیقه پای خود را بشویید و در نهایت با یک کرم مرطوب کننده کف پاها را مرطوب نمایید.

نعناع

برای مقابله با پاشنه های ترک خورده و خشکی پا استفاده از اسکراب نعناع خیلی موثر است. می توانید دو فنجان شکر قهوه ای، مقداری روغن نعناع و یک فنجان روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط نمایید سپس بر روی پاها بمالید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه بماند و در نهایت پاها را شسته و از یک مرطوب کننده استفاده کرده و جوراب بپوشید.

شیر

شیر برای سلامت پوست و بدن بسیار اهمیت دارد و به دلیل داشتن اسید لاکتیک باعث تجزیه سلول های مرده پوست می شود و دارای چربی است همین باعث مرطوب شدن پوست می شود و به مقدار مساوی شیر و آب گرم را درون یک لگن بریزید و سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه پاهای خود را در این لگن قرار دهید و حالا شکر قهوه ای و روغن نارگیل را به میزان مساوی با هم مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی کف پا بزنید و ماساژ دهید و در آخر پاها را بشویید و با روغن نارگیل مرطوب کنید تا پوست پاهای شما نرم و زیبا گرد.

مطالب مشابه را ببینید!