مجله تاپ‌ناز‌

تمیز کردن ظروف سوخته + ترفندهای خانگی برای سفید و تمیز کردن ظرف

در این مطلب ترفندها و روشهای خانگی تمیز کردن ظرف سوخته و سفید کردن آن را به شما آموزش می دهیم و خیلی ساده می توانید ظروف سوخته را بسیار تمیز کنید.

چنانچه روشهای درست تمیز کردن سوختگی از روی ظرف را بدانید، می توانید بدون اینکه به ظروف آسیبی وارد کنید، آنها را تمیز کنید. بهتر است که از قاشق برای پاک کردن استفاده نکنید زیرا ظروف شما دچار آسیب می شوند. اگر سوختگی قابلمه بسیار زیاد باشد، با شستن از بین نمی رود و باید روش مناسب تری را پیدا کنید تا بتوانید سوختگیها را از قابلمه پاک کنید و قابلمه دچار آسیب نشود.

تمیز کردن ظروف سوخته

برای پاک نمودن ظرفها از سوختگی روشهای زیادی وجود دارد و می توانید از این روشها برای این کار استفاده کنید و بدون اینکه به ظرف و قابلمه های شما آسیبی وارد شود آنها را تمیز کنید.

 

استفاده کردن از جوش شیرین

به منظور استفاده از جوش شیرین 2 روش متفاوت وجود دارد که می توانید از هر دو روش برای تمیز کردن ظرف سوخته استفاده کنید.

روش اول 

جوش شیرین خاصیت پاک کنندگی زیادی دارد و می توان از آن برای تمیز کردن اجاق گاز هم استفاده کرد. رای تمیز کردن سوختگی فقط کافی است که کمی جوش شیرین روی سوختگی ها بریزید. سپس آب را به آنها اضافه نمایید. بهتر است آب خیلی کم اضافه کنید تا فقط جوش شیرین خیس شوند و عملکرد بهتری داشته باشند. ظرف سوخته را بعد از گرشت چند ساعت می توانید خیلی راحت بشویید و بدون استفاده از وسایل تیز سوختگیها را از بین ببرید.

 

روش دوم 

در روش دوم برای استفاده از خواص جوش شیرین می توانید کمی از آن را در ظرف سوخته بریزید. این ظرف تا نصف از آب پر کنید و بر روی شعله ملایم قرار دهید. پس از نیم ساعت آن را از روی شعله بردارید و بگذارید که سرد شود. می توانید ظرف را با مقداری مایع ظرفشویی تمیز کنید.

 

استفاده کردن از مایع ظرف ‌شویی

برای این روش می توانید کمی آب را در ظرف سوخته بریزید تا سوختگیهای آن به صورت کامل پوشیده شود. سپس چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و همراه آن یک دستمال روغن گیر هم در ظرف بیندازید. پس از یک ساعت می توانید ظرف را بشویی و بدون آسیب دیدن آن را از سوختگی پاک کنید.

بخوانید: از بین بردن بوی سوختگی برنج در قابلمه با این ترفندها

استفاده از سرکه و آب جوش

اگر می خواهید ظرف را از آلودگیها پاک کنید کمی سرکه سفید را با آب جوش مخلوط کنید و بر روی سوختگیها بریزید. کمی صبر کنید تا سرکه و آب جوش اثر کند. پس از یک ساعت می توانید ظرف را با مایع بشویید و از سوختگیها پاک کنید.

تمیز کردن ظروف سوخته

پاک کردن سوختگی قابلمه استیل

باید در نظر داشته باشید که اگر از قابلمه استیل استفاده می کنید با استفاده از راهکارهایی که در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم می توانید بدون زحمت آنها را تمیز کنید و خیلی راحت از آنها استفاده کنید.

 

سرکه برای از بین بردن سوختگی ظرف استیل

ظرفی را که سوخته است تا بالای سوختگی پر از آب کنید. این ظرف را بر روی شعله ملایم گاز بگذارید تا آب درون آن به جوش آید. سپس می توانید نصف لیوان سرکه به آن اضافه کنید. پس از گذشت نیم ساعت آب و سرکه را از درون قابلمه خارج کنید و آن را با مایع ظرفشویی بشویید.

 

استفاده از ورق خشک کن و از بین بردن سوختگی

تمیز کردن ظروف سوخته خیلی سخت است ولی ورق خشک کن می تواند آن را برای شما خیلی آسان کند. این ورق شبیه به دستمال کاغذی است و می توانید آن را در بازار پیدا کنید. باید در نظر داشته باشید که کاربرد اصلی این ورق برای کار دیگری است و می تواند الکتریسیته مو و لباس را از بین ببرد. از این ورث در ماشین ظرفشویی و لباسشویی هم استفاده می کنند.

کاربرد دیگر این ورق از بین بردن سوختگی ظروف است و می توانید با استفاده از آن ظروف سوخته را پاکسازی کنید. برای این کار لازم است درون ظرف سوخته کمی آب بریزید و این ورق را با مایع ظرفشویی به درون ظرف سوخته اضافه کنید. پس از چند ساعت می توانید آن را بشویید و سوختگیهای درون ظروف را بدون زحمت پاک کنید.

نکته: چنانچه سوختگیهای ظروف استیل شما جزیی است می توانید آن را با آب گرم خیس کنید و سپس با اسکاچ کمی سرکه و مایع بزنید و ظرف را با آن بشویید تا بتوانید به راحتی از این سوختگیها رهایی پیدا کنید. باید در نظر داشته باشید که اگر بیرون قابلمه هم سوخته است می توانید با استفاده از این روش آن را تمیز و سفید کنید.

تمیز کردن ظروف سوخته

از بین بردن سوختگی ظرف روحی

برای پاک کردن سوختگیهای ظروف روحی می توانید از چند روش استفاده کنید البته باید بدانید قبل از اینکه تکنیکهای زیر را انجام بدهید درون و بیرون این نوع ظروف را خوب بشویید.

روش اول

در قابلمه کمی آب بریزید و آن را روی شعله ملایم گاز قرار دهید. اچازه دهید که آب درون قابلمه بجوشد. پس از اینکه آب به جوش آمد کمی صبر کنید تا سوختگیها از قابلمه جدا شوند.

روش دوم

این قابلمه را بدون آب بر روی شعله ملایم قرار دهید. با این کار سوختگیها خشک می شوند و می توانید آنها را بدون زحمت از قابلمه جدا کنید. این روش برای وقتی مناسب است که سوختگیها عمیق باشند.

تکنیک سوم

این نوع شستن قابلمه ها از تمام روشها بهتر است و جزو بهترین روشهای تمیز کردن ظروف سوخته به حساب می آید. در این روش ابتدا سیم ظرفشویی را آغشته به صابون کنید و سپس ظرف را با آن بسابید تا تمیز شود.

نکته

این ترفند و تکنیکها را می توانید با ظرف روحی که رنگ آن کدر شده است استفاده کنید و در آخر آنها را با استفاده از اسکاچ و مایع ظرفشویی تمیز کنید.

مطالب مشابه را ببینید!