مجله تاپ‌ناز‌

روش زدن واکس مو + نکاتی برای استفاده کردن از واکس های رنگی

در این بخش از تاپ ناز آموزش روش زدن واکس مو بدون و رنگی را در اختیار شما قرار داده ایم و با خواندن این مطلب اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از واکس برای موهای بلند و کوتاه را به دست می آورید.

واکس مو یکی از روش کاربردی حالت دادن مو برای مردن و زنان است. از واکس مو مانند ژل باعث خشک شدن مو نمی شود و به آنها حجم بی نظیری می دهد. این محصول قادر است که برای مدت بیشتری موها را خوش فرم و براق نگه دارد. روش زدن واکس مو به صورت اصولی بسیار مهم است.

آموزش روش زدن واکس مو روی موهای بلند و کوتاه

اگر شما بین استفاده از ژل مو و واکس مو مردد شده اید، بهتر است از واکس مو استفاده کنید، زیا واکس مو نسبت به ژل مزایای بیشتری دارد و علاوه بر این به موها فرم و حالتی عالی می دهد. واکس مو در انواع مختلف رنگی و بدون رنگ موجود است و شما می توانید با توجه به نیاز خود از میان آنها واکس مویی کاربردی را انتخاب کنید. باید توجه داشته باشید که اگر مدل موی فر دارید می توانید به کمک واکس به فر مو، حالتی عالی دهید.

روش استفاده از واکس موی بدون رنگ

در ابتدا با شانه یا رس موها را شانه بزنید، سپس به مو فرم دلخواه را بدهید.

باید توجه کنید که باید واکس را طوری روی مو بزنید که موهای شما کمی پف کند، همچنین از فشار دادن مو باید خودداری کنید تا موهایتان پرپشت به نظر برسند.

با استفاده از نوک انگشت کمی واکس را در کف دست هایتان بزنید و کف دست ها را به آرامی به هم بمالید، سپس کف دست ها را که حاوی واکس هستند به سطح موهای خود بمالید در این مرحله باید تمام سطح موها به واکس آغشته شوند. بهتر است واکس مو را به لایه ای از مو بزنید تا موهای شما فرم بهتری به خود بگیرند.

پس از اینکه موهای خود را به فرم دلخواه درآورید می توایند از سشوار استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که برای کشیدن سشوار باید آن را روی حرارت ملایم و شدت باد ملایم تنظیم کنید سپس با فاصله موهای خود را سشوار کنید با این کار، حالت موها برای مدت زمان بیشتری ثابت می ماند.

باید توجه داشته باشید که در زمان استفاده از واکس مو باید موها را به خوبی خشک کنید و اگر پس از حمام از واکس مو استفاده می کنید باید موها را به کمک سشوار خشک کنید.

روش زدن واکس مو

روش استفاده از واکس موی رنگی

بعضی از واکس موها علاوه بر اینکه باعث فرم دهی به مو می شوند، قادر هستند که به موهای شما رنگی زیبا ببخشند. این رنگ موقت است و با یک بار شستشو به صورت کامل از بین می رود. برای استفاده از واکس موی رنگی باید مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا دستکش و روپوش کهنه ای را به تن کنید تا از کثیف شدن لباس های شما جلوگیری شود.

موهایتان را به کمک شامپوی حجم دهنده بشویید و سپس موها را خشک کنید.

کمی از واکس موی رنگی را بردارید و خیلی آرام روی قسمت هایی از مو که مایل هستید رنگ بگیرند بزنید. برای خشک شدن واکس روی سطح موها 20 دققه صبر کنید و اگر مایل هستید که موهای شما پر رنگ تر شوند، بهتر است پس از گذشت 20 دقیقه یک لایه دیگر از واکس را روی سطح موهای خود بزنید.

باید توجه داشته باشید که این واکس موها موقت هستند و به صورت معمول دو روز روی سطح مو می مانند ولی اگر شما به صورت مرتب موها خود را لمس می کنید، زمان ماندگاری واکس روی موها کمتر می شود و به همین دلیل بهتر است که از محصول دیگری استفاده کنید.

برای شستن واکس رنگی از روی موها می توانید از شامپو و نرم کننده ها استفاده کنید و پس از اینکه موهایتان را به کمک شامپو شستید بهتر است که از نرم کننده استفاده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!