مجله تاپ‌ناز‌

روش هایی برای جلوگیری از پیر شدن + روش زندگی ضد پیری

روش هایی برای جلوگیری از پیر شدن + روش زندگی ضد پیری

اگر سیگار نمی کشید، ورزش می کنید و تغذیه شما خوب است قدم های برای سالم و جوان ماندن برداشته اید ولی کافی نیست. باید یاد بگیرید با ایجاد تغییرات ساده در رژیم غذایی روزانه، سلامت و طراوت بدن را حفظ کنید و جوان تر به نظر برسید.

روش هایی برای اینکه جوان تر به نظر برسید

مغز

روش هایی برای جلوگیری از پیر شدن + روش زندگی ضد پیری

بخشی از مغز به اسم هیپوکامپ که مسئول حافظه و یادآوری است در اواخر دهه سوم زندگی به طور متوسط ۱٪ در سال کاهش می‌یابد و سلول‌های حافظه خشک می‌شوند و می‌میرند. خشک شدن سلول‌های حافظه برگشت‌پذیر است، تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن غذاهای خاص می‌تواند جریان خون به مغز را افزایش دهد و عملکرد ذهنی را بهبود ‌بخشد. سلول‌های حافظه خود را با انجام فعالیت‌های ذهنی و خوردن غذاهای حفاظت کننده از مغز ورزش دهید خوراکی‌هایی مانند آجیل‌ها، دانه‌ها و انواع توت‌ها که به شما سرزندگی ذهنی را هدیه می‌کنند.

چشم

روش هایی برای جلوگیری از پیر شدن + روش زندگی ضد پیری

چشم شما می‌تواند نشانه‌های از سن شما را نشان دهد. پف زیر چشم و گودی‌های سیاه ممکن است نتیجه کمبود آهن باشد. مواد غنی از آهن مانند اسفناج، لوبیا قرمز و شکلات سیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. از کرم رتینول شب برای پیشگیری و درمان چروک اطراف چشم نیز استفاده کنید.

همچنین بخوانید: راهکارهایی برای از بین بردن پف زیر چشم

گوش

روش هایی برای جلوگیری از پیر شدن + روش زندگی ضد پیری

رایج‌ترین نوع از دست دادن شنوایی هنگامی رخ می‌دهد که گوش داخلی آسیب می‌بیند، که اغلب اوقات به دلیل بالا رفتن سن و صداهای بلند است. وقتی که شما در یک محیط با صداهای بلند هستید از گوش خود با پوشیدن گوشبند محافظت کنید و پس از آن به گوش خود به مدت ۲۴ ساعت استراحت دهید. همچنین هنگام گوش دادن به موسیقی با کاهش حجم صدا از هر گونه آسیب بیشتر به گوش خود جلوگیری کند.

گردن

پوست پشت گردن می تواند نازک‌تر و حساس‌تر از پوست صورت شما باشد. با استفاده از مقداری کرم مرطوب کننده از چین و چروک و از دست دادن کشش آن جلوگیری کنید و مطمئن شوید که تمام گردن شما را پوشش دهد. کرم مرطوب کننده‌ای که شما برای صورت خود استفاده می‌کنید برای گردن نیز قابل استفاده است، بنابراین نیازی به خریدن کرم‌های گران قیمت وجود ندارد.

مو

روش هایی برای جلوگیری از پیر شدن + روش زندگی ضد پیری

با موهای خیس خود همانند یک بلوز ابریشمی ظریف و حساس رفتار کنید. کندن موهای سفید یا شانه زدن موهای خیس باعث آسیب غیر ضروری به رشته‌های مو و تضعیف پیاز مو به طور دائم می‌شود. از فرآورده‌های مرطوب کننده مطبوع قوی برای موهای خود استفاده کنید و برای حفظ ظاهر درخشان آن‌ها تنظیمات سشوار را بر روی درجه حرارت کم قرار دهید.

صورت

روش هایی برای جلوگیری از پیر شدن + روش زندگی ضد پیری

بسته به نوع پوست خود، گلیکولیک، لاکتیک و اسید سالیسیلیک را به لوازم زیبایی خود اضافه کنید. مثل همیشه، صبح خود را با یک ضدآفتاب مرطوب کننده برای محافظت از پوست خود از زیان اشعه ماوراء بنفش شروع کنید. همچنین اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی مبارزه با چین و چروک توسط آلفا هیدروکسی اسید را یاد بگیرید

بدن

بدن خود را با درمان زیبایی جامع – برس زدن خشک بدن – بازسازی سلولی و سم زدایی کنید. برس زدن خشک، پوست را تحریک می‌کند و بدن را از مواد سمی با افزایش گردش جریان خون و مایع لنفاوی پاک می‌کند. با استفاده از یک برس نرم مودار، شروع کنید به برس زدن کف پا و کار را به آرامی در یک حرکت دایره‌ای به سمت بالا و به سمت قلب پیش ببرید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته برای داشتن پوستی درخشان انجام دهید.

یک کرم مرطوب کننده روزانه سازگار با بدن کلید جوانی و طراوت پوست است. در صورتی که دارای پوست خشک هستید یک مرطوب کننده نفتی که شامل نفت است را انتخاب کنید و یا اگر دارای پوست طبیعی هستید از یک مرطوب کننده مبتنی بر آب که سبک و غیر چرب است استفاده کنید. مجله سلامت

مطالب مشابه را ببینید!