مجله تاپ‌ناز‌

روش های افزایش انگیزه + 20 تکنیک موثر برای بیشتر شدن انگیزه

با افزایش پیدا کردن انگیزه، انرژی شما برای رسیدن به هدف بیشتر می شود. برای به موفقیت رسیدن در محیط کاری و رقابت داشتن، باید انگیزه داشته باشید و سعی کنید که انگیزه شخصی شما بیشتر شود.

شاید در موقع انجام یک پروژه بزرگ و مهم، نتوانید انگیزه لازم را به دست آورید و در طول انجام پروژه بسیار خسته شوید که این اصلا جالب نیست. اما برای بیشتر شدن انگیزه چه باید کرد؟

پاسخ این سوال را باید درون خودتان پیدا کنید. انگیزه در هر انسانی وجود دارد و چیزی که باعث ایجاد انگیزه در هر فرد می شود خاص او است و باید آن را کشف کند. بدون تردید هر چه بیشتر خود را بشناسیم تلاش های ما هم نتیجه بهتری خواهد داشت. در ادامه این مطلب 20 تکنیک برای افزایش انگیزه را توضیح می دهیم.

روش و تکنیک افزایش انگیزه برای رسیدن به هدف

روش های افزایش انگیزه را اگر به یاد داشته باشید می توانید با سرعت بیشتری به سوی هدف گام بردارید و به موفقت های بیشتری برسید.

چند وظیفه ای مناسب نیست

در یک زمان روی چند کار تمرکز نکنید و همیشه سعی کنید به هر واحد کاری به صورت کامل و جداگانه برسید و روی یک کار تمرکز داشته باشید. با استفاده از این تکنیک شانس شما برای موفقیت بیشتر می شود.

حواس پرتی نداشته باشید

برای این که دستگاه های هوشمند مانند موبایل، لپ تاپ، تلویزیون و یا اطرافیان باعث حواس پرتی شما نشوند هر کاری که لازم است را انجام دهید و از تکنیک هایی استفاده کنید که به شما در شروع و تکمیل کار بدون هر نوع حواس پرتی یا وقفه کمک کنند.

 

محیط کار مناسب داشته باشید

وقتی که در محیطی با شرایط مناسب کار می کنید بسیار کاراتر و پربازده تر عمل می کنید. به دنبال راهی باشید تا محیط را برای کار خودتان آماده کنید و تا پایان پروژه آن را حفظ نمایید.

برای موفقیت تصمیم بگیرید

باید تصمیم بگیرید که در کارتان موفق شوید. باید به تصمیمی که می گیرد متعهد باشید و با ایجاد یک تصویر ذهنی از این موفقیت احتمال موفق شدن خود را بیشتر کنید.

روش های افزایش انگیزه

آن را سرگرم کننده کنید

چنانچه می خواهید در طول انجام دادن کار انگیزه را حفظ کنید پس باید راهی پیدا کنید تا از انجام این کار لذت ببرید. لذت بردن در طول کار الا چیز بدنی نیست و یک محرک بزرگ برای ادامه دادن کار است.

سعی کنید خوش بین باشید

اگر باور داشته باشید که می توانید یک کار بزرگ را انجام دهید پس می توانید در آن کار موفق شوید. همین خوش بینی می تواند باعث پیشرفت شما باشد.

 

به خودتان پاداش بدهید

اگر وظیفه خیلی سنگینی به عهده دارید ممکن است دشواری این وظیفه باعث خستگی زیاد شما شود. به شما پیشنهاد می کنیم از سیستم پاداش استفاده کنید و پس از گذراندن هر مرحله با موفقیت به خودتان جایزه ای دهید.

 

باید موفقیت را تصور نمایید

تصور تکنیکی قدرتمند است که باعث می شود به شما در تمرکز، حفظ انگیزه و رسیده به هدفتان کمک کند. با ایجاد تصویر ذهنی از موفقیت خود در تکمیل یک کار، حتی سخت ترین قسمت های کار هم می تواند به بخشی از پروسه دست پیدا کردن به چیزی بزرگ تر تبدیل گردد.

 

چرایی را درک کنید

گاهی اوقات چرایی یک مسئله یا موضوع – هدف اصلی پشت کارهایی که انجام می دهیم – از این که چه چیزی یا چطور اتفاق بیفتد اهمیت بیشتری دارد.

اگر می خواهید برای انجام کاری یا رسیدن به هدفی تلاش کنید چرایی آن را برای خودتان شفاف کنید، این کار باعث می شود در ادامه مسیر انگیزه خود را به خوبی حفظ کنید.

 

هدف خود را مشخص کنید

داشتن هدف باعث می شود که شما در وضعیت اقدام به عمل انجام بگیرید. مرحله تعیین هدف گامی حیاتی میان برنامه ریزی و انجام آن می باشد.

از هدف یک چشم انداز واضیح داشته باشید

اگر می خواهید که موفق شوید باید یک چشم انداز واضح و متقاعد کننده داشته باشید و بتوانید با آن رابطه داشته باشید که همین باعث حفظ انگیزه در طول مسیر شما خواهد شد. چشم اندازی که با دل شما رابطه برقرار نکند نمی تواند برای رسیدن به هدف، به شما انگیزه دهد. عالی ترین چشم انداز ممکن را برای خود ایجاد کنید زیرا ما فقط به چیزی مرسیم که با چشم خود آن را دیده باشیم.

 

برای کارتان برنامه ریزی کنید

پس از هدف گذاری باید برنامه داشته باشید و بدانید که چشم انداز شما از مسیری که می گذرد گه مراحلی دارد و باید همه اینها را پشت سر هم قرار دهید. نباید فراموش کنید که هدف بدون برنامه یک رویا است.

 

به دنبال تصویری بزرگ تر باشید

یک تصویر بزرگ تر از هدف خود داشته باشید تا در طول مسیر وقتی که انگیزه شما کم شد به آن فکر کنید و باعث بیشتر شدن انگیزه شما شود. منظور از تصویر بزرگ تر این می باشد که مشخص کنید چطور هدف شما نه فقط به شما بلکه به دیگران هم کمک می کند. چطور می شود در انجام یک کار بزرگ تر سهیم شوید و در چه زمینه هایی می تواند تفاوت ایجاد کند. باید بتوانید بزرگ تر فکر کنید.

 

همیشه مثبت بمانید

داشتن افکار مثبت می تواند باعث انجام کارهای مثبت شود و جملات تاکیدی مثبت به شما کمک می کند تا به بهترین نتیجه برسید. برای این کار نیاز است که نحوه فکر کردن، احساسات و اقدامات خود را کنترل کنید. مثبت بودن به شما کمک می کند تا با انتخاب های درست به هدفی که دارید دست پیدا کنید.

 

روش های جدید را امتحان کنید

گاهی قسمت سخت کار فقط شروع آن می باشد، یک رویکرد خاص و متفاوت می تواند به شما دیدگاه جدید و انرژی بیشتر بدهد.

 

اهداف را به کارهای قابل مدیریت تقسیم کنید

یکی از تکنیک های موثر برای موفقیت این است که بتوانید هدف را به واحدهای کاری کوچک تر و کوتاه مدت بشکنید و هر چیزی را تحت مدیریت خود داشته باشید.

 

سازمان دهی داشته باشید

باید مطمئن شوید که محیط کار شما زیاد شلوغ و به هم ریخته نباشد تا در موقع انجام کار ذهن شما بتوانید به صورت سازمان دهی شده بماند. یک محیط آرام باعث می شود کارآمدتر و پر بار بتوانید عمل کنید.

 

بهانه نداشته باشید

بهانه داشتن برای توجیه شروع نکردن کار خود نداشته باشید. باید سعی کنید دلیل واقعی تعلل را پیدا کنید و خیلی سریع تر اقدام کنید. بهترین روش برای شروع یک کار، فقط شروع کردن آن است.

 

قدرت تعیین مهلت را دست کم نگیرید

تعیید کردن محدودیت زمانی برای انجام یک کار باعث می شود تا منابع و لوازم لازم برای انجام آن را جمع آوری کنید و بتوانید سریع کار را شروع کنید.

مطالب مشابه را ببینید!