مجله تاپ‌ناز‌

روش های تازه نگه داشتن سبزی با ترفندهای ساده خانگی

امروزه به دلیل استرس زیبا و آلودگی محیط، افراد بیشتر از سبزی استفاده می کنند تا اثرات مضر استرس و آلودگی هوا را به حداقل برسانند. سبزی دارای انواع ویتامین است و آب فراوانی دارد که باعث سلامت بدن می شود. در ادامه روش هایی برای تازه نگه داشتن سبزی را توضیح داده ایم.

سبزی ها از مهمترین بخش ها در هر وعده غذایی هستند که اشتها آور هستند و به دلیل کالری کم، آنتی اکسیدان زیاد، داشتن ویتامین و آب زیاد به میزان حداقل 5 واحد برای سلامت بدن و بالا بردن سطح ایمنی بدن توصیه می شود.

تازه نگه داشتن سبزی به مدت زیاد

سبزی خوردن خواص زیادی برای سلامت دارد. سبزی می تواند باعث هضم غذا شود، باعث داشتن پوست سالم و شفاف شود و از پیری بدن جلوگیری کند. سبزی ها خیلی سریع پلاسیده می شوند و ممکن است که مجبور شوید هر روز به بازار بروید و سبزی تهیه کنید و البته نگه داشتن سبزی هم ممکن است کاری سخت باشد زیرا زود خراب می شود. در ادامه روش هایی را توضیح می دهیم که باعث می شوند سبزی تا چند روز تازه بماند.

دستمال کاغذی و جعبه

در این روش برای تازه نگه داشتن سبزی ابتدا درون ظرف پلاستیکی کاغذ بگذارید و کمی از سبزی ها را روی آن بریزید و درب آن را ببندید. جعبه از آسیب رسیدن سبزی ها جلوگیری می کند. با این روش می توانید تا چند روز سبزی تازه ای داشته باشید.

استفاده از دستمال های آشپزخانه برای تازه نگه داشتن سبزی ها

در این روش می توانید از کاهو به خوبی نگهداری کنید. کمی از برگ های کلم را روی کاغذ قرار دهید و سپس کاغذ را دور سبزی ها با مقداری هوا بپیچید و در یخچال قرار دهید.

ظروف یا قابلمه رویی درب دار

سبزی ها را پس از شستشو و خشک کردن آنها در قابلمه یا ظرف رویی درب دار در یخچال قرار دهید. با این کار شما می توانید تا 6 روز سبزی را تازه نگه دارید و همچنین سبزیجاتی مانند کلم و کاهو را قبل اینکه بشوید در یخچال قرار دهید و قبل از مصرف حتما بشویید.

روش های تازه نگه داشتن سبزی با ترفندهای ساده خانگی

استفاده از کیسه پلاستیکی

یکی از بهترین روش های نگه داشتن سبزی کیسه پلاستیکی است. در این روش سبزی ها را بشویید و پس از اینکه خوب خشک شدند آنها در کیسه پلاستیکی بریزید و مقداری هوا و درب آن را گره بدهید و درون یخچال قرار دهید.

نکات ایمنی

می توانید برای شادابی سبزی ها آنها را با آّ سرد بشویید.

از مایع ظرف شوی استفاده نکنید زیرا سبزی ها زودتر خراب می شود.

موقع شستن سبزی ها از سرکه و نمک استفاده کنید که سبزی ها ضد عفونی شوند.

سبزی ها را به مدت طولانی در آب ضد عفونی نکنید و 15 دقیقه کافی است چنانچه مدت زیادی بماند باعث تغییر رنگ و پلاسیده شدن می شود.

چنانچه در میان سبزی هایتان چند عدد سبزی سرد رنگ یا پلاسیده دیدید آنها را جدا کنید تا باقی سبزی خراب نشود.

روش های تازه نگه داشتن سبزی با ترفندهای ساده خانگی

خواص سبزی خوردن

  • ریحان : از ورم معده جلوگیری می کند
  • جعفری : عفونت های ادراری را درمان می کند
  •  تره: ضد سرطان است.
  • نعنا: ضد تهوع و نفخ است.
  • شاهی: ضد باکتری و همچنین ضد سرطان هم می باشد.

مطالب مشابه را ببینید!