مجله تاپ‌ناز‌

روش های تقویت کردن رابطه عاشقانه و احساسی

تقویت رابطه عاشقانه و احساسی وقتی موثر است که شما رابطه خود را بر پایه نقاط مثبت پایه ریزی نمایید و باید سعی کنید تا بیشتر به شناخت هم برسید و روی نقاط مثبت رابطه بیشتر تمرکز کنید. باید سعی کنید تا اتفاقات و نقاط منفی رابطه را نادیده بگیرید و در ادامه روش های برای بهتر شدن رابطه را توضیح می دهیم.

چنانچه قصد دارد که رابطه عاشقانه خود را حفظ نمایید و رابطه ای مملو از عشق و محبت داشته باشید باید روابط خود به برخی از اصول و قواعد را در نظر داشته باشید. انجام بعضی از کارها در یک رابطه باعث می شود تا روابط شما به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد و گاهی موجب می شود تا عشق میان شما کم رنگ شود و به همین دلیل توصیه می کنیم که این کارها را در رابطه خود با شریک زندگی انجام ندهید.

این نکات می تواند باعث حفظ رابطه حتی از راه دور هم کمک کند و در زندگی امروزه عوامل زیادی وجود دارد که باعث می شود تا روابط زوجین شکل دیگری داشته باشد. وجود مشغله کاری و مشغله زندگی باعث می شود تا فاصله زیادی بین زوجین ایجاد شود و سختی هایی که زوجین در رابطه تحمل می کنند می تواند تاثیرات زیادی روی زندگی آنها داشته باشد و به همین جهت دلیل جدایی و فاصله زیادی بین آنها ایجاد می شود ولی برای تقویت رابطه عاشقانه چه باید کرد؟

روش های  تقویت رابطه عاشقانه

همان گونه که می دانید عشق یکی از بخش های مهم از زندگی افراد است و نقش مهمی در شکل گیری روابط افراد دارد ولی با وجود اینکه عشق عاملی اساسی در روابط است به تنهایی برای یک رابطه کافی نیست و شما به همین دلیل بعضی از زوجین را می بینید که با وجود عشقی که دارند در رابطه خود دچار فاصله شده اند. برای مستحکم شدن یک رابطه عاشقانه عوامل زیادی باید وجود داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

رابطه را تازه نگه دارید

برای حفظ کردن یک رابطه عاشقانه و تازه نگه داشتن آن باید سعی کنید که جوانب مثبت را استفاده کنید و اتفاقات مثبت بیشتری را رقم بزنید. بعضی از اتفاقات خوشایند هر چند کوچک می تواند به تازه نگه داشتن رابطه کمک کند. شما باید به شناخت بیشتری نسبت به هم دست پیدا کنید و کارهایی که همسرتان دوست دارد را انجام بدهید. گاهی بهتر است تا به جنبه منفی زندگی خود توجه نکنید. نادیده گرفتن این جوانب به حفظ رابطه شما کمک بیشتری می کند و باعث می شود تا رابطه شما زنده بماند.

محبت های فیزیکی داشته باشید

محبت های فیزیکی دیگر شیوه خوب برای حفظ رابطه است. هر روز هم را در آغوش بگیرید. این کار باعث می شود تا سطح هورمون های بدن شما بیشتر شود و باعث ایجاد شادی می شود. این کار هورمون های استرس را کاهش می دهد و به داشتن روحیه بهتر کمک می کند. در این صورت شما می توانید رابطه عاشقانه خود را تقویت کنید. انجام کارهای ساده ای مانند بوسیدن، گرفتن دست هم و نوازش کردن هم می تواند باعث بهتر شدن رابطه شود.

 

 

کارهای دو نفره انجام دهید

دیگر شیوه خوب برای حفظ کردن رابطه عاشقانه و تازه نگه داشتن آن انجام دادن بعضی از آداب و رسوم و کارهایی است که بیشتر جنبه دو نفره دارند. یعنی مختص شما و همسرتان می باشد و باعث می شود تا ساعاتی از روز را فضای دو نفره با هم داشته باشید. در طول روز می توانید دو نفره قهوه میل کنید، فیلم ببینید، مطالعه کنید و یا پیاده روی و خرید کنید.

اختلاف ها را عادلانه بپذیرید

تجربیات و تحقیقات نشان می دهد که در یک رابطه اختلافات نیستند که اهمیت دارند بلکه نحوه برخورد با این اختلاف ها مهم است. اگر با اختلاف های میان خودتان به شکلی عادلانه برخورد کنید شما نباید اجازه دهید که این اختلاف ها روابط را تحت تاثیر قرار دهد پس باید سعی کنید تا به این اختلاف ها دامن نزنید.

تمرین قدردانی کردن

در رابطه عاشقانه و با دوام قدردان بودن می تواند نقشی اساسی داشته باشد و افرادی که از همسر خود قدردان هستند می توانند بیشتر به همسر خود نزدیک شوند و از ایجاد فاصله در رابطه خود جلوگیری کنند. تجربه نشان می دهد که پذیرش و قدردانی دو عامل مهم در رابطه می باشند. رابطه شما وقتی موثر می شود که در تمام زمینه ها حضور فعال داشته باشید. این حضور باید طبیعی و غیر کنترل شده باشد زیرا افرادی که با یک برنامه ریزی در زندگی حضور دارند نمی توانند حس خود را به شیوه موثر بیان نمایند. این حضور شما باید از روی عشق و نه از روی اجبار و غیرطبیعی باشد.

روش های تقویت کردن رابطه عاشقانه و احساسی

خوب و بد را در رابطه بپذیرید

دیگر قدم اساسی برای تقویت کردن رابطه عاشقانه پذیرش خوب و بد آن می باشد. باید درک کنید که یک رابطه بالا و پایین دارد و شما هیچ موقع نمی توانید از یک فرد انتظار کامل بودن را داشته باشید همانطور که شما کامل نیستید. رابطه عاشقانه می تواند هم روز خوب داشته باشد و هم روز بد دارد و نمی توانید همیشه توقع اتفاقات خوب یا بد را در یک رابطه داشته باشید و باید به یاد داشته باشید که همه چیز گذرا است. افرادی که این مسئله را در رابطه قبول می کنند برای ترمیم رابطه شکست خورده باید این اقدامات را انجام دهند.

 

مطالب مشابه را ببینید!